چهارشنبه 29 مهر 1383

روزنامه‌ي لاناسيون: اينترپل حكم دادگاه آرژانتين براي پيگيرد 12 ايراني در پرونده‌ي آميا را معلق كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي - ايران در جهان
روزنامه‌ي لاناسيون نوشت كه بخش حقوقي اينترپل حكم پيگرد براي 12 تن از ايرانياني را كه دادگاه رسيدگي به پرونده‌ي انفجار مركز يهوديان (آميا) در بوئينس آيرس خواستار آن شده بود، به حالت تعليق درآورد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزنامه‌ي چاپ آرژانتين در اين گزارش نوشت، بخش حقوقي اينترپل با استناد به تبرئه‌ي متهمان داخلي و روشن نبودن مبناي احكام دادگاه آرژانتين در خصوص متهمان خارجي اين پرونده، حكم پيگيرد اين ايرانيان را كه نام هادي سليمان‌پور، سفير وقت ايران در بوئينس‌آيرس و محسن رباني، وابسته‌ي فرهنگي كشورمان نيز در آن قيد شده است، به حالت تعليق درآورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين گزارش مي‌خوانيم: محافل سياسي و رسانه‌اي آرژانتين اعتقاد دارند كه بخش حقوقي پليس بين‌الملل پس از آشكار شدن فساد و كج‌روي‌هاي قضات پرونده، بر اساس يك برداشت صحيح منطقي و حقوقي كه مبتني بر بي‌اعتباري اساس تحقيقات و روند دادگاه‌ها طي سال گذشته بوده، در مورد تعليق احكام بازداشت شهروندان ايراني تصميم‌گيري كرده است.
روزنامه‌ي مذكور هم چنين خبر داد كه رافائلداد، سفير رژيم صهيونيستي در آرژانتين در روز تعليق احكام بازداشت ايرانيان، تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي اعمال نفوذ و تاثيرگذاري بر دولت و قوه‌ي قضاييه‌ي آرژانتين آغاز كرد تا زمينه‌اي را براي اخذ حكم تجديدنظر از سوي قاضي جديد تعيين شده براي پرونده آميا فراهم نمايد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13309

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روزنامه‌ي لاناسيون: اينترپل حكم دادگاه آرژانتين براي پيگيرد 12 ايراني در پرونده‌ي آميا را معلق كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016