پنجشنبه 8 بهمن 1383

خوشايندترين خبر اين سال ها:افسانه نوروزى آزادشد، ايران

اين خوشايندترين خبرى است كه در طول اين سال ها شنيده ايم و قلم جلوتر از ما براى نگارش اين خبر روى كاغذ مى دود.
با اين خبر خيلى از خوانندگان ما به خواسته شان مى رسند. خيلى از زندانيان در بند به بخشش اميدوار مى شوند و همه ما لااقل براى لحظاتى به بهترين واژه ممكن يعنى «آزادى» فكر مى كنيم.چند ساعتى از آغاز صبح نگذشته است كه از عبدالصمد خرمشاهى كه به صورت افتخارى و رايگان از چند سال پيش پس از چاپ خبر «افسانه نوروزى» در روزنامه ايران وكالت او را بر عهده گرفت مى شنويم كه «افسانه» در آستانه آزادى قرار گرفته است. قاضى عباسى در گفت وگويى تلفنى به خبرنگار ما از حركت خداپسندانه روزنامه ايران براى جمع آورى كمك هاى مردمى براى پرداخت ديه قدردانى كرد.لحظات پراضطراب مى گذرند و ساعت ۲ بعدازظهر است كه افسانه با در دست گرفتن حكم آزادى در حالى كه از شوق مى گريد، به شتاب دادگسترى را ترك مى كند.
در اين لحظات پرنشاط او در يك گفت وگوى تلفنى به خبرنگار ما مى گويد: با اينكه الان از دادگسترى و دادگاه بيرون آمده ام هنوز باورم نمى شود كه آزاد شده ام، چند بار به حكم آزادى ام نگاه كرده ام، چند بار آن را خوانده ام، حتى از مأموران كه همراه من از زندان به دادگاه آمده بودند چند بار خواستم كه حكم آزادى را برايم بخوانند، با اينكه مى دانم بيدار هستم و آزاد شده ام ولى هنوز در ناباورى هستم.


وى ادامه مى دهد: نمى دانستم كه با پرداخت ديه آزاد مى شوم. در زندان وقتى روزنامه ها را خواندم متوجه شدم ولى مى دانستم كه وضعيت مالى مان به گونه اى نيست كه بتوانم به اين زودى ها آزاد شوم. از چند روز پيش مرا به كيش آوردند ولى خبر نداشتم كه چنين لحظه اى در انتظارم است و همين الان فهميدم كه آزاد شده ام و مى توانم پيش بچه هايم بروم.افسانه نوروزى با خوشحالى مى گويد: لطف خداوند شامل حال من شده است. من از مطبوعات، آيت الله شاهرودى، آقاى ياورى، يكتن خدايى و وكيل ام خرمشاهى نهايت سپاسگزارى را دارم كه از هيچ تلاشى براى نجات من دريغ نكردند.افسانه به همراه وكيل و همسرش براى جشن نخستين ناهار آزادى به سوى رستورانى مى رود تا بهترين خاطره اش را به ميهمانى بنشيند.
< گفت وگو با خرمشاهى
عبدالصمد خرمشاهى - وكيل افتخارى افسانه - كه در طول چند سال نهايت تلاش خود را براى آزادى افسانه كرده است در لحظاتى كه همراه با افسانه و حكم آزادى او از دادگسترى بيرون آمده است در گفت وگويى تلفنى گفت: اينجا شادى عميقى بر ما حكمفرما شده است. افسانه بعد از ۸ سال، زندگى بيرون از زندان را تجربه مى كند. دادگاه تلاش زيادى براى حل مسالمت آميز اين پرونده با پرداخت ديه كرد. بخشى از ديه از سوى ستاد ديه استان هرمزگان و بخش ديگر از طريق بخش جويندگان عاطفه گروه حوادث روزنامه ايران با كمك هاى مردمى تأمين شد و اكنون افسانه آزاد شده است. او آزادانه به اتفاق همسرش در بيرون از زندان است.وى افزود: از چند روز پيش، حدس مى زدم كه امروز شاهد آزادى افسانه و مختومه شدن پرونده وى باشم. از مطبوعات و روزنامه ايران و مساعى دادگاه در تلاش براى حل اين مسأله تشكر مى كنم. مصطفى جهانگيرى - همسر افسانه نوروزى - است. تلاش هاى او پس از چند سال براى آزادى همسرش به بار نشسته است. در حالى كه صدايش از شوق مى لرزد مى گويد: لحظه دلچسبى است و من از دستگاه قضايى كه براى آزادى افسانه همه كار كردند تشكر مى كنم. از مطبوعات به علت نقش بسزايى كه در رساندن حرف ما به گوش مسؤولان داشتند نيز بى نهايت سپاسگزارم.
< گفت وگو با معاون قضايى هرمزگان
محمدجواد ياورى ـ معاون قضايى دادگسترى استان هرمزگان و رئيس شوراهاى حل اختلاف استان هرمزگان ـ در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام خبر آزادى افسانه نوروزى گفت: صبح امروز موفق شديم با عنايت خداوند و به مناسبت دهه مبارك فجر رضايت اولياى دم را جلب كرده و بين آنها و افسانه نوروزى و وكيلشان مصالحه برقرار كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وى در ارتباط با نحوه اخذ رضايت اولياى دم گفت: در اجراى دستورات رئيس كل دادگسترى استان هرمزگان در ارتباط با پيگيرى پرونده افسانه نوروزى چند بار به شهرهاى كرج و تهران مراجعه كرديم و على رغم آنكه دفترخانه هاى كرج از تنظيم رضايتنامه خوددارى كردند طى ۳ مرحله و مراجعه به امور سرپرستى دادسراى تهران موفق شديم مجوز تنظيم رضايتنامه را گرفته و در دفترخانه شماره ۴۰۲ تهران و در چند مرحله ۳ سند رضايتنامه را تنظيم كرديم و اولياى دم و ورثه مرحوم رضايت خود را نسبت به افسانه نوروزى در قبال گرفتن مبلغ ۵۰ ميليون تومان اعلام كردند.رئيس شوراهاى حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه گفت: در ادامه پيگيرى اين پرونده و با توجه به اين كه افسانه نوروزى توان پرداخت اين مبلغ را نداشت با رهنمودهاى رئيس كل دادگسترى استان هرمزگان صبح روز گذشته جلسه اى در دادگسترى كيش و با حضور قاضى عباسى رئيس دادگاه، اولياى دم مرحوم و افسانه نوروزى و وكيل شان و اينجانب برگزار شد و از آنجايى كه بايد در باب گرفتن ديه و گذشت از قصاص بين طرفين مصالحت برقرار مى شد، موفق شديم با عنايت خداوند و مذاكره با اولياى دم آنها را به گرفتن مبلغى پايين تر از درخواست قبلى شان راضى كنيم و آنها نيز پذيرفتند.وى افزود: پس از پذيرش اولياى دم بلافاصله با تمهيداتى كه در استان هرمزگان انديشيده شده بود از ستاد ديه استان هرمزگان مبالغى جمع آورى كرديم و به همراه ديگر مبالغ جمع آورى شده از سوى روزنامه ايران به عنوان ديه به اولياى دم پرداخت شد و آنها نيز در دادگاه و در حضور قاضى عباسى با افسانه نوروزى و وكيل ايشان مصالحه كردند.وى افزود: ما افتخار داريم كه اعلام كنيم آزادى افسانه نوروزى مرهون دستاوردهاى نظام مقدس اسلامى و تلاش شوراهاى حل اختلاف است و من به عنوان معاون قضايى و رئيس شوراهاى حل اختلاف اين اجازه را پيدا كردم در باب انجام رسالت شوراها در اين راه قدم بگذارم و اين معضل ۸ ساله را به خوبى حل كنيم و در اينجا لازم مى دانم از حمايت هاى همه جانبه رئيس دادگسترى استان هرمزگان و مديرعامل منطقه آزاد كيش كه هماهنگى هاى لازم را در اين جزيره به وجود آوردند و همچنين از ورثه و اولياى دم مرحوم مقدم كه در باب مصلحت انديشى به ديه راضى شدند و باعث شدند تا افسانه نوروزى بعد از ۸ سال زندان به آغوش گرم خانواده بازگردد تشكر و قدردانى مى كنم.لازم به ذكر است ۱۵ تيرماه سال ۷۶ زن ۳۲ ساله اى به نام افسانه نوروزى وقتى ميهمان خانه دوست همسرش در جزيره كيش بود در غياب همسر و فرزندان وى و در حالى كه شوهرش به تهران بازگشته بود با نيت شوم صاحبخانه مواجه شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17505

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خوشايندترين خبر اين سال ها:افسانه نوروزى آزادشد، ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016