دوشنبه 17 اسفند 1383

دري نجف‌آبادي: تحقق چشم‌انداز 20 ساله منوط به هماهنگي ميان مسئولان است، خبرگزاري فارس

دادستان كل كشور تحقق چشم‌انداز سند 20 ساله كشور را منوط به هماهنگي بين مسئولان و در كنار هم بودن تار و پود جامعه دانست و گفت: چنانچه اين تار و پودها توسط موشهاي در لباس گرگ خورده شود ديگر جامعه‌اي نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، قربانعلي دري نجف‌آبادي صبح امروز در اولين همايش آرمانهاي سبز با بيان اينكه جامعه سالم، شهر سالم جزو مقدسترين ارزشهاي اسلامي و آرمانهاي مقدس ولي عصر(عج) مي‌باشد، اظهار داشت: استراتژي ما براي ايجاد يك جامعه سالم اين است كه تلاش كنيم تا يك جامعه نمود خداپسندانه كه محور آن خدا، ولايت و امام زمان (ع) باشد بسازيم.
وي با تاكيد بر شناسايي ضعفها و آسيب‌هاي موجود توسط مسئولين و دست‌اندركاران نظام آن را يك ضرورت جدي خواند و گفت: بايد آسيب‌هاي اجتماعي در تمامي ابعاد شناسايي و راهكارهاي جلوگيري از آنها تدبير شود و با استفاده از توانايي‌هاي بالقوه تشكل‌هاي دولتي و غيردولتي و مردمي آنها را درمان كرد.
دادستان كل كشور بر فتنه‌انگيزي‌هاي دشمنان در جهت منحرف كردن جوانان و گرفتن هويت آنان اشاره كرد و گفت: ما بايد تلاش كنيم فتنه‌ها و كينه‌توزيهاي دشمناني كه سعي دارند جوانان ما را به انحراف،‌ ابتذال و بي‌بند‌وباري بكشند خاموش كنيم و اجازه ندهيم آتش اين فتنه‌ها ارزشهاي مقدس و فضائل ما را نابود كند.
وي با بيان اينكه دشمنان همواره سعي دارند تا نسل جوان ما را با مواد مخدر و مواد افيوني آلوده سازند، اظهار داشت: غربيها با استفاده از داروهاي روان گردان و مسايلي از اين قبيل مي‌خواهند جوانان ما را از اين مسير منحرف و آنان را بي‌هويت كنند.
دري نجف‌آبادي با اشاره به اينكه يكي از وظايف دادستاني نقش مدعي العمومي آن جهت احقاق حقوق مردم و تامين سلامت جامعه در برابر بيماريها، آفت‌ها و مفاسد اجتماعي است، گفت: دادستاني كل كشور در جهت هر گونه همكاري در احقاق حقوق عامه و ارائه خدمات براي اهداف اين همايش آمادگي تا با هنجارشكنان برخورد كند.
دادستان كل كشور تصريح كرد: گرگهاي مافيايي گردن كلفت در تمام سيستم‌هاي حكومتي دنيا پشت اين ماجرا هستند كه جوانان ما را به ابتذال بكشانند و در اين مسير جز به منافع خود و غارت ثروت‌هاي ملي به چيز ديگري نمي‌انديشند و هر روز هزاران نفر از مردم را به دام فساد و مواد مخدر گرفتار مي‌كنند.
وي افزود: آنها قارون صفتاني هستند كه مي‌خواهند با به فساد كشيدن جامعه و جوانان به خواسته‌هاي خود جامه عمل بپوشانند و ايادي آنها دانسته و ندانسته در همه جا فعال هستند كه هوشياران و ناصحان و پدر و مادران و مسئولان دلسوز بايد دست در دست هم تلاش كنند تا مسير نوراني كه قرآن و اسلام براي جامعه ترسيم كرده به ابتذال و آلودگي تبديل نشود.
دري نجف‌آبادي بر اهميت دادن به برگزاري چنين همايش هايي تاكيد كرد و گفت: براي حفظ هويت جوانان و سالم سازي جامعه نبايد تنها به اين جلسات بسنده كرد بلكه بايد بر پيگيري اقدامات خود و برگزاري همايش‌هاي فصلي در درازمدت و كوتاه مدت برنامه‌ريزي مناسبي داشت.
وي با يادآوري آياتي از قرآن مجيد مبني بر اينكه قرآن راه را براي ما ترسيم كرده است، اظهار داشت: خداوند متعال به 2 معنا 2 نسل را براي جامعه بشري ترسيم كرده كه يكي نسل و شجره خانوادگي مردم و ملت است كه از سلامت و امانت و تقوي برخوردار بوده و خدامحور و خداترس و دلسوز جامعه هستند كه خدمات اين افراد در درگاه خدا مورد قبول و پيش خدا عزيز هستند و ديگري جامعه‌اي است كه از فرصتها به درستي استفاده نكرده و خود و ديگران را تباه مي‌كند، اينها افراد خاسره هستند لذا با اين توصيف حيف است كه ما از اين آيات غفلت كنيم.
دري نجف‌آبادي پيشگيري و تعقيب مجرمين را از وظايف ذاتي قوه قضائيه برشمرد و گفت: در دادستاني كل كشور ستادهاي حفاظت اجتماعي و پيشگيري از جرم كه اخيرا تشكيل شده حمايت و پيگيري مي‌شود كه اميدواريم با همكاري تمامي ارگانها و سازمانها گامهاي ارزشمندي در اين زمينه برداريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: در حال حاضر شرايط جامعه طوري است كه هر چه در جهت تقويت و ارتقاء سلامت جامعه بخصوص جوانان گام برداريم باز هم كم است لذا مسئولين بايد با در نظر قرار دادن اين شرايط برنامه‌ريزي و تلاش خود را در رفع آسيب‌ها و معضلات اجتماعي مضاعف‌تر كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19045

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دري نجف‌آبادي: تحقق چشم‌انداز 20 ساله منوط به هماهنگي ميان مسئولان است، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016