شنبه 22 اسفند 1383

پیغام سفارت فرانسه به وزارت خارجه: اعتراض علیه توقف «شبكه بین‌المللی سحر»، اخلال در مذاکرات هسته‌ای است، شريف نيوز

روز گذشته دولت فرانسه در اقدامی پخش برنامه‌های «شبكه بین‌المللی سحر» را در اروپا متوقف كرد. به گزارش خبرنگار شریف‌نیوز، این اقدام دولت فرانسه واكنش محافل فرهنگی و سیاسی را در ایران برانگیخت.
علاءالدین بروجردی، حمیدرضا حاج‌بابایی و مهدی كوچک‌زاده سه نماینده مجلس شورای اسلامی عصر امروز به موضع‌گیری علیه این اقدام دولت فرانسه پرداختند و خواستار احضار سفیر فرانسه در تهران شدند.
اما در حالی كه همه منتظر بودند تا وزارت امور خارجه ایران، عكس‌العمل شایسته‌ای در قبال این مساله داشته باشد، یك مقام مسئول در وزارت امور خارجه به خبرنگار شریف‌نیوز گفت: «از دیروز سفارت فرانسه در تهران فشار شدیدی به وزارت امور خارجه وارد آورده تا مانع از عكس‌العمل علیه منافع دولت فرانسه در تهران شود. پس از مصاحبه‌های امروز و درخواست‌های راهپیمایی در مقابل سفارت فرانسه از طرف برخی گروه‌های دانشجویی، سفیر فرانسه در تهران در تماس با مسئولین ارشد این وزارتخانه اظهار داشته در حالی كه مذاكرات كمیته راهبردی هسته‌ای میان ایران و سه كشور اروپایی در ژنو در حال پیگیری است، هرگونه اعتراض سیاسی به اقدامات دولت فرانسه می‌تواند روند مذاكرات را دچار خلل سازد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه در نهایت اظهار داشت: «احتمال دارد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خواستار سكوت رسانه‌ها در برابر این ماجرا شود.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19251

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیغام سفارت فرانسه به وزارت خارجه: اعتراض علیه توقف «شبكه بین‌المللی سحر»، اخلال در مذاکرات هسته‌ای است، شريف نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016