جمعه 13 آذر 1383

رامسفلد : باید برای جلو گیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای کاری انجام داد، مهر

وزیر دفاع آمریکا شب گذشته با اعلام این مطلب که ایران اشتباهات زیادی را مرتکب شده است از جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا و دیگر رهبران خواست اقداماتی را برای جلو گیری ایران از دستیابی به تسلیحات هسته ای انجام دهند .
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، دونالد رامسفلد وزیر دفاع آمریکا درمصاحبه ای با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا به ایران اجازه خواهد داد که کره شمالی دیگری شود، گفت : ایرانیها اشتباهات زیادی انجام دادند . بگذارید که فقط همین را بگویم .

رامسفلد پیشتر گفته بود که بوش تصمیم دارد از طریق اروپاییها و سازمان ملل فشارهای دیپلماتیک بر ایران اعمال کند تا این کشور برنامه هسته ای خود را متوقف کند واین در حالی است که ایران دریک همکاری سازنده با آژامس سعی در رفع سوء تفاهم های موجود دارد.

وی در ادامه این گفتگوبدون اشاره به رویکرد جدید آژانس در برنامه هسته ای ایران که مبتنی براعتماد آفرینی وحل مشکلات می باشد، در اظهاراتی که نشان از یاس ناامیدی کاخ سفید از تداوم سیاستهای جنگ طلبانه تیم محافظه کاران وعدم همراهی دیگر کشورها دارد، افزود : کاری که بایدانجام دهیم این است به اعمال فشار بر آنها ادامه دهیم و کاری که کشورهای عضو ساز مان ملل باید انجام دهند این است تصمیم گیری کنند که چه نوع اقداماتی را در این باره انجام خواهند داد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رامسفلد درگفتگوبا این شبکه در باره اینکه درچه شرایطی آمریکامجبورخواهد شد با ایران ازنظرنظامی روبرو شود، ضمن استقبال از این درخواست بدون توجه به وضعیت نابسامان تهاجم به عراق ودر موضعی خود خواهانه که همگامی دیگر کشورها رانیز خواستار بود، گفت : من فکر می کنم اگردر این زمینه از بوش و یا رهبران دیگر کشورها در خواست شود این کار انجام خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15178

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رامسفلد : باید برای جلو گیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای کاری انجام داد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016