دوشنبه 19 بهمن 1383

احمد شيرزاد: جناح محافظه‌‏كار تحت‌‏الشعاع حضور هاشمي در انتخابات قرار خواهد گرفت، ايلنا

* گذشته "دكتر معين" تأييد مي‌‏كند كه بر پيماني كه با مردم مي‌‏بندد، وفاداراست
* اصلاح‌‏طلبان در مرحله دوم انتخابات‌‏ به‌ ‏اجماع خواهند رسيد

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي تأكيد آخرين كنگره اين حزب بر اولويت حمايت از كانديداي حزبي در انتخابات رياست جمهوري را نشان‌‏دهنده برخورداري حزب از توان و پتانسيل لازم جهت پيگيري برنامه‌‏ها از طريق كانديداي اختصاصي دانست.

احمد شيرزاد در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" در اين مورد، گفت: در دنيا احزاب فراگير و توانا مستقلاً وارد انتخابات مي‌‏شوند و با احزاب كوچكتر براي تشكيل كابينه ائتلاف مي‌‏كند و جبهه مشاركت هم خود را در قد قواره‌‏اي كه بتواند مستقلاً وارد عرصه انتخابات شود، مي‌‏داند، اما به دلايلي از اين كار خودداري كرد و از كانديداي غيرحزبي در انتخابات رياست‌‏جمهوري حمايت كرد.
وي همچنين واقعيت‌‏هاي موجود در جامعه را سبب مصلحت‌‏انديشي و معرفي فردي غيرحزبي از روي جبهه مشاركت در انتخابات رياست‌‏جمهوري دانست و افزود: در ايران هيچ ابزار قانوني براي ملزم كردن كانديداي حزبي يا مورد حمايت حزب، جهت پاسخگويي به برنامه‌‏ها و وعده‌‏هاي اعلام شده، وجود ندارد.
اين عضو جبهه مشاركت در ادامه تصريح كرد: حمايت حزب از دكتر معين به اين دليل است كه وي را فردي وفادار به پيمان‌‏هايش مي‌‏داند همچنان‌‏كه گذشته وي نيز تأييد مي‌‏كند كه معين بر پيماني كه با مردم ببنند، وفادار مي‌‏ماند.
شيرزاد در تحليل انتخابات آينده رياست جمهوري، حضور هاشمي در اين عرصه را تأثيرگذار و تعيين‌‏كننده دانست و اظهار اشت: اگر هاشمي در انتخابات حضور يابد، جناح محافظه كار تحت الشعاع حضور وي قرار مي‌‏گيرد.
وي افزود: در اين صورت شاهد يك رقابت طبيعي پيشرفته و سالم بين كانديداي جناح اصلاحات و هاشمي خواهيم بود.
نماينده مردم اصفهان در مجلس ششم شوراي اسلامي با بيان اينكه هيچ يك از جناح‌‏ها در مورد يك كانديداي واحد به اجماع نمي‌‏رسند، خاطر نشان كرد: اگر رويه فعلي ادامه يابد، انتخابات چند جناحي خواهيم داشت، چرا كه در فضاي سياسي كشور بيش از دو جناح وجود دارد و صف‌‏بندي‌‏هاي درون دو جناح واقعي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: بنابراين در مرحله اول انتخابات آراء هيچ يك از كانديداها به حد نصاب نمي‌‏رسد و رقابت اصلي در مرحله دوم انتخابات شكل خواهد كرد.
شيرزاد ادامه داد : در مرحله دوم يك كانديدا از جناح اصلاحات مي‌‏ماند، بنابراين طبيعي و عقلاني است كه تمامي گروه‌‏ها و احزاب جبهه اصلاحات از آن كانديدا حمايت كنند، اين كانديدا هم بايد بتواند نظر ديگر احزاب اصلاح طلب را جلب كند و با همه احزاب ائتلاف كند.
اين عضو جبهه مشاركت ايران اسلامي، پيروزي كانديداي جناح محافظه‌‏كار در انتخابات را محتمل ندانست و در پايان خاطر نشان كرد: اصلاح طلبان از شانس پيروزي بيشتري برخوردارند، اما اين پيروزي به افكار عمومي، شرايط جامعه و شرايط جهاني بستگي دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18000

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد شيرزاد: جناح محافظه‌‏كار تحت‌‏الشعاع حضور هاشمي در انتخابات قرار خواهد گرفت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016