سه شنبه 3 آذر 1383

سکوتی رساتر از فریاد، گزارش حزب ملت ايران درباره مراسم بزرگداشت فروهرها

پاینده ایران ای آفریدگار پاک
تو را پرستش می کنم واز تو یاری می جویم

پرستو و آرش فروهر و حزب ملت ایران در فراخوانی از هم میهنان برای حضور در آیین بزرگداشت دو شهید راه وطن، داریوش و پروانه فروهر، خواستند که از ساعت 30/14 تا ساعت 18 دوم آذر 1383 درخانه آن دو قهرمان به خون خفته گرد هم آیند و آیین ششمین سالگرد شهادت آنان را با خواندن فاتحه و نثار گل در محیطی آرام و با سکوتی پر معنا و ژرف برگزار کنند.
در پی این فراخوان، از ساعت 30/13 گروه گروه مردم قهرمان خود را به قتلگاه آن دو قهرمان ملی می رساندند؛ همچنین گروه پرشماری از هم میهنان از استان های گیلان، کردستان، کرمانشاهان و اصفهان برای تجدید پیمان با آرمان های آن دو شهید در این آیین شرکت جستند. حضور شخصیت های سیاسی و ملی در این گردهمایی چشمگیر بود که از سوی بلند پایگان حزب ملت ایران و ستاد برگزاری مراسم مورد استقبال قرار می گرفتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حضور جمعیت دراتاق ها، حیاط و ایوان و پیرامون خانه آن چنان بود که به ناچار از حاضران خواسته می شد که جای خود را به از راه رسیدگان بدهند. در روند این آیین، سکوت ژرف رساتر از هر فریاد شرکت کنندگان که گه گاه با سرود ای ایران شکسته می شد نشان از خشم فروخفته هم میهنان داشت که از نظمی در خور توجه و شایان این مراسم حماسی برخوردار بود.
علیرغم این که کاربدستان حکومتی نمی خواستند و نگذاشتند آیینی درخورآن دو شهید در حسینیه ارشاد برگزار گردد و سخنرانان به تبیین حقایق بپردازند، استقبال پر شور و همراه با نظم هم میهنان، نشان از درایت و حق طلبی آنان در این آیین داشت.
این آیین تا ساعت 18 ادامه یافت و حاضران با روشن کردن شمع و گل گذاری به روان تابناک آن دو شهید راه میهن ادای احترام کردند.

دبیرخانه حزب ملت ایران
تهران، شامگاه 2/9/83

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14774

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سکوتی رساتر از فریاد، گزارش حزب ملت ايران درباره مراسم بزرگداشت فروهرها' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016