دوشنبه 24 اسفند 1383

کاراگاه اشپیگل و قایم باشک هسته‌ای ایران، شريف نيوز

هفته نامه آلمانی اشپیگل كه در ماه‏های گذشته با درج گزارش هایی كه مورد استفاده محافل غربی نیز قرار گرفت، علاقه زیادی به پشت پرده مسائل هسته‏ای ایران نشان می‏دهد؛ در شماره این هفته خود مدعی شد ایران برنامه‏ای برای تولید یك بمب اتمی در هر سال در همان تاسیسات كه مورد نظارت آژانس انرژی اتمی است، در دست اقدام دارد.
به گزارش سرویس بین‌الملل شریف‌نیوز، اشپیگل به مانند سناریوهای پیشین مدعی شد، یك دیپلمات ایرانی كه به تازگی به اروپا پناهنده شده به این هفته نامه گفته است جمهوری اسلامی اگر چه در ظاهر ادعا می‏كنند برنامه‏ای برای تولید سلاح‏های اتمی ندارند اما در پشت درهای بسته و محافل خصوصی در حال برنامه ریزی برای رسیدن به این سلاح‏ها هستند!
اشپیگل ادعا می‏كند این دیپلمات ایرانی(که به مانند همیشه نامش فاش نمی شود و پس از این ماجرا برای همیشه به بایگانی می‌رود.) با استناد به گزارش‏های اطلاعاتی كه به دست او رسیده گفته است كه جمهوری اسلامی گروهی ویژه را مامور دور نگه داشتن آژانس از برنامه‏های هسته‏ای سری ایران نموده و این گروه ویژه موظفند ترتیباتی را فراهم كنند كه مواد اتمی به طور مخفیانه از راكتورهای بوشهر برای تولید سلاح اتمی خارج شود. اشپیگل مدعی است گزارش‏های اطلاعاتی كه در اختیار دارد نشان می‏دهند كه ایران دو طرح برای دستیابی به تولید حداقل یك بمب اتمی در سال در دست اقدام دارد. بدین ترتیب كه قصد دارد در فاصله زمانی كه كار نیروگاه بوشهر به منظور بازگرداندن باقی مانده سوخت اتمی مصرف شده در آن موقتا متوقف می‏شود، به شكل موقت در چند ساعت دوربین‏های آژانس را سیاه كند و در همین زمان دانشمندان ایرانی اورانیوم را برای استفاده در بمب اتمی در راكتورهای این نیروگاه آماده و سپس از این محل منتقل می‏كنند. اشپیگل ادعا می‏كند در صورتی كه طرح اول موفق نشود، روحانیون ایران علنا رودرروی جامعه جهانی قرار می‏گیرند و راكتور بوشهر را از یك راكتور با مصارف صلح‏آمیز به راكتوری برای تولید سلاح اتمی تبدیل خواهند كرد.
این هفته نام آلمانی همچنین مدعی شده است كه ایران نرم افزارهای لازم برای اجرای این نقشه از جمله نرم‏افزار Particle-MCNPmonte carlo N را تهیه كرده است.
اشپیگل همچنین در بخش دیگری از تحلیل خود، پیوستن آمریكا به سیاست چماق و هویج اروپا را بی دلیل ندانسته و می‏نویسد، بهای پیوستن آمریكا به این سیاست آن است كه در صورت شكست مذاكرات اروپا پرونده ایران را برای اعمال تحریم‏ها به شورای امنیت ارجاع دهد.
یك كارشناس امور بین‌الملل به شریف‌نیوز گفت: «گزارش‌های فنی و تخصصی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چندسال اخیر نشان داده است كه ایران هیچ قصدی برای تولید سلاح‌های اتمی نداشته است و به نظر می‌رسد این گزارش اشپیگل، به اصطلاح آتش تهیه حملات جدید اروپا و آمریكا بر علیه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران باشد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: «پیش از این نیز هفته‌نامه اشپیگل، گزارش‌های مفصلی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ارائه كرده بود كه در آن‌ها به مصاحبه‌های اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و دیلنات‌ها و نیروهای امنیتی ایران كه به غرب پناهنده شده بودند، استناد كرده بود. كه هیچگاه این گزارش‌ها مورد تأیید البرادعی قرار نگرفت و بعضاً سبب تمسخر این هفته‌نامه معتبر آلمانی در میان مطبوعات اروپایی شده بود.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19292

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کاراگاه اشپیگل و قایم باشک هسته‌ای ایران، شريف نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016