سه شنبه 25 اسفند 1383

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی درباره اظهارات اخير محسن آرمين

اخیراً آقای محسن آرمین از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با توجه به سوالات و اعتراضات مطرح شده از سوی دانشجویان دانشگاههای مشهد و اصفهان در مورد کاندیداتوری آقای دکتر معین در انتخابات ریاست جمهوری در اظهاراتی عجیب عنوان کرده اند که این دانشجویان عامل جریان راست هستند و جریان اقتدارگرا با در اختیار گرفتن آنها قصد تخریب دکتر معین رادارند.(نقل به مضمون)

به نظر میرسد ایشان و همفکرانشان بدون بررسی تجربه انتخابات های اخیر تصور میکنند میشود با مظلوم نمایی و منتصب کردن مخالفین خود به جریان راست کسب محبوبیت نمایند . غافل از اینکه مدت هاست این ابزار ها کارایی خود را از دست داده اند و همراهی یا عدم همراهی دانشجویان با جریانات سیاسی بر اساس ویژگی و پیشینه و برنامه های خود آنهاست نه مخالفت با جریان اقتدار طلب . دانشجویان برای تعیین نسبت با شما پیشینه ، مواضع و عملکرد شما از آغاز شکل گیری سازمان مجاهدین انقلاب تا کنون را مبنا قرار میدهند.متأسفانه جدای از عملکرد و مواضع شما در نخستین دهه شکل گیری نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مهمترین جریانات حاکم که محل بحث فراوان است و به حق در حذف جریانات سیاسی ،خشونت،سرکوب،اقتدار طلبی ،ایجاد انسداد سیاسی و شکنجه زندانیان پیشکسوت اقتدار طلبان میباشید.

شما یک روزدر چهار چوب استراتژی فشار از پایین چانه زنی از بالا ،دانشجویان را به عنوان ابزاری در خدمت استراتژی خود خواستید و آنگاه که تصمیم به مماشات با جریان اقتدار طلب گرفتید با طراحی استراتژی آرا مش فعال –که البته هیچ اثری از فعالیت در آن دیده نمیشد – به دانشجویان توصیه به کناره گیری از فعالیت های سیاسی و پرداختن به مسائل تئوریک نمودید تا بدون دغدغه و ایجاد مزاحمت آراءو خواسته های مردم را وجه المصالحه توافق با اقتدار طلبان قرار دهید . وزمانی که دیدید نمی توانید دانشجویان را همانند گذشته های نه چندان دور به عنوان ابزاری برای پیشبرد برنامه های سیاسی خود در خدمت بگیرید اقدام به راه اندازی تشکلهای درو غین و بدون پایگاه دانشجویی در دانشگاه نمودید . نشست ساری را به راه انداختید و شاخص ترین چهره های خود را به میهمانی آنان فرستادید و هنوزبه پشتیبانی خود از آنان ادمه میدهید .

ظاهراً اینک که هیچ یک از ترفند های شما مؤثزر نیفتاده است رو به فحاشی و بر چسب زدن آورده اید و ساده اندیشانه تصور میکنید میشود با این اقدامات فریاد اعتراض دانشجویان را خاموش کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقای ارمین، حقایق را وارونه نکنید این دانشجویان نه عامی جریان راست هستند،ونه حاضرند ابزار دست شما و هیچ جریان سیاسی دیگری شوند. آنها مدتهاست که استقلال جریان دانشجویی را شیوه خود کرده اند وسؤالات آنان ازشما به عنوان افرادی که در طول هشت سال گذشته سکان دار جریان اصلاح طلبی بوده اید و وعده های بسیاری به مردم و دانشجویان داده اید و به هیچ یک از آنان نیز پایبند نبوده اید،بسیار روشن و آشکار است. آنان میپرسند وعده آزادی احزاب،آزادی مطبوعات ،ایران برای همه ایرانیان که از سوی شما مطرح گردید به چه سرنوشتی دچار شدو چرا نتوانستید به آنان جامه عمل بپوشانید و چگونه است که پس از گذشت هشت سال مجدداً همان شعارها را سر میدهید و چه تضمینی برای اجرای آن وجود دارد .دانشجویان می پرسند با نظارت استصوابی شورای نگهبان چگونه میتوان انتخابات آزادی را برگزار کرد .آنها میپرسند مطابق قانون اساسی اختیارات رئیس جمهور بسیار محدود است و چگونه میتوان با تکیه بر چنین جایگاهی امید به تحول داشت و در یک کلمه چه تضمینی وجود دارد که تجربه آقای خاتمی مجدداً تکرار نشود . و دهها سؤال دیگر.

جناب آقای آرمین زمان بر چسب زدن و ایجاد مظلومیت دروغین به سر آمده ، بهتر است فکری برای پاسخگویی به پرسش ها و انتقادات فراوان جامعه دانشگاهی از خود نمایید .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19348

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی درباره اظهارات اخير محسن آرمين' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016