سه شنبه 24 آذر 1383

آيت‌الله مكارم شيرازي: آزادي لازم است نه به اندازه‌اي كه ديدنش شرم‌آور شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


آيت‌الله مكارم شيرازي در ديدار با اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: اگر بيدار نباشيم شاهد حضور نسلي خواهيم بود كه نسبت به دين و اخلاق و نظام اسلامي بي‌تفاوت خواهند بود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله مكارم شيرازي عصر روز گذشته با اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي ديدار كرد و در ابتداي اين ديدار با اشاره به وجود 30 مركز پژوهش و ده‌ها سايت اينترنتي ديني در قم گفت: حوزه از بحث روز عقب نيست و به زبان‌هاي مختلف در حال فعاليت هستند.


وي پرداختن به مسائل فرهنگي در دانشگاه‌ها و مدارس را بسيار مهم ارزيابي و خاطرنشان كرد: عده‌اي مسائل پرورش را از آموزش و پرورش حذف مي‌كنند و اين زنجيره‌اي از سيكلي است كه هدف آنها متزلزل ساختن نظام اسلامي است.


مكارم شيرازي با بيان اين كه آزادي سر جاي خودش لازم است، اظهار داشت: آزادي لازم است نه به آن اندازه كه ديدن آن شرم‌آور و موجب سست شدن پايه‌هاي اخلاق شود.


وي در ادامه افزود: اگر بيدار نباشيم شاهد حضور نسلي خواهيم بود كه نسبت به دين، اخلاق، مملكت و نظام اسلامي بي‌تفاوت خواهند بود.


آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به نشست اخير رباط مراكش گفت: هدف از اين نشست ايجاد دموكراسي آمريكايي و سوق دادن كشورهاي عربي به شرايط روز و دين‌زدايي كردن آنهاست و اگر كوتاه بياييم اشتباه بزرگي را مرتكب شده‌ايم.


وي فعاليت برخي نشريات درون دانشگاهي را نادرست قلمداد و تصريح كرد: بعضا شاهد درج مطالب ركيكي در اين نشريات هستيم كه در شان دانشجو و اسلام نيست.


وي حركت منسجم دولت و مجلس و حوزه علميه و رسانه‌هاي جمعي را تنها راه مقابله با دشمنان اسلام دانست و گفت: بايد با يك برنامه‌ريزي اخلاقي و تقسيم كار بين نهادهاي مسوول، به مقابله با حربه‌ي دشمنان نظام پرداخت.


آيت الله مكارم شيرازي خطاب به اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مردم انتظارات فوق‌العاده‌اي از شما مجلسيان هفتم دارند؛ تا به حال كارهاي خوبي شده اما انتظارات مردم در مجلس هفتم برآورده نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با اشاره به انعكاس مسائل اخلاقي و مفاسد اقتصادي در رسانه‌ها گفت: اگر دولت و مجلس و نهادهاي مسوول اقدام نكنند مردم خود وارد مي‌شوند و به مقابله مي‌پردازند و اين نتيجه خوبي ندارد.


آيت‌الله مكارم شيرازي ادامه پيدا كردن اصلاحات واقعي را خواستار شد و تصريح كرد: اقتصاد واقعي اين است كه اقتصاد به كدام طرف مي‌رود و مشخص شود چه كساني ثروت‌هاي عظيمي را كسب مي‌كنند.


وي با بيان اين كه شهرداري تهران و نمايندگان مجلس هفتم گام‌هاي مثبتي در ساده زيستي برداشته‌اند، خاطرنشان كرد: اميدواريم تمامي اينها دليلي براي ساده زيستي باشد و صدا و سيما بيشتر در اين زمينه توجه و تبليغ كند.


آيت‌الله مكارم شيرازي، شهر قم را متعلق به جهان اسلام دانست و خطاب به نمايندگان مجلس گفت: قم در زمان طاغوت مظلوم بود و در حال حاضر هم مظلوم است، قم آبروي نظام است.


وي با انتقاد از تاخير در روند تكميل طرح حرم تا حرم قم اظهار داشت: سال‌هاست كه اين طرح در دل شهر قم ناتمام مانده و مركز اجتماع معتادان شده است چرا كه بودجه كافي جهت تكميل اين طرح در اختيار قم قرار نداده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15526

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت‌الله مكارم شيرازي: آزادي لازم است نه به اندازه‌اي كه ديدنش شرم‌آور شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016