جمعه 18 دی 1383

بیانیه رضا پهلوی در مورد رفراندوم

از خاتمه جنگ سرد به این سو گفتمان دموکراسی لیبرال نظام های مستبد را در این سو و آن سوی جهان از راه صندوق رای از صحنه حذف کرده است. در چنین زمان و چنین شرایطی بود که انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی برگزار گردید که من آنرا نقطه عطفی در حیات رژیم خواندم، زیرا بر همگان آشکارگشت که گذاشتن صندوق رای در محدوده حقوقی ونظری ضد آزادی جمهوری اسلامی کاری عبث است.

سرانجام آفتاب آزادی و حقوق بشربار دیگر در آسمان مبارزات مردم ایران درخشیدن گرفت و " رفراندم " به عنوان اصل راهنمای یک مبارزه ملی از سوی جمعی از هم میهنانمان در داخل کشور پذیرفته و اعلام شد. وظیفه ملی و میهنی هر ایرانی آزاده و وطن دوست است که در این مسیر با تمام توان به یاری مبارزان آزادیخواه بشتابد.

حرکت اخیر جوانان دانشجو به همراه جمعی از مبارزان راه آزادی و حقوق بشر برای دعوت به امضای درخواست برگزاری یک همه پرسی با حمایت طیف گسترده ای از سازمان ها ، احزاب و شخصیت های آزادیخواه روبرو شده است که همسویی آنان پیش از شکست وعده اصلاحات رژیم بعید می نمود.

" رفراندمی که با نظارت نهادهای بین المللی برای تشکیل مجلس موسسان به منظور تدوین پیش نویس یک قانون اساسی نوین ، مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر، با رأی آزاد مردم " برگزار شود می تواند مسیر درست و دمکراتیکی باشد برای خروج از محدوده نظامی که فاقد ظرفیت پاسخگوئی به حداقل خواست های مردم است .

بدیهی است که طبع رژیم فعلی و نوع سلطه آن مانع حصول پیش نیازهای ضروری برای این رفراندم است. رفراندم باید تحت شرایطی انجام شود که در آن زندانیان سیاسی و عقیدتی آزاد شوند، رسانه ها آزاد باشند و همه احزاب، گروه ها و تفکرها در تشکل، فعالیت و تبلیغ از آزادی کامل برخوردار باشند.

بسیج عموم مردم و شکل دادن به مقاومت همه جانبه برای وادار کردن رژیم به تسلیم در مقابل خواست عموم و ایجاد شرایطی که یاد آور شد، راهی است دشوار که خطرات متعددی در آن کمین کرده است. خشونت طلبی و شعارهای تند و غیر واقعی یکی از این خطرات است که به افزایش خشونت از سوی رژیم می انجامد. پافشاری درباره تعیین شکل و ساختار نظام آینده در مرحله کنونی موجب تفرقه و تشتت و در نهایت به نفع رژیم موجود خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

من ازشما هم میهنانم می خواهم که با حضور هشیارانه در حرکت رفراندم، و نقد مستمر خود، از این حق مسلم تمامی مردم ایران حراست کنید که بتوانند با آگاهی و آزادی کامل آرای خود را به صندوق بسپارند و بدون خشونت به اقتدار حاکمیتی پایان دهند که در همه این سال ها به حقوق مردم ایران تجاوز کرده و با زیر پا گذاشتن تساوی حقوق زنان و مردان ، اقلیت های دینی و اقوام ایرانی به نابرابری های اجتماعی و فرهنگی رسمیت بخشیده است.

هم میهنان عزیزم:

یقین دارم که با اتحاد و اراده ای راسخ، ما مردم ایران می توانیم دوشادوش همدیگر به حیات رژیم کنونی که چیزی جز استبداد دینی و در هم آمیزی دین و دولت نیست خاتمه دهیم و با تأمین آزادی ، حقوق بشر و استقرار حق حاکمیت مردم در یک نظام دمکرات و آزاد راه را برای ساختن کشوری پیشرو و سرفراز بگشائیم تا ستاره سعادت به آسمان ایران بازگردد.

خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16625

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیانیه رضا پهلوی در مورد رفراندوم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016