سه شنبه 13 بهمن 1383

معاون وزيرخارجه آمريکا: براي سران كشورهاي حوزه خليج‌‏فارس توضيح دادم كه در آينده چگونه با ايران رفتار خواهيم كرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

يك مقام بلندپايه آمريكا گفت: آمريكا با كشورهاي عرب حوزه خليج فارس در خصوص هماهنگي‌‏ سياست‌‏هاي‌‏شان در قبال آنچه تهديد بلندپروازي‌‏هاي هسته‌‏اي ايران خواند، مشورت و رايزني كرده است.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، "جان بولتون" معاون وزارت امور خارجه آمريكا گفت:كشورهاي منطقه به خوبي از تهديدي كه از سوي ايران به آنها تحميل شده است، آگاه هستند.
به گزارش آسوشتيد پرس، وي در جمع خبرنگاران ادعا كرد: حمايت مكرر ايران از تروريست‌‏ها در صورتي كه به تسليحات هسته‌‏اي دست يابد، اين كشور را بسيار خطرناك مي‌‏كند.
بولتون افزود: چه آن ها به عنوان دولت ايران مستقيماً از اين تسليحات استفاده كنند و يا اين تسليحات را به گروه‌‏هاي تروريستي منتقل كنند هر دو مورد باعث نگراني ماست.
معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور امنيت بين‌‏المللي و كنترل تسليحاتي گفت: موضع آمريكا را در خصوص مسأله ايران و اينكه چگونه در گذشته با اين كشور برخورد كرديم و در آينده چگونه رفتار خواهيم كرد، براي رهبران كشورهاي حوزه خليج فارس توضيح دادم.
وي در ادامه افزود: مي‌‏توانيم از طريق اقداماتي كه ما آنها را مورد بررسي قرار داده‌‏ايم ايران را براي ممانعت از دستيابي به فن‌‏آوري و مواد لازمي كه براي برنامه تسليحات هسته‌‏اي خود نياز دارد تحت فشار مضاعف قرار دهيم.
بولتون تصريح كرد: آمريكا از خاورميانه‌‏اي عاري از تسليحات هسته‌‏اي حمايت مي‌‏كند و احتمال تهديد هسته‌‏اي از سوي اسرائيل را رد مي‌‏كند.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: اسرائيل رابطه نزديكي با آمريكا دارد و ما اسرائيل را به عنوان تهديد در منطقه محسوب نمي‌‏كنيم زيرا از يك سو اسرائيل كشوري دموكراتيك است و از سوي ديگر متحد آمريكاست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بولتون در پايان گفت: دستيابي ايران به تسليحات و يا گسترش تسليحات از سوي ايران، نشان‌‏دهنده اين است كه جامعه جهاني قدرت متوقف كردن كشوري كه قصد دستيابي به تسليحات هسته‌‏اي را دارد، نداشته است و به راستي اين امر درس بدي خواهد بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17695

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون وزيرخارجه آمريکا: براي سران كشورهاي حوزه خليج‌‏فارس توضيح دادم كه در آينده چگونه با ايران رفتار خواهيم كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016