سه شنبه 28 مهر 1383

بيانيه‌ انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران در باره نشست اعتراض آميز روزنامه نگاران در اعتراض به موج جديد بازداشت روزنامه‌نگاران، رويداد

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران با صدور بيانيه‌اي در اعتراض به ادامه دستگيري و بازداشت روزنامه‌نگاران از تمامي مدافعان آزادي مطبوعات و به ويژه روزنامه‌نگاران براي شركت در تجمعي اعتراضي دعوت به عمل آورد.
متن كامل بيانيه به شرح زير است: متأسفانه علي‌رغم اعتراض‌هاي شديد و مكرر روزنامه‌نگاران و انجمن‌هاي صنفي و حمايتي مرتبط با فعاليت‌هاي مطبوعاتي، هر از گاهي شاهد موج جديد برخورد با مطبوعات و روزنامه‌نگاران بوده‌ايم كه در اين مسير آسيب‌هاي بسياري را متوجه مطبوعات آزاد و مستقل و روزنامه‌نگاران كرده است. آخرين مورد در اين باره بازداشت آقاي اميد معماريان روزنامه‌نگار عضو اين انجمن در هفته گذشته بود و اين در حالي است كه با همه تلاش‌هاي انجام شده توسط اين انجمن و خانواده‌هاي روزنامه‌نگاران زنداني(شهرام رفيع‌زاده، حنيف مزروعي و روزبه ميرابراهيمي) با گذشت بيش از يك ماه هيچ اطلاعي نسبت به دليل بازداشت يا اتهام، محل زندان و نحوه نگهداري آنها از سوي مسؤولان مربوطه ارائه نشد است، و همگي آنها را از بهره‌مندي حقوق اوليه و قانوني يك متهم و زنداني يعني داشتن وكيل و حق ملاقات با خانواده و بستگان محروم ساخته‌اند. آنچه تاكنون نسبت به اين افراد انجام شده نقض آشكار مواد بسياري از قانون اساسي و قوانين موضوعه جمهوري اسلامي ايران، و منشور جهاني حقوقي بشر را در عملكرد دستگاه قضايي به نمايش مي‌‌گذارد.
انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران بارها در بيانيه‌ها و نامه‌هاي خود خطاب به قوه قضاييه و رياست محترم آن نسبت به پيامدهاي سوء و مخاطره‌آميز چنين برخوردهايي با مطبوعات و روزنامه‌نگاران، كه ركن چهارم مردم‌سالاري محسوب مي‌شود، هشدار داده است، و باز هم هشدار مي‌دهيم كه ادامه اين گونه برخوردها موجوديت اين حرفه را مورد تهديد و تحديد قرار داده و فضاي روزنامه‌نگاري كشورمان را به شدت تيره و تار ساخته است. از آنجا كه وجود چنين وضعيتي را به نفع نظام و كشور و شهروندن نمي‌دانيم يك بار ديگر نگراني انجمن را نسبت به بازداشت‌هاي اخير ابراز داشته و خواهان آزادي فوري همه روزنامه‌نگاران زنداني و بازگرداندن اوضاع به روال طبيعي و قانوني هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين انجمن در جهت ايفاي وظيفه صنفي خود و در اعتراض به موج جديد بازداشت روزنامه‌نگاران و تهديد آزادي مطبوعات همراه با انجمن دفاع از آزادي مطبوعات تجمعي اعتراضي را در روز پنج‌شنبه 30 مهرماه از ساعت 16 الي 18 در محل سالن اجتماعات انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران برگزار مي‌نمايد. از همه مدافعان آزادي مطبوعات، به ويژه روزنامه‌نگاران و اعضاي انجمن دعوت مي‌شود با شركت در اين تجمع اعتراض خود را نسبت به وضعيت موجود اعلام دارند و افطار را مهمان انجمن صنفي باشند.

Copyright: gooya.com 2016