سه شنبه 1 دی 1383

دادگاه عباس كاكاوند، روزنامه‌‏نگار سابق روزنامه رسالت فردا برگزار مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عباس كاكاوند؛ روزنامه‌‏نگار سابق روزنامه رسالت ، با شكايت اين روزنامه و كميته امداد در شعبه 1009 مجتمع قضايي وليعصر(عج) حاضر خواهد شد .
عباس كاكاوند در تماس با خبرنگار "ايلنا" با اعلام اين مطلب ، افزود : پرونده بنده حاوي دو شكايت از روزنامه‌‏ رسالت و كميته امداد مي‌‏باشد . قرار است به اين دو پرونده همزمان و در يك جلسه رسيدگي شود .
وي افزود : موارد استنادي در دو پرونده تقريباً يكي بوده و وكيل شاكيان هر دو پرونده نيز يك نفر است. كاكاوند گفت: اين امر مي تواند نكات مهمي را در نوع رابطه و پيوند كميته امداد و روزنامه رسالت براي افكار عمومي روشن كند.
كاكاوند در تشريح موارد اتهامي خود ، گفت : پيش از اين دو اتهام "افترا" و "نشر اكاذيب" عليه بنده مطرح شده بود كه پس از پايان دادرسي ، دو اتهام "تبليغ عليه نظام" و "توهين" به اين اتهامات افزوده شده است.
---------------------

عباس كاكاوند افزود: پرونده شامل دو مقاله "چرا از راست بيرون امدم" و مقالات ديگر در مورد عملكرد مالي كميته امداد (جشن عاطفه ها،جشن نيكوكاري،صندوق هاي صدقات و ..) است كه توسط افراد مختلف در سايت هاي اينترنتي درج شده اند.بازپرس پرونده جمله مربوط به مشاهده تعداد سرسام آور صندوق هاي صدقات را مصداق نشر اكاذيب دانسته اند!
در مورد عملكرد كميته امداد موارد و ابهامات فراواني وجود دارد كه موجب بي اعتمادي به آن نزد افكار عمومي شده است. بويژه رابطه و تعامل ارگانيك و تنگاتنگ كميته امداد با حزب موتلفه مزيد بر اين بي اعتمادي شده است. امري كه حتي كناره گيري عسگر اولادي از سمت دبير كلي موتلفه نتوانسته تغييري در آن ايجاد كند.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متاسفانه مجلس شوراي اسلامي كه با شعار رفع فقر فساد و تبعيض به ميدان امده به جاي انجام وظيفه نظارتي خود در قبال كميته امداد از طريق تحقيق و تفحص ،مبلغ هنگفتي معادل 1 ميليارد دلار علاوه بر بودجه سالانه 450 ميليارد توماني به اين نهاد اختصاص داده كه اين امر به عنوان يك نقطه منفي در عملكرد مجلس هفتم ثبت شده است.حتي با صرف نيمي از اين مبلغ،مي توان بهبود نسبي در وضعيت ايتام و فقرا و زنان بيوه بوجود آورد.
همچنين در اين مقالات برخي از چهره هاي جناح راست (از قبيل اقاي محمد رضا باهنر و امير محبيان ) متهم به دريافت هاي كلان مالي از كميته امداد شده اند.
وي در پايان گفت: جلسه دادگاه راس ساعت 11 صبح در شعبه 1009 مجتمع قضايي ولي عصر برگزار خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15823

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه عباس كاكاوند، روزنامه‌‏نگار سابق روزنامه رسالت فردا برگزار مي‌‏شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016