چهارشنبه 29 مهر 1383

بیانیه شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت پیرامون اجرای پروژه نظارت استصوابی در دانشگاه‌ها

با آغاز سال تحصیلی جدید، گمانه‌هایی پیرامون شروع پروژه جدید در جهت سرکوب صدای هرگونه مخالفی، این بار در عرصه فکر و اندیشه و در دانشگاه‌های کشور زده‌می‌شد. به گونه‌ای که با مطرح ساختن آیین‌نامه کهنه نظارت بر فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه‌ها، همت بر آن گمارده‌اند تا عرصه نظارت استصوابی حاکمان را تا صحنه نهادهای دانشگاهی بکشانند و از این روزن نگهبانان و ناظران خود را در صحن دانشگاه‌ها به عرصه فعاليت وارد کنند. قصد آنان از این طرح تکثیر ولایت‌های زیر فرمان دستگاه حاکمه، در عرصه فکر و اندیشه است تا به گمان خود صدای مخالفتی که از سوی دانشجویان، به عنوان حاملان فکر و اندیشه به سطوح مختلف جامعه، بر می خیزد را خنثی نمایند.

اما زهی خیال باطل....

درک نادرست حاکمان مستبد از دانشگاه و دانشجو اولین خطای دیکته‌کنندگان این طرح است. دانشجویانی که پیشرو در نقد نهادهای انتصابی و نظارت استصوابی بوده‌اند، و همواره از حقوق تمامی افراد در شرکت در انتخابات آزاد و بدون هیچ قید و بندی دفاع می‌کردند و کاندیداتوری بدون نظارت قیم مآبانه را حق تمامی افراد می‌شمردند، هرگز زیر بار نظارت استصوابی هیأت‌های نظارت دانشگاه‌ها نخواهند رفت و اجازه حضور چکمه‌پوشان در نهادهای مدنی دانشگاهی را نخواهند داد. دانشگاه ، بازار و دانشجویان ، کسبه بازار نیستند که فرق قانون و فرمان را ندانند و در مقابل هر صدای نخراشیده‌ای گردن خم کنند.

اما جای بسی تاسف که اینک شاهد آنیم که رییس جمهور و کابینه او که مدعی اصلاحات سیاسی بودند و شعار استقلال سیاسی دانشگاه‌ها را سر می‌دادند امروز بر فرامین و بخشنامه‌های شورای غیر قانونی انقلاب فرهنگی مهر و امضا می‌زنند تا شاید به پاس این خوش ‌خدمتی‌های خود زیر گیوتین استیضاح منتصبین سرخ نشین نروند.

***

ما دانشجویان عضو انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور بر این عقیده هستیم که طرح‌ها و برنامه‌های شورای انقلاب فرهنگی که حتی در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز جایگاه حقوقی ندارد، صرفاً راه‌اندازی پروژه‌ای برای حذف تدریجی بزرگترین اتحادیه دانشجویی سراسر کشور، دفتر تحکیم وحدت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از این رو ما انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور و عضو دفتر تحکیم وحدت با اعلام غیرقانونی بودن مصوبات شورای غیر قانونی انقلاب فرهنگی، اعلام می‌داریم حتی اگر عرصه چنان تنگ گردد که مجبور گردیم انتخابات خود را در زیر چادرهای نمور برگزار کنیم هرگز تن به این مصوبات غیرقانونی نخواهیم داد و به سرمستان تازه به قدرت رسیده نیز هشدار می‌دهیم که عرصه دانشگاه هرگز بدل به عرصه زد و بندهای سیاسی آنان نخواهد شد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13319

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیانیه شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت پیرامون اجرای پروژه نظارت استصوابی در دانشگاه‌ها' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016