شنبه 14 آذر 1383

برنامه انجمن صنفي روزنامه‌نگاران و انجمن دفاع از آزادي مطبوعات به حالت تعليق درآمد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق
انجمن دفاع از آزادي مطبوعات و انجمن صنفي روزنامه‌نگاران، طي اطلاعيه‌هاي جداگانه‌اي اعلام كردند كه برگزاري تجمع اعتراض‌آميز رابه حالت تعليق در مي‌آورند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، در نمابر ارسالي از سوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات آمده است: با توجه به آغاز روند آزادي روزنامه‌نگاران، فراخوان خود را براي حضور اعتراض‌آميز در كاخ دادگستري به طور موقت به حالت تعليق در مي‌آوريم.
اين اطلاعيه افزوده است: انجمن دفاع از آزادي مطبوعات عصر روز شنبه در يك نشست فوق‌العاده روند برخورد با روزنامه‌نگاران، وب‌سايت نويسان و فعالان سايت‌هاي خبري را مورد بررسي قرار داد و تصميم به تعليق برنامه حضور در كاخ دادگستري تهران گرفت.
انجمن با استقبال از آزادي سه تن از روزنامه‌نگاران، فعالان مطبوعاتي و كنشگران نهادهاي اجتماعي طي چند روز اخير ضرورت عمل به قانون به ويژه احترام به حقوق شهروندي را مورد تاكيد قرار مي‌دهد و همچنان خواهان پايان دادن به موج دستگيري‌ها، بازداشت‌ها و برخورد با روزنامه‌نگاران و مدافعان آزادي‌هاي قانوني و محاكمه قانون‌شكنان است.

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران نيز طي اطلاعيه مشابهي اظهار داشته است كه تجمع خود را به حالت تعليق درمي‌آورد.
در اين اطلاعيه آمده است: در پي صدور فراخوان انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران براي حضور روزنامه‌نگاران كشور در كاخ دادگستري تهران و اعتراض به وضعيت كنوني و دفاع از حقوق صنفي و حرفه‌اي و مطالبه آزادي بي‌قيد و شرط روزنامه‌نگاران در بند، دستگاه قضايي كشور تا تاريخ صدور اين بيانيه اقدام به آزادي 3 تن از روزنامه‌نگاران مرتبط با پرونده سايت‌هاي اينترنتي كرده است و انتظار مي‌رود ديگر روزنامه‌نگاران نيز طي روزهاي آينده آزاد شوند.
اين اقدام دستگاه قضايي اگرچه تامين‌كننده همه‌ي خواست‌ها و مطالبات انجمن صنفي روزنامه‌نگاران نيست، اما براي نشان دادن حسن نيت چندباره انجمن صنفي و نيز براي سلب هرگونه غرض‌ورزي عناصر بهانه‌جو يك موفقيت به شمار مي‌رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران حق مشروع خود را براي برگزاري هر نوع اعتراض مدني و قانوني به منظور دفاع از حقوق صنفي و حرفه‌اي و اعتراض به روندهاي غيرقانوني برخورد با مطبوعات و روزنامه‌نگاران براي خود محفوظ مي‌دارد .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15207

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برنامه انجمن صنفي روزنامه‌نگاران و انجمن دفاع از آزادي مطبوعات به حالت تعليق درآمد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016