شنبه 10 بهمن 1383

سه نامه از طرف دبير کل TUC جهت لغو محاکمه فعالين کارگري سقز

مقام محترم مرتضی سرمدی
سفير تاريخ ۲۷ ژانويه ۲۰۰۵
سفارت ايران

فرستنده :اون تيدور
لندن تلفن مستقيم ۰۲۰۷۷۴۶۷۱۳۲۵ otudor@tuc.org

سفير گرامی
تعقيب رهبران اتحاديه های کارگری ايرانی
به پيوست نامه ای که امروز برای رئيس جمهور، جمهوری اسلامی ايران در اعتراض به ادامه تعقيب رهبران کارگری در ايران فرستادم ، را ملاحظه مينماييد .
ميدانم که اين مسئله سال گذشته در مذاکرات بين دفتر شما و دفتر من مطرح شد و در آن مقطع همکاران من توضيح دادند که شواری عالی اتحاديه های کار بريتانيا قصد ندارد به فشار ديپلماتيک که دولت ايران با آن مواجه است، بيفزايد ، بلکه دستگيری و تعقيب فعالين کارگری است که باعث افزایش چنين فشارهايی می شوند.
متاسفم که دولت ايران همچنان حقوق فعالين جنبش کارگری را که هدفی جز سازماندهی تظاهراتی صلح آميز نداشتند را مورد حمله قرار ميدهد و آنها را از پايه ای ترين اصول حقوق بشر که همانا دادگاهی منصفانه (شامل حضور ناظران بين المللی ) است ، محروم ميکند.
شواری عالی اتحاديه های کارگری بریتانیا بار ديگر به شما توصيه ميکند فراخوان ما مبنی بر لغو کليه اتهامات، يا حداقل برپايی دادگاهی منصفانه را به دولت کشورتان ابلاغ داريد۰
سپاسگزارم اگر پاسخ شما به نکات فوق را دريافت کنم.
با احترام
برندان باربر، 
دبير اول

ترجمه و نکثیر از، ائتلاف بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
--------------------
مقام محترم جک ا ستراو
وزير خارجه تاريخ ۲۷ ژانويه ۲۰۰۵
وزارت خارجه

فرستنده :اون تيدور
لندن تلفن مستقيم ۰۲۰۷۷۴۶۷۱۳۲۵ otudor@tuc.org
جک عزيز
در ادامه نامه ۲۶ ژوئيه اکنون نامه ديگری در اعتراض به ادامه محاکمه فعالين جنبش کارگری ايران به رئيس جمهور اين کشور فرستادم.
در اين نامه من به اين نکته اشاره کردم که ICFTU قصد دارد اين مسئله را با کميته آزادی اجتماعات سازمان جهانی کار درميان بگذارد.
من متوجه تدوام حساس بودن روابط ميان ايران و بريتانيا هستم وبه موضع سفارت بريتانيا در محل مبنی بر بی فايده بودن بيان اعتراض درسطح محلی واقفم. با اينهمه تاکيد دارم، درچهارچوب ا زسرگيری تماسهای بازار مشترک اروپا با دولت ايران ، شما نگرانی خود از اين مسئله را به اطلاع مقامات ايرانی برسانيد.
از تداوم کمک شما د راين امر سپاسگزارم.
با ارادت
برندان باربر
دبير اول

ترجمه و تکثیر از ائتلاف بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
---------------------
رئيس جمهور سيد محمد خاتمی

رياست جمهوری

خيابان فلسطين. چهار راه آذربايجان

تهران

جمهوری اسلامی ايران

فاکس ۹۸۲۱۶۴۸۰۶۶۵


محاکمه فعالين کارگری در ايران . دادگاه سقز

تی يو سی که با ۶۷ سازمان وابسته و 6.5 ميليون نفر عضو نماينده کارگران بريتانيا است و عضو فدراسيون بين المللی اتحادیه های کارگری آزاد ICFTUاست مصر است عليه دادگاه غير قانونی رهبران مستقل جنبش کارگری در شهر سقز (استان کردستان) اعتراض کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما مطلع شديم که در روز ۱۶ ژانويه آقای محسن حکيمی در مراسم اول ماه محاکمه شده است و دادگاه عليه آقای اسماعيل خودکام که بنا بود روز ۱۱ ژانويه برگزار شود به تاخير افتاده است . همچنين يکی ديگر از متهمين برگزاری مراسم اول ماه مه در سقز در سال ۲۰۰۴ روز ۱۶ ژانويه در دادگاه انقلاب سقز محاکمه شده است. دادگاه با حضور قاضی اکبری پشت درهای بسته برگزار شد. با اينهمه به يک پاسدار اجازه داده شد در دادگاه شرکت کند. تنها پس از اعتراض آقای شریف وکيل مدافع ، قاضی به اين پاسدار دستور داد دادگاه را ترک کند. اتهامات عليه آقای حکيمی همان اتهاماتی است که عليه آقای برهان ديوانگر که روز ۲۵ دسامبر ۲۰۰۴ محاکمه شد، مطرح گرديد. همانا جانبداری از سازمان غير قانونی «کومله» و سازماندهی اجتماع غير قانونی. (اول ماه مه ۲۰۰۴) بنا به اطلاعاتی که به ما رسيده است به او حتی اجازه داده نشد که آخرین دفاع خود را ارائه کند. اين مسئله نقض وخيم روند مقرر در دادگاهها به شمار ميرود و نگرانیهای جدی در مورد منصفانه بودن اين دادگاهها را مطرح ميکند.
تی يو سی برپايی اين دادگاهها پشت درهای بسته را شديدا محکوم ميکند. اين مسئله باعث ميشود که کارگران ايران و جنبش کارگری جهانی از تضمين منصفانه بودن اين دادگاهها محروم شوند.

علاوه بر اين ما مرتبا اخباری از متهمان دريافت کرده ايم مبنی بر اينکه در شرایطی که آنها در زندان بوده اند،مدارک اتهامی توسط ماموران امنيتی و اطلاعاتی در خانه آنها قرار داده شده است.

تی يو سی بار ديگر از شما ميخواهد به خواست ICFTU مبنی بردادن ويزای ورود به هيئت ناظران بين المللی به منظور شرکت در اين دادگاهها پاسخ مثبت دهيد.
تی يو سی همچنان شديدا بر این باوراست که همه اين همکاران ما تنها به علت فعاليتهای کارگری مستقل و کوشش برای برپايی مراسم مستقل کارگری روز اول ماه مه، تحت تعقيب قرار گرفته اند.

علاوه بر اين تی يو سی همچنين معتقد است که اين دادگاهها به سفر هيئت نمايندگی ما به ايران و ديدار ۲ نفراز متهمان روز ۲۹ آوريل ۲۰۰۴، تنها دو روز پيش از دستگيريشان با اين هيئت، ارتباط مستقیم دارد. ماموران امنيتی کشور شما سفر هيئت مزبور را از نزديک تحت تعقيب داشت.
در نتيجه بار ديگر مصرانه از شما ميخواهيم برای لغو کليه اتهامات همکارانمان اقدامات فوری به عمل آورید و از اين پس اقداماتشان برای برپايی مراسم اول ماه مه بدون مانع پيش رود.

همچنین به اطلاع ما رسیده است که ICFTUقصد دارد توجه کميته آزادی برگزاری اجتماعات سازمان جهانی کار را به اتفاقات فوق جلب کند. ما به نوبه خود توجه وزیر خارجه بریتانیا جک استراو رانسبت به این مسله جلب میکنیم.
منتظر تصميم سريع و قاطع شما در اين مورد هستم
برندان باربر
دبیر اول تی یو سی

کپی به
گای رایدر ICFTU
جک استراو وزیر خارجه بریتانیا

آقای کاری تاپيولا . مدير مسول . سازمان جهانی کار . ژنو ۴۲۲۲۷۹۹۶۹۴۱

آقای مرتضی سرمدی – سفیر ایران در بریتانیا


 ترچمه و تکثير از ائتلاف بين المللی در حمايت از کارگران در ايران
alliance@workers-iran.org
International Alliance in Support of Workers in Iran

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17590

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سه نامه از طرف دبير کل TUC جهت لغو محاکمه فعالين کارگري سقز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016