شنبه 1 اسفند 1383

فاضل ميبدي: حكومتي مطلوب خداونداست كه مطلوب عقل بشري باشد، ايسنا

- خطر وجودافرادمتظاهر، همه‌ي حركات اجتماعي را در طول تاريخ تهديد كرده است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم گفت: حكومت بايد تمركز قدرت و ثروت راكنترل كند و آنگاه مطلوب خداوند است كه مطلوب عقل بشري باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌السلام والمسلمين محمدتقي فاضل ميبدي طي سخناني با عنوان « از انقلاب نبوي تا سلطنت اموي» كه جمعه شب به مناسبت ايام عزاداري امام حسين(ع)، از سوي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي برگزار ‌شد، تاكيد كرد: همه چيز را در سنت و كتاب جستن خلاف سنت قرآن است، خداوند دو پيغبر را (عقل و نبي) ‌براي انسان فرستاده است و ما بايد براي هر دو قداست قائل باشيم و در برابر قطعيات هر دو تسليم شويم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي معتقد است: اينكه بگوييم كه چه حكومتي شرعي است اشتباه است، حكومت يك امر عرفي است و هر حكومتي كه در بين مردم محبوب‌تر است نزد خداوند نيز مطلوب است. حكومت در هر دوره‌اي شيوه‌اي دارد، در دوره‌اي خلافت مردم بود و در دوره‌اي مهم اين است كه مردم بر حكومت و افرادش نظارت داشته باشند.

اين فعال سياسي تاريخ فتح مكه و توطئه‌هاي ابوسفيان را يادآور شد و گفت: خطر وجود افراد متظاهر، خطري است كه همه‌ي حركات اجتماعي را در طول تاريخ تهديد كرده است؛ آن‌ها نفوذ كرده و در فرصت مناسب ضربه‌ي خود را وارد مي‌كنند.

عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اين كه در صدر اسلام مهمترين موضوعي كه اسلام به شدت با آن برخورد كرد طبقاتي بودن جامعه و فهماندن اين موضوع بود كه هر انسان به خاطر انسان بودن ارزش ذاتي دارد، خاطرنشان كرد كه جامعه‌ي جاهليت در برابر همين موضوع تاب نياورد.

وي به حكومت معاويه و پسرش اشاره كرد و افزود: معاويه مردم را در خوردن و آشاميدن آزاد گذاشت و به هيچ عنوان آن‌ها را در سياست و حكومت مشاركت نداد و به حرف‌ها و سخنان آنها نيز تا زماني كه ملك او را تهديد نمي‌كرد اهميتي نمي‌داد، اولين كاري كه معاويه در سرزمين شام كرد حذف كامل فرهنگي بود كه از نقل و انتقال هرگونه حديثي از پيامبر(ص) جلوگيري مي‌كرد.

فاضل ميبدي در پايان به سخن حضرت علي(ع) اشاره كرد كه فرمود“ برترين انسان در نزد خداوند پيشوايي است كه اول هدايت شده باشد و بعد مردم را هدايت كند و پست‌ترين، پيشواي جامعه‌اي است كه هم گمراه است و هم مردم را گمراه مي‌كند و به دنبال احياي بدعت‌هاست.

مصطفي معين و محسن آرمين نيز در اين مراسم حضور داشتند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18484

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فاضل ميبدي: حكومتي مطلوب خداونداست كه مطلوب عقل بشري باشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016