دوشنبه 24 اسفند 1383

حداد عادل: از نتيجه مذاكره با اروپا راضي نيستيم، بازتاب

در حالي كه با گذشت سه ماه از امضاي توافقنامه پاريس و تعليق تمامي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، دولت‌هاي اروپايي با فرا رسيدن موعد عمل به تعهدات خود خواستار توقف كامل غني‌سازي اورانيوم شده‌اند، امروز رئيس مجلس نتايج توافقنامه پاريس و شيوه كشورهاي اروپايي را به باد انتقاد گرفت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: با گذشت سه ماه از امضاي موافقت‌نامه پاريس، اكنون بايد گفت نتايج مذاكراتي كه با سه كشور اروپايي صورت گرفته رضايت‌بخش نبوده است.
غلامعلي حداد عادل در سخنان قبل از دستور جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي افزود: اروپايي‌ها مطمئن باشند كه در مذاكره با ايران راهي جز تسليم به منطق و استدلال و رعايت حقوق ملت ايران وجود ندارد.
وي اظهار داشت: در موافقتنامه پاريس از ايران خواسته شده بود اقدامات خود براي غني‌سازي را به منظور حصول اطمينان از صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي‌اش و به دست‌آمدن يك تضمين عيني متوقف كند و در مذاكرات بعدي اروپايي‌ها تضمين عيني را در توقف دائم و كامل غني‌سازي دانستند و حال آنكه چنين پيشنهادي مسلما با روح اساسنامه آژانس بين‌اللملي انرژي اتمي مغايرت دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: آژانس براي آن تاسيس شده است كه امكان دست يافتن به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي را براي همه كشورها ميسر و ممكن سازد.
حداد عادل گفت: پيشنهاد و خواسته اروپايي‌ها به معني ناديده گرفتن حق مسلم ايران بوده و حاكي از آن است كه اروپايي‌ها در مذاكرات با ايران تحت فشار و تاثير آمريكا قرار گرفته‌اند.
وي افزود: مسلم است ملت ايران كه براي استقلال كشور خويش قيام كرده و با تقديم صدها هزار شهيد و تحمل سختي‌هاي بسيار به پيروزي دست‌ يافته چنين تحميلي را نخواهد پذيرفت.
رئيس قوه مقننه گفت: مجلس مظهر اراده ملت است و نمايندگان مجلس همواره با راي قاطع خود خواستار ادامه فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي هستند.
وي افزود: ما مي‌گوييم با اعتمادسازي و اطمينان بخشي موافقيم و در اين راه براي هرگونه همكاري آمادگي داريم اما با متوقف ساختن فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي خود مخالف بوده و در مقابل هيچ زور و فشاري تسليم نخواهيم شد.
حداد عادل گفت: ما صرف عضويت خود در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را به معناي داشتن حق مشروع برخورداري از انرژي هسته‌اي مي‌دانيم و اين امتياز حقي نيست كه آمريكا به ما داده باشد، تا بتواند آن را از ما سلب كند و يا بخواهد در ازاي وعده‌هايي مثل عدم مخالفت با عضويت ايران در سازمان تجارت جهاني يا موافقت با فروش بعضي قطعات يدكي هواپيما ما را از آن محروم سازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس مجلس گفت: انتظار ما اين است كه اروپايي‌ها هويت خود را در مقابل آمريكا حفظ كنند و احترام به حقوق ملت‌ها را كه از جمله شعارهاي اتحاديه اروپاست در مذاكرات هسته‌اي با ايران به اثبات رسانند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19285

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حداد عادل: از نتيجه مذاكره با اروپا راضي نيستيم، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016