یکشنبه 27 دی 1383

منتجب‌نيا: ورود هاشمي با عدم معرفي كانديداي واحد از سوي محافظه‌كاران مساوي است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

يك عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز، با پيش‌بيني اجماع محافظه‌كاران بر كانديدايي واحد نسبت به تحقق اين امر در جبهه اصلاحات اظهار اميدواري كرد.

حجت‌الاسلام منتجب‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب برخورداري جناحها از كانديداهاي متعدد را نشانه‌ي مناسب‌بودن فضا براي فعاليت سياسي برشمرد و گفت: از آنجا كه توسعه‌ي سياسي به مفهوم مهيابودن شرايط براي حضور افراد شايسته در عرصه‌ي مديريتي كشور است شرايط موجود را مي‌توان نمودي از موفقيت نظام در اين عرصه برشمرد.

وي در عين‌حال از شكسته‌شدن آراي انتخاباتي به عنوان يكي از پيامدهاي منفي متكثر بودن كانديداهاي جريان‌هاي سياسي نام برد و افزود: ائتلاف با تغيير رويكردي كه به پايين بودن سطح آراي يك جناح و حتي شكست آن مي‌انجامد، مي‌تواند زمينه رقابت واقعي را كه همان رقابت بين جناحهاست فراهم كند.

منتجب‌نيا كه موفقيت در انتخابات نهم، در صورت حضور حداكثري مردم را از آن جناح اصلاح‌طلب عنوان مي‌كرد، تصريح كرد: چنانچه اصلاح‌طلبان بتوانند در اين انتخابات بر سر كانديداي واحدي به اجماع برسند قطعا آراي خوبي كسب خواهند كرد اما در غيراينصورت پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري نهم از آن محافظه‌كاران خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي كه ورود هاشمي به عرصه انتخاباتي را مساوي با عدم معرفي يك كانديداي واحد از سوي جناح محافظه‌كار پيش‌بيني مي‌كرد، به ايسنا گفت: در صورت عدم ورود هاشمي به اين عرصه محافظه‌كاران بر سر يكي از كانديداهاي موجودشان به اجماع مي‌رسند، اما درباره اصلاح‌طلبان نيز اميدواريم شرايط به سمتي برود كه زمينه اين اجماع فراهم شود.

اين عضو مجمع روحانيون مبارز دستخوش احساسات نشدن اصلاح‌طلبان و توجه به واقعيات از جانب آنها را مورد تأكيد قرار داد و تصريح كرد: اميدواريم اصلاح‌طلبان بر كانديدايي اجماع كنند كه مطابق واقعيت‌ها از بيشترين معيارها برخوردار است.

وي در پايان يادآور شد: اگرچه ممكن است در شرايط موجود در بين محافظه‌كاران نيروي جديدي كه زمينه اجماع را فراهم مي‌كند، وارد شود اما ورود چنين كانديدايي با توجه به آنكه چهره‌هاي داراي ويژگي در اين عرصه مشخص و همانند مهندس موسوي تكليفشان مشخص است، امكان محقق‌شدن چنين امري وجود ندارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17018

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'منتجب‌نيا: ورود هاشمي با عدم معرفي كانديداي واحد از سوي محافظه‌كاران مساوي است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016