جمعه 16 بهمن 1383

نامه شیرین عبادی به اعضای کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری درخصوص رفتار تبعیض آمیز مسوولان اوین، فرزانه سید سعیدی، خبرگزاری سینا


نامه شیرین عبادی به اعضای کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز در
"شیرین عبادی" وکیل دادگستری در نامه ای به اعضای کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص رفتار تبعیض آمیز مسوولان زندان اوین با وی گزارش داد.
در این نامه آمده است :اینجانب شیرین عبادی وکیل آقای ناصر زر افشان روز 10/6/83جهت ملاقات با موکل خود به زندان اوین مراجعه کردم . خانمی که مامور بازرسی خواهران بود تا نام مرا در برگه ورود به زندان مشاهده کرد، با رفتاری خارج از نزاکت اداری کلیه وسایل من را بازرسی کرد و آخر الامر نیز گفت که حق ندارم پولی همراه خود به زندان ببرم و من نیز طبق دستور ایشان کلیه وجوه نقد همراه خود را به صندوق امانات سپردم .
وی در ادامه این نامه خاطر نشان می شود :در داخل زندان از مامورین سوال کردم که آیا دستور جدیدی در این زمینه صادر نشده است ؟ همگی اظهار بی اطلاعی کردند و سایر وکلای مراجعه کننده به زندان از جمله آقایان "مولایی"،"سلطانی"،"بهرامیان" و... هم مشمول ممنوعی فوق نشده بودند.
در ادامه این نامه آمده است :مجددا در تاریخ 17/6/83به زندان اوین مراجعه کردم ، این بار نیز همان مامور تا چشمش به نام من افتاد، مجددا رفتار قبلی را تکرار کرد . این بار حرف ایشان را قبول نکردم و برای شکایت نزد افسر نگهبان رفتم ولی متاسفانه ایشان هم با تایید رفتار خلاف قانون همکار خود فریاد زد که : "اگر این بار خواستی مراجعه کنی مجبور هستی چادر بپوشی" چون محاجه با مامورینی که خود را فراتر از قانون می پندارند ، سودی ندارد لذا از ملاقات با موکل خود صرفنظر کرده و مراجعت نمودم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عبادی در ادامه این نامه تصریح می کند:نظر به این که رفتار فوق خلاف قانون یا حتی دستور اداری بوده و بصورت گزینشی و تبعیض آمیز در مورد من اعمال شده است، پس از قبول وکالت خانواده زهرا کاظمی در نزد برخی از مامورین زندان ایجاد حساسیت می نماید و آنان را وادار به عکس العمل می سازد لذا مراتب به استحضار می رسد تا توجه مقامات مسوول زندان را به اجرای قانون جلب نماید.

Copyright: gooya.com 2016