پنجشنبه 19 آذر 1383

مسوولین ششمین جشنواره تئاتر ایران زمین پس از یک روز بازداشت با قید ضمانت آزاد شدند، مهر

"علیرضا آژنگ" مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و دبیر ششمین جشنواره تئاتر ایران زمین به همراه معاون خود و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز امروز ظهر پس از یک روز بازداشت به دستور پورمند دادیار شعبه دوم بازپرسی عمومی و انقلاب اهواز آزاد شدند.
دکتر" دور ولی" معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگارمهر ضمن تایید این خبر درباره علت این بازداشت گفت : این شکایت از طرف مدعی العموم و در پی اعتراض برخی از روزنامه های صبح و نشریات محلی و بیانیه انصار حزب الله که در صبح روز بعد از مراسم اختتامیه در اهواز نسبت به نحوه برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر ایران زمین منتشر شد صورت گرفت و در آن قید شده بود که به دلیل شکایت صورت گرفته باید خود را تا ساعت 14 به کلانتری معرفی نمایند . در پی این احضاریه آژنگ و علی یاری معاون وی و شفیعی رییس اداره ارشاد اهواز خود را به کلانتری معرفی کردند و در آنجا بازداشت شدند.

وی با اشاره به اینکه احضاریه ساعت 11 صبح به مسوولین ارشاد رسید و آنها تا ساعت 14 خود را به کلانتری اهواز معرفی کردند ، گفت : علیرغم گفتگوی مسوولان استان با هم و قولی که کلانتری در خصوص آزادی این مسوولین با قید ضمانت داده بود اما ضمانت این افراد در روز گذشته پذیرفته نشد.

معاونت فرهنگی ارشاد خوزستان درباره صحت اتهامات نیز متذکر شد : این اتهامات اصلا درست نیست و کسانی که در مراسم افتتاحیه این جشنواره حضور داشتند می توانند شاهدان خوبی برای رد این اتهامات باشند.

دکتر دور ولی همچنین گفت : طی هفت دوره برگزاری این جشنواره تاکنون ما شاهد چنین مسائلی نبوده ایم.

لازم به توضیح اینکه بازداشت مسوولان ارشاد خوزستان موجب اعتراض بسیاری از هنرمندان این شهرستان شد بطوری که این هنرمندان شب گذشته تا ساعت 23 ابتدا در جلوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان و سپس استانداری این شهر تجمع کرده بودند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار مهر از خوزستان عدم رعایت شئونات اسلامی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر ایران زمین در اهواز سبب ایجاد تشنجهایی در اهواز شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15326

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسوولین ششمین جشنواره تئاتر ایران زمین پس از یک روز بازداشت با قید ضمانت آزاد شدند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016