چهارشنبه 26 اسفند 1383

دبير انجمن‌ روزنامه‌نگاران: اين انجمن توهين به‌هيچ خبرنگاري را برنمي‌تابد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۳/۱۲/۲۶‬
داخلي. فرهنگي. هوشمند. رضوي.

دبير انجمن صنفي روزنامه‌نگاران گفت : انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران توهين به‌هيچ خبرنگاري را برنمي‌تابد و حمايت از همكاران ‌مطبوعاتي‌ و خبرنگاران را وظيفه خود مي‌داند.

"مسعود هوشمند رضوي" روز چهارشنبه با ارسال نمابري به‌گروه فرهنگي ايرنا افزود: بكار بردن الفاظ سخيف در مورد خبرنگاران در شان نمايندگان مجلس نيست و ما خواستار واكنش هيات رييسه مجلس و عذرخواهي رسمي از خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار (ايلنا) هستيم.

طي روزهاي گذشته اتهام سرقت فيش حقوقي نمايندگان مجلس عليه خبرنگار پارلماني ايلنا مطرح شد.

پس از طرح‌اين اتهام يكي‌ازنمايندگان‌عضو فراكسيون اقليت مجلس اعلام كرد كه فيش حقوقي خود را در اختيار آن خبرنگار گذاشته است.

هوشمند رضوي اظهار داشت كه جاي بسي تاسف است كه برخي افراد به يك موضوع ساده خبري جنبه امنيتي مي‌دهند.

وي اعلام كرد : افرادي كه توان جلوگيري ازوقوع رخدادها را ندارند در پي آن هستند كه با خبررسانان مقابله كنند و با حذف آن‌ها مانع دستيابي همگان به اطلاعات شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: اهانت به يك خبرنگار كه رسالت او شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني است، اهانت به افكار عمومي است.

وي افزود: از آن‌جا كه دستكاري واقعيت‌ها كار ساده‌اي نيست، عده‌اي بر آن هستند تا با زير سوال بردن و مخدوش كردن منبع خبر و خبررسان، صورت مساله را پاك كنند و اعتبار اصل خبر و واقعيت را خدشه‌دار كنند.

دبير انجمن صنفي روزنامه نگاران افزود: برخي به جاي توجه به "چيستي" و "ماهيت رويدادها" در صدد انحراف افكار عمومي به سوي "كيستي"، "ناقل" و "رساننده خبر" هستند و فكر مي‌كنند با زيرسوال بردن حيثيت افراد مي‌توانند از اعتبار عملكرد و گفته‌هاي آن‌ها بكاهند.

وي با بيان اين كه چرا رقم دريافتي نمايندگان با آن‌چه در شعارهاي قبلي نمايندگان اعلام شده، تناقض دارد؟ اضافه كرد: موج آفرينان بهتر است به جاي حاشيه‌سازي و حاشيه روي به صورت مساله پاسخ قانع‌كننده بدهند.

رضوي افزود: كساني كه وعده مي‌دادند فقط درجهت حل مشكلات مردم گام خواهند برداشت تمام تلاش خود را براي اخراج يك خبرنگار مسووليت شناس و مختل كردن اطلاع رساني آزاد متمركز كرده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19416

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبير انجمن‌ روزنامه‌نگاران: اين انجمن توهين به‌هيچ خبرنگاري را برنمي‌تابد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016