چهارشنبه 14 بهمن 1383

خاتمي نشان درجه يك لياقت و مديريت را به وزير اطلاعات اهدا کرد، ايلنا

سيد محمد خاتمي:
* وزارت اطلاعات بايد همچنان پاسخگوي باصلابت و سالم باقي بماند
* مفتخرم كه در دولتم چهره‌اي از وزارت اطلاعات به نمايش درآمد كه جز جاسوسان و براندازان احساس ناامني نكردند

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس‌‏جمهوري در جمع وزير، معاونان، مديران كل و كارشناسان وزارت اطلاعات ، گفت: وزارت اطلاعات بايد پاسخگو و مقتدر باشد و به هيچ وجه نبايد ابزار دست گروه‌ها و جناح‌ها شود.

به گزارش "ايلنا"، سيدمحمد خاتمي در اين ديدار ضمن اشاره به اعطاي نشان لياقت و مديريت به وزير اطلاعات، گفت: اين نشان امروز بر سينه همه‌ فرزندان رشيد، ايثارگر، قانع و آگاه وزارت اطلاعات نصب شد كه خدمات فراواني به جامعه و نظام ارايه كرده است.
خاتمي تصريح كرد: در نظام اطلاعاتي ما علاوه بر تقوا، تيزهوشي، دانايي و تجربه هر دغدغه نسبت به موجوديت نظام و ارزش‌هاي الهي، رعايت حقوق، حال و امنيت مردم بيش از پيش مي‌شود.
رييس‌‏جمهوري اظهار داشت: نظام اطلاعاتي ما در عين قاطعيت، اشراف و اطلاع،‌ غير عصباني و با سعه صدر است و نامش به هيچ وجه رعب و هراس را در دل آحاد مردم نمي‌اندازد، بلكه تداعي كننده بيداري و بيدارگري است.
خاتمي با بيان اين كه افتخارم اين است كه در دوران مسووليتم چهره‌اي از وزارت اطلاعات به نمايش درآمد كه جز جاسوسان و براندازان احساس ناامني نكردند، گفت: بنا به دلايل و شواهد فراوان بر اين ديدگاه پافشاري مي‌كنم. مردم وزارت اطلاعات را پشتوانه امن و امان خود مي‌دانند.
رييس‌‏جمهوري افزود: در جامعه ما به همان ميزان كه دشمنان قسم خورده و ناپاك احساس ناامني كردند، عامه مردم و حتي مخالفان قانوني نظام احساس امنيت مي‌كنند.
خاتمي ادامه داد: بزرگ‌ترين سرمايه اين وزارتخانه صداقت بوده كه توانسته اعتماد ملي را به خود جلب كند و اين اعتماد ملي در كنار آگاهي، برنامه‌ريزي، مهارت و دانش و تجربه، تأثير عظيمي در امنيت ملي ايجاد كرده است.
رييس‌‏جمهوري با اظهار تأسف از بروز برخي روش‌هاي انحرافي در گوشه و كنار كشور و در برخي دستگاه‌ها، تأكيد كرد: بازگشت به عقب براي ما به هيچ وجه مورد قبول نيست و بايد جايگاه والاي وزارت اطلاعات از سوي همه دستگاه‌ها به رسميت شناخته شود.
خاتمي با اشاره به پايان دوره مسوليتش؛ اظهار داشت: وزارت اطلاعات بايد همچنان پاسخگوي باصلابت و سالم باقي بماند و با انحراف‌ها برخورد كند.
خاتمي تاكيد كرد: توسعه پيشرفت جامعه و شكوفا شدن استعدادها و مبدل شدن تهديدها به فرصت، جز در سايه امنيت مهيا نمي‌شود.
رييس‌‏جمهوري با اشاره به تفاوت محتوا، مفهوم و مصداق امنيت در تحولات و پيچيدگي‌هاي دنياي امروز، تاكيد كرد: مواجهه با پديده‌ها و رخدادها در شرايط امروز نيازمند اطلاعات و روش‌هاي خاص و برنامه‌هاي بلندمدت است.
خاتمي با نفي روش‌هاي مستقيم و فيزيكي ناكارآمد، لزوم بهره‌گيري از برنامه‌ها راهبردهاي نوين مدبرانه، آگاهانه و انعطاف‌پذير را خاطرنشان ساخت و گفت: تشخيص اولويت‌ها و آگاهي نسبت به آنچه كه بروز مي‌يابد و انتقال آن به تصميم‌گيران و مسوولان و نيز افكار عمومي و مردم امروز اهميت ويژه‌اي دارد.
رييس‌‏جمهوري سپس گفت: اطلاعات ما امروز وارد مرحله بزرگي شده است و همه‌ مسوولان و تصميم‌گيران كشور از اطلاع رساني دقيق و سنجيده علمي اين وزارتخانه بهره مي‌گيرند.
خاتمي در ادامه سخنان خود در جمع مديران وزارت اطلاعات، تصريح كرد: وزارت اطلاعات بازوي قوي نظام است و در تأمين امنيت مدني مردم نيز نقش بسزايي دارد.
رييس‌‏جمهوري با ابراز خرسندي از تعطيلي داوطلبانه فعاليت اقتصادي در وزارت اطلاعات، گفت: خوشبختانه وزارت اطلاعات در بسترسازي براي يك جريان سالم اقتصادي براي كشور موفق بوده است.
خاتمي مبارزه وزارت اطلاعات با بحران‌هاي اقتصادي و ايجاد امنيت اقتصادي را بسيار موفق ارزيابي كرد.
رييس‌‏جمهوري تأكيد كرد: معتقدم امنيتي كه امروز در كشور وجود دارد در سطح منطقه كاملاً بي همتاست و حتي قابل قياس با بهترين سطوح امنيت در عرصه جهاني است.
رييس‌‏جمهوري رضايت مردم از اين وزارت را نتيجه اعتماد مردم دانست.
خاتمي با تأكيد بر وجود توامان امنيت رواني و امنيت واقعي، ضرورت پرهيز از وارد شدن شوك به جامعه را يادآور شد و گفت: يك اشتباه اقتصادي، روش غيرنهادينه، رويكردهاي احساسي و تصميمات يكبار مصرف، در عرصه اقتصاد، اجتماعي و سياست ناامني ايجاد مي‌‏كند.
رييس‌‏جمهوري، گفت: بايد علاوه بر قانون، مصلحت را نيز در برخوردها لحاظ كرد تا از دادن بهانه به دشمنان نظام جلوگيري شود.
خاتمي با اشاره به استفاده دشمن از ناامني رواني، گفت: بايد تمام مساعي خود را براي حفظ حقوق اساسي مردم كه در قانون اساسي گنجانيده شده، بكار بگيريم و در برابر انحراف‌‏ها بايستم.
رييس‌‏جمهوري در خاتمه سخنانش با اشاره به پيش‌‏رو بودن نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، گفت: در آستانه انتخابات پيش از هر زمان ديگر نيازمند امنيت اقتصادي، سياسي، رواني و اجتماعي در جامعه هستيم.
خاتمي تأكيد كرد: وزارت اطلاعات در اين برهه نبايد وارد بازي‌‏هاي جناحي شود و بايد با بعضي از مسايل كه به امنيت لطمه مي‌‏زند به صورت نرم‌افزاري، مقابله صحيح انجام دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتني است؛ پيش از سخنان رييس‌‏جمهوري، حجت‌‏الاسلام‌‏والمسلمين علي يونسي؛ وزير اطلاعات، با تبريك ايام دهه فجر، از توجه و حمايت‌هاي مكرر رياست جمهوري از عملكرد وزارت اطلاعات در سالهاي گذشته و در جمع هاي مختلف قدرداني كرد.
وي رهنمودها و حمايت هاي آقاي خاتمي را پشتوانه كارسربازان گمنام امام زمان(عج) در اين وزارتخانه دانست و اظهار اميدواري كرد، عملكرد وزارت اطلاعات همچنان مورد رضايت خداوند، مردم و مسئولان باشد.
وزير اطلاعات با اشاره به نظرسنجي‌‏‌هاي انجام شده و ابراز رضايت نخبگان، تصميم‌‏گيران و روشنفكران جامعه از عملكرد وزارت اطلاعات گفت: اين ابراز رضايت مسئولان و مردم، حاصل جهاد خالصانه خدمتگزاران و سربازان گمنام امام زمان(عج) است.
بنا براين گزارش در اين ديدار نشان درجه يك لياقت و مديريت از سوي رييس‌‏جمهوري به حجت الاسلام‌‏والمسلمين يونسي؛ وزير اطلاعات اهدا شد.
ميرزايي؛ دبير كميسيون اعطاي نشان ‌هاي دولتي نيز گزارش اين دبيرخانه در خصوص اعطاي اين نشان را به جهت معماري نوين نظام اطلاعاتي كشور، همانند و همسو با منافع و مصالح ملي و سياست‌‏هاي دولت و تحولات ملي و جهاني در چارچوب قانون اساسي جمهوري اسلامي اعلام كرد.
وي تاكيد كرد: اعطاي اين نشان به دليل طراحي، هدايت و راهبري نظام اطلاعاتي كشور در سير نوسازي سياسي و تحقق مردم سالاري ديني و به نمايندگي از مجموعه‌اي خدوم و گمنام كه بار سنگين اين تحول و دگرگوني را هموار كردند، انجام مي‌پذيرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17769

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمي نشان درجه يك لياقت و مديريت را به وزير اطلاعات اهدا کرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016