دوشنبه 4 آبان 1383

وبلاگ حجاب واجب نيست را بستند، حسين خداداد

به نام خدا

http://hkhodadad.persianblog.com

علت اينكار براي نظر سنجي در آن مي باشد. بيشتر از 5600 نفر در طول 10 روز بازديد كردند و اين وبلاگ نو تاسيس از مردم نظرسنجي به عمل آورد و كمتر از 4 درصد با اجبار در حجاب موافق بودند. نمي دانم علت اين نوع مسدود كردن وبلاگ چيست؟ بيان نظر مردم جرم محسوب مي شود؟ ولي اين را بدانند كه اين پايان كار براي حقوق مردم نيست. اكثريت مردم همگي با هر نوع اجبار در دين مخالف بودند.

آخرين نوشتار امروز را در اين وبلاگ را براي خوانندگان عزيز منتشر مي كنيم.

اگرجوانان كشور فاسد نيستند، پس فساد اجتماعي ازكجاست؟

نظر شما را به يك نمونه از جوابهاي آقايان جلب مي كنم. شخصي پرسش مي كند در مورد عكسهاي بي حجابي كه دارد و اقا اينچنين جواب مي دهد: اگر نامحرم بدون قصد لذت به عكسها نگاه كند مانعي ندارد و شما هم تكليفي نداريد.

حال دوست دارم از اقا بپرسم اين دختر خانم از كجا مي فهمد كه شخص نگاه كننده با لذت خواهد نگاه كرد يا بدون لذت؟ آيا دستگاه لذت سنج را آقايان ساخته اند كه بتوان از آن استفاده كرد؟ بعد مي فرمايند حتي عكس با حجاب نيز اگربا لذت ديده شود حرام است. عزيزان پس بفرماييد كه زنان حق هيچ گونه عكس گرفتن ندارند زيرا هميشه اقايي شايد پيدا بشود كه با لذت آن عكس را تماشا كند. نمي دانم چرا وارد مسائلي مي شوند كه حتي در موردش سخن گفتن خلاف عقل است. يا اينكه در توضيح المسائل مي نويسند: نگاه كردن با لذت حتي به دختري كه بالغ نشده حرام است!. آقايان محترم اكثريت هر جامعه حتي نمي دانند منظور شما چيست و چگونه همچنين عملي صورت مي گيرد. و افرادي كه مريض هستند فكر نمي كنم به فتواي شما كوچكترين توجه ايي داشته باشند. پس لطفا همچنين مسائلي را ننويسيد زيرا همين نوشتار شما ايجاد فساد و فحشا است. يا اينكه مي نويسند اگر در حال نماز بدون لباس باشيد. (البته در رساله بيشتر توضيح داده شده !) چند درصد مردم در حال نماز يكبار بدون پوشش مي شوند؟

ديدگاه محافظه كاران را بايد بازگو كنم اگر چه مي دانم غذاب روحي براي خواننده عزيز بوجود مي آيد. نمي خواهم شما را شكنجه روحي بدهم ولي بايد اول كمي در مورد ديدگاه محافظه كاران و حتي بعضي از اصلاح طلبهاي روحاني كه قرائت محافظه كاري دارند را بيان كنم. اصل اسلام را در مبارزه با مفاسد اجتماعي مي دانند. البته مفاسد اجتماعي را استبداد و زور و خشونت نيروي انتظامي نمي دانند بلكه جوانان كشور و مخصوصا دختران جوان كشور مفاسد اجتماعي هستند كه اگر همگي در خانه بمانند اين همه اذيت و زحمت براي نيروي انتظامي بوجود نمي آيد. اين دختران كه علت فساد هستند حتي مردان را منحرف و به فساد مي كشند. دختران مانكنهاي فساد هستند كه هر حركت و هر نوع لباس باعث جلب توجه مردان مي شود. اين دختران غربزده و ماهواره پرست تمام حكومت را به فساد اجتماعي كشيده اند. تبليغات سوء كافران براي همين دختران است. اينترنت و ماهواره باعث لباس تنگ و كوتاه مي شود. اگر نيروي زور و اجبار نباشد دختران لباسهاي بدن نما مي پوشند. اكثر اين پوشش ها مبتذل هستند و مخالف فرهنگ ايراني و اسلامي هستند. لوازم ارايش براي بيان آمادگي براي به فساد كشيدن اجتماع است.

علت جشن عروسي يا تولد اين نيست كه يك مراسم فرهنگي را برپا كنند بلكه اينها براي افراد لاابالي است كه خطر فرهنگ فساد را در كشور گسترش بدهند. پدر و مادران با فرزندانتان جنگ كنيد و جهاد كنيد كه همين فرزندان دارند كشور را بكلي فاسد مي كنند. نيروي انتظامي در بيرون خانه منتظر اين منبع فساد است و شما در خانه با اين مانكنهاي فساد برخورد اسلامي از نوع خشونت داشته باشيد. دختر 5 ساله خود را با فرهنگ جمهوري اسلامي عادت بدهيد كه فرهنگ غرب آنها را خراب نكند. آسيبهاي اجتماعي از فرزندانتان شروع مي شود. اجبار و تهديد را اسلام بر شما واجب كرده كه همين جوانان را به راه راست هدايت كنيد. جوانان از جريانهاي سياسي براي فساد استفاده مي كنند. اين جوانان با پراگ و لندن در ارتباط هستند و پول از آنها مي گيرند. نگذاريد حتي نام خانم بي حجاب شيرين عبادي بر لبهاي دختران كشور آورده شود. لباس دختران سياستهاي استكبار جهاني است و حقوق بشر و حقوق زن فقط براي برپايي فساد صورت مي گيرد. بايد قوانين و مقررات اين مجرمان افزايش شود و براي تمام زنان لباس ملي بوجود آيد و اين را بدانيد بهترين لباس ملي درب و ديوار خانه است. از اين حرفهاي محافظه كاران روزانه هزار بار شنيده مي شود.

آيا جوانان كشور واقعا فاسد و دينستيز شده اند؟
در طول زمان اين جوانان انقلاب روحي در لباس بوجود آورده اند كه پدران و پدر بزرگان ( و حتي مادران و مادر بزرگان ) مخالف آن بودند و اين در طول تاريخ مكررا تكرار مي شود. جوانان اسمهاي قديمي و مد قديمي را نمي پسندند و هميشه در حال تغيير هستند. انسان نمي تواند در يك حالت بماند و دوست دارد تغيير بكند. رنگ درب و ديوار را تغيير مي دهد و ذات انسان نوگرا است. فرق انسان و حيوان در همين نوگرايي و تغيير است. حيوان با همان روش اول دنيا تا به امروز زندگي مي كند ولي انسان اينچنين نيست. كسي نمي خواهد مانند مادر بزرگ لباس بپوشد هرچقدر كه براي مادر بزرگان درك اين مشكل باشد. نوگرايي ضد دين نيست بلكه فقط به تفسير پدربزرگان اين نوگرايي ضد دين و اسلام است. در همه جامعه ها اين قانون طبيعت بين انسانها برقرار است. محافظه كاراني كه تغيير در لباس را نشانه فساد و كار دولت خاتمي مي دانند، بدانند كه مي خواهند بر ضد قانون طبيت خدادادي حركت كنند. آيا اجبار را دولت خاتمي آورد يا دولتهاي پيشين؟ از اجبار است كه فساد بوجود مي آيد . از نوشتاري فساد بوجود مي آيد كه مردم مسلمان را فاسد و بي حجاب و بد حجاب مي نامد. زيبايي و رفتار اجتماعي در هر زماني به نوعي است و نبايد هر زمان با نسل جديد مبارزه كرد. نام بردن جوانان در امر فساد اجتماعي در كيهان بايد بزرگترين گناه محسوب بشود. شما فاسد هستيد كه فكر مي كنيد جوانان فاسد هستند. شما منبع فساد اجتماعي هستيد و نه جوانان كشور. فرهنگ را تا به امروز مردم مي ساختند و نه فرهنگ را بايد نيروي نظامي براي مردم ديكته كند. فرهنگ ايراني اصيل كه نام مي بريد همين پوشش محترم جوانان كشور است. اين لباس جوانان همگي پوشش اسلامي را رعايت كرده اند و حقوق خدادادي همين است كه پيرمردان و پير زنان دندان بر جگر بگذارند و بتوانند نوگرايي را در جامعه ببينند. عزيزان، لباس پير مردان و پير زنان هيچ اشكالي ندارد ولي زمان باعث مي شود كه جوانان لباس نو بوجود بياورند و اين طبيعت انسان است.

تمام بحث محافظه كاران به پوشش سر براي زنان و مخصوصا دختران است. مي خواهند با تظاهر به نام دين عليه نوگرايي در دين مبارزه كنند. آقايان روحاني خود گاهي فراموش مي كنند كه بجاي شلوار،زير شلوار فقط مي پوشيدند. يادشان مي رود كه ماشين استفاده نمي كردند. يادشان رفته كه ساعت بر دست نمي كردند. حالا همگي تلفن همراه با عينك آفتابي بايد داشته باشند. خود اينترنت و ماهواره دارند ولي جوانان فقط هستند كه فاسد مي شوند. چرا با جوانان مبارزه مي كنيد؟ چرا حكومت با جوانان كشورش مبارزه مي كند؟ اين نشانه اين است كه اسلام مردمسالار ضد نوگرايي جوانان است؟ خير اينچنين نيست و توجه شما را به اين مطلب جلب مي كنم كه پوشش در قران كريم بسيار مورد پذيرش جوانان است ولي تفسير افراطي شما باعث نابودي دين و آيات خدا مي گردد. حجاب در قران اينچنين نيست كه فكر مي كنيد.

بدبختي اين است كه حجاب يك معنا دارد و معنايي كه اقايان براي مان مي گويند بر خلاف قران كريم است. حجاب هيچگاه در زمان معصومين (ع) معناي پوشش سر نداشته است و معناي حقيقي حجاب يعني پرده. در صد سال اخير حجاب معناي پوشش سر پيدا كرده است كه حتي آيت الله مطهري بيان كرده است كه لفظ حجاب براي پوشش سر مناسب نيست. و در قران كه مي فرمايد: از پشت پرده سخن بگوييد، چندين معنا دارد ولي معناي پوشش سر نمي دهد. يكي اينكه دربهاي خانه هاي آن روز اكثرا پرده بود و انسانها در خانه با لباسهاي راحت زندگي مي كردند و خداوند به مردم گفته است وارد خانه نشويد و از پشت درب با زنان پيامبر سخن بگوييد. شايد منظور اين باشد كه با احترام با آنان سخن بگوييد. توجه كنيد به مردم دستور مي دهد از پشت پرده سخن بگوييد پس اگر منظور پوشش سر باشد اينچنين مي شود... مردم با پوشش سر با زنان پيامبر سخن بگويند!. يعني هم مرد و هم زن بايد پوشش سر داشته باشند. ببينيد چگونه با معناي حجاب در قران كريم بازي مي كنند. در اينجا كه خطاب به مردم است نمي دانم چگونه برداشت مي كنند كه زنان بايد پشت پرده و در خانه قرار بگيرند؟
كتب تفسير شيعه و سني تاييد مي كنند كه اعراب چنين پوششي نداشتند و عادتشان تبرج بوده است. پوشش اسلامي در يك آيه است: يحفظوا فروجهم. و پوشش سر هيچ ارتباطي به آن ندارد. نگاه بد يك امري است كه انسان بايد خود به آن توجه كند و حكومت نمي تواند وارد اين مسئله بشود. آيه مي فرمايد خداوند آگاه به آن است و نه نيروي نظامي. آيه مورد نظر اين است: به مردان مومن بگو ( توجه كنيد اولين خطاب به مردان است و امر اخلاقي شخصي است زيرا فقط مؤمنان را خطاب كرده است يعني افرادي كه اين امور برايشان مهم است) به مردان مؤمن بگو ديدگان خود فرو خوابانند.....براي پاكيزگي بهتر است و خداوند بدانچه مي كنند، آگاه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نيز هيچ ارتباطي به پوشش سر ندارد. چگونه غض بصر ( يعني كاهش دادن نگاه) به پوشش سر معنا مي شود، خداوند مي داند.

آيه بعدي خطاب به زنان است. و همان پوشش اسلامي كه براي مردان بيان شد براي زنان نيز تكرار مي شود پس هيچ اختلاف پوشش اسلامي براي زن و مرد نيست. بعد مي فرمايد زينت خود را بپوشانند مگر آنچه پيدا است. در اين ايه سعي و تلاش مي كنند(( يخمرهن)) را روسري تفسير و حتي ترجمه كنند. در حاليكه تمام مفسران مي دانند كه آن قسمتي از لباس است. و اين براي اختلاف زن و مرد در بالاي تن است. پس مي فرمايد با لباس خود قسمت سينه را بپوشانند. حال براي اين زينت زن نمي تواند افراط را در قران كريم بيان كرد بلكه برعكس مي فرمايد مگر آنچه پيدا است. قران كريم نگفته است بپوشانيد كه اختلاف بالاي تن مرد و زن بكلي ناپديد بشود زيرا ناچار زينت كاملا پنهان نمي گردد. با تفكر در ايات براحتي مي توان حقيقت قران كريم را درك كرد ولي با نگاه افراط و اجبار بر زنان اين آيه معناي ديگري پيدا مي كند. و آيه(( ولايضرين يارجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن)) نيز اشاره به همين مطلب است و هيچ ارتباطي به پوشش سر ندارد. با عرض پوزش بايد مطلب را بدون پرده بيان كنم كه آقايان روحاني بتوانند را متوجه بشوند. در مورد پوشش سينه براي بانوان را نبايد با پوشش سر اشتباه بگيرند. توجه بفرماييد كه نگاه بد مردان و حفظ بانوان در اين است كه تمام سينه پوشيده باشد. زنان مسلمان قسمتهاي سينه خود را نشان ندهند زيرا پوشش اسلامي اينچنين است. اين مورد توجه مردان قرار مي گيرد. نامحرم نبايد جلب توجه به شما بكند. قران كريم با اشاره به زينت زن اين مسئله را براي بانوان با احترام كامل بيان مي كند. البته حتي چشمها و صورت نيز زينت است ولي بانوان محترم مي دانند كدام زينت جلب توجه مردان در مسائل قرار مي گيرد. آيه بعدي باز امري است خارج از اجبار و زور و خطاب فقط مؤمنان هستند. به پيامبر مي فرمايد به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو. ( توجه كنيد خطاب چه كساني مي باشند، يعني هيچ اجباري براي تمام زنان و حتي اهل كتاب در اين آيه مشاهده نمي شود) مي فرمايد: پوشش هاي خود را بر خود فروتر گيرند. اين براي آن كه شناخته گردند و اذيت و ازار نشوند.....

حال مي بينيم كه براي زندگي كردن راحتر براي زنان شوهر دار ( نساء المؤمنين) اگر احساس مي كنند كه با پوشش بيشتر آزار و اذيت كمتر مي شود، بيشتر خود را پوشش دهند. از اين خطاب شخصي و خصوصي (( و اختياري)) چگونه مي شود تمام مردم را اذيت به پوشش اجبار داد، حتي اهل كتاب كرد؟ توجه كنيد كه دختران مجرد( البته حتي پسران) زياد دنبال پوشش بيشتر نيستند. براي همين خطاب فقط خانمهاي مردان مؤمن است (نساء المؤمنين) و نه دختران آنها در حاليكه فقط به پيامبر اين خطاب شده است. لباس انسانها در حال تغيير است و امامان معصوم (ع) نيز همان لباس زمان پيامبر (ص) را به تن نكردند. زمان حتي مقدار پوشش را تا حدودي تغيير مي دهد ولي پوشش اسلامي هيچگاه وارد اجبار و پوشش ملي و قانوني نشده است و هر مجلس و يا شخصي در اين موارد، حكومت را وارد كند با خلقت خدا مبارزه مي كند. بسياري از مفسران جلبات را لباس گشاد و با پارچه بيشتر تفسير كردند. البته بعضي نيز آنرا چادر و عبا تفسير كرده اند. ولي(( پوشش بيشتر)) قران كريم هيچ گاه نمي تواند به يك پوشش و يا رنگ و يا شكلي محدود باشد و هم از نظر تفسيري و هم از نظر عقلي(( پوشش بيشتر)) صحيح تر به نظر مي رسد. توجه بفرماييد كه طبق دستور قران كريم فقط براي اينكه مورد فشار و اذيت قرار نگيرند دستوري آمده است... فلا يؤذين... ولي همين اجباري كردن پوشش سر باعث اذيت بانوان و خلاف اسلام و قانون پوشش اسلامي است.

اگر تمام آيات قران كريم را توجه كنيم هيچگاه به پوشش موها سر زنان فرماني داده نشده است. هيچ گاه نيز پوشش در حال نماز را براي تمام اجتماع قرار نداده است. پس با هيچ آيه از قران كريم نمي توان اجبار را بيان كرد بلكه بيشتر مي شود امر اختيار را بيان كرد. افرادي كه پوشش اسلامي را نمي خواهند درك كنند و فقط از دين روسري اجباري را ياد گرفته اند بر ضد رسول خدا (ص) قيام كرده اند. شريعت پيامبر اسلام (ص) بر اختياري قرار دادن پوشش سر است و هر شخصي در دين اجبار را وارد كند دارد با ايات الهي مبارزه مي كند. امر و دستور الهي اختيار در پوشش سر است. روش تمام معصومين (ع) اختيار در پوشش سر است. كدام يك از روحانيت مي تواند بنويسد كه روش معصومين (ع) بر پوشش سر اجباري و حتي براي اهل كتاب بوده است؟ نمي توانيد حتي يك فرد را پيدا كنيد كه بگويد معصومين (ع) اجبار را مي پذيرفتند. پس حجاب اجباري در ايران به دست هر دولتي كه باشد ظلم به مردم و عليه اسلام است.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13537

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وبلاگ حجاب واجب نيست را بستند، حسين خداداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016