دوشنبه 3 اسفند 1383

علت اصلى انفجار در بوشهر اعلام شد، ايران

• صداى شديد و دود ناشى از انفجار توسط يك شركت انتقال خط لوله گاز عسلويه به بوشهر شبهه نادرست حمله به تأسيسات اتمى بوشهر را ايجاد كرد كه به هيچ وجه درست نبود

• انفجار در منطقه تنگ سرخ در ۱۸ كيلومترى روستاى كناركوه انجام شد. اين منطقه مرز بين استان هاى بوشهر و خوزستان است و شركت ياد شده مجوز انفجار را از مسؤولان استان خوزستان گرفته بود
---------------------

بوشهر ـ خبرنگار «ايران» : عامل اصلى انفجار و دود ناشى از آن كه شبهه حمله به نيروگاه اتمى بوشهر را ايجاد كرده بود، شناسايى شد.
قاسم مرادى معاون سياسى و امنيتى استاندارى بوشهر گفت: در روزهاى گذشته على رغم يقين به اينكه هيچ حمله اى به بوشهر صورت نگرفته، چندين گروه كارشناسى هوايى و زمينى به منطقه اعزام شدند كه نتايج تحقيق هيچكدام حاكى از تجاوز هواپيما به تأسيسات ايران نبود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وى افزود: بررسى هاى قطعى نشان داد اين انفجار توسط شركت فرعى «خان عمو» كه زير نظر شركت پايندان فعال است صورت گرفته. اين شركت پيمانكار خط لوله انتقال گاز از عسلويه به خوزستان است.
معاون سياسى امنيتى استاندارى بوشهر در ادامه گفت: انفجار ياد شده در منطقه تنگ سرخ در ۱۸ كيلومترى روستاى كناركوه انجام شده است. اين منطقه مرز بين استان هاى بوشهر و خوزستان است و شركت ياد شده مجوز انفجار را از مسؤولان استان خوزستان گرفته بود. وى اظهار داشت: نظارت بر اين مسأله نيز بر عهده پاسگاه زيدان شهرستان بهبهان در استان خوزستان بوده است.
وى شدت انفجار و برخاستن دود سفيد را باعث ايجاد شبهه حمله دانست وتأكيد كرد: منابع خبرى بايد تا صحت مسأله اى براى آنان قطعى نشده از انتشار آن بپرهيزند و در صورت تأييد خبر، آن را به فضاى روانى جامعه بكشانند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18579

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علت اصلى انفجار در بوشهر اعلام شد، ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016