پنجشنبه 27 اسفند 1383

بيانيه سيزدهمين اجلاس مجلس خبرگان: كانديداها و هواداران رياست جمهوري با شيوه اسلامي به تبليغ بپردازند، ايلنا

مسئولان سه قوه درجهت گسترش عدالت در جامعه و جلوگيري از اسراف و ريخت و پاش‌‏هاي بي حساب تلاش كنند

تهران- خبرگزاري كار ايران

خبرگان رهبري با تاكيد بر اهميت انتخابات رياست جمهوري اعلام كردند: انتظار از كانديداها و هوادارانشان اين است كه پيوسته مصالح ملي را مدنظر داشته و با شيوه اسلامي به تبليغ پرداخته و از ايجاد تشنج و اختلاف، تخريب و تضعيف كانديداهاي ديگر، ‌‏اسراف و تبذير در تبليغات، خودداري كرده، حدود و موازين شرع مقدس را رعايت كنند.

به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، بيانيه سيزدهمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري با اشاره به ايام ماه محرم و صفر ياد آورمي‌‏شود: فرهنگ ايثار و شهادت كه برگرفته از فرهنگ عاشورا است راز و رمز سربلندي و عزت مردم ايران بوده و خواهد بود، بايد همگان در پاسداري از اين فرهنگ كوشيده و در جهت گسترش آن تلاش كنيم، اين فرهنگ است كه پاسخي عملي به تهديدهاي احمقانه دشمنان انقلاب اسلامي است، آنان بايد بدانند كه نمي‌‏توانند ملتي را كه مرگ را ترسانده‌‏اند از مرگ بترسانند.
خبرگان رهبري با تقدير و تشكر از مقام معظم رهبري كه با رهبري موثر در عرصه‌‏هاي مختلف پيوسته زمينه‌‏ساز سربلندي نظام مقدس اسلامي در تمامي ابعاد است، ‌‏عمل به رهنمودهاي معظم‌‏له را راز عز ت و عظمت ايران اسلامي اعلام كرد.
سپس با بيان اين كه در آستانه انتخابات دوره نهم رياست جمهوري قرار داريم، ذكر كردند: اهميت اين انتخابات بر كسي پوشيده نيست؛ زيراكه انتخاب شخصيتي است كه مي‌‏خواهد چهار سال مسوليت اجرايي كشور را به عهده گيرد، از اين رو انتظار از ملت ايران اين است كه همان‌‏گونه كه تاكنون با حضورهاي افتخار آفرين خود در صحنه‌‏هاي مختلف موجب سربلندي نظام اسلامي شدند، در اين عرصه نيز حضوري گسترده داشته و از اين رهگذر گامي بلند در تقويت مردم سالاري ديني بردارند.
تلاش كنند شخصيتي را به رياست جمهوري برگزينند كه به مسووليت نگاه امانت داشته،‌‏ امانتدارانه انجام وظيفه كند، شخصيتي را گزينش كنند كه مومن، مدير، مد بر، شجاع، قاطع، ساده زيست، هماهنگ با مقام معظم رهبري و در عرصه بين المللي از آرمان‌‏هاي انقلاب اسلامي دفاع كرده و هرگز مرعوب اجانب قرار نگيرد.
شخصيتي، را برگزينند كه در صدر دغدغه‌‏هايش تعميق باورهاي ديني و تحقق ارزش‌‏هاي الهي و حل مشكلات معيشتي مردم همانند ايجاد اشتغال، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض باشد.
خبرگان رهبري از مسئولان انتخابات چه مسئولان نظارتي و چه مسوولان اجرايي خواستند كه در اين عرصه جز به اجراي قانون به چيز ديگري نينديشند و بدون تاثيرپذيري از جريان‌‏هاي موجود جامعه به تكليف الهي خود كه اجراي عادلانه و قانوني انتخابات است، عمل كنند.
به گزارش ايلنا، خبرگان رهبري با تاكيد بر افزايش ارزش‌‏هاي معنوي در جامعه يادآور شدند: به حمدالله در جامعه اسلامي شاهد موج گسترده گرايش روز افزون ملت به ويژه جوانان به سوي ارزش‌‏هاي اصيل اسلامي و معنويت هستيم، اما نمي‌‏توان اين واقعيت را انكار كرد كه لاابالي‌‏گري و ابتذال در برخي عرصه‌‏ها دردمندان ديني را نگران كرده و چشم به راه اقدام قاطع مسئولان است؛ اميد كه شاهد پاسخ عملي مسوولان در اين زمينه باشند.
درادامه با اشاره نوروز امسال ، آمده است: امسال نيز نوروز همزمان است با ايام مصيبت اهل البيت عليهم السلام، ما ضمن تجليل و تكريم ارزش‌‏هاي اسلامي نوروزي همانند كينه زدايي از دل‌‏ها، صله رحم و ديد و بازديدها‌ ‏به ديدار خانواده‌‏هاي معظم شهيدان رفتن، از مردم عزيزمان مي‌‏خواهيم در مراسم نوروزي حريم ‌‏آل پيامبر را حفظ كنند.
بيانيه خبرگان رهبري با اشاره به حوادث مصيبت‌‏بار ماه‌‏هاي اخير،‌‏ مصائبي كه در پي بارش برف درگيلان، و حادثه جانگداز زلزله زرند كرمان و حادثه سيل در برخي استان‌‏هاي كشور رخ داده را به مردم اين مناطق تسليت عرض نموده، و براي درگذشتگان اين حوادث آرزوي غفران و علو درجات و براي بازماندگان اين حوادث از خداوند صبر و اجر طلب كرد.
مجلس خبرگان رهبري با تشكر از مسئولان نظام اسلامي به پاس خدماتي كه تاكنون در اين زمينه انجام داده‌‏اند، تصريح كردند: مي خواهيم در كمك به اين هموطنان عزيز حادثه ديده از هيچ كوششي دريغ ننمايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه بيانيه با اشاره به تلاش‌‏هاي مسئولان سه قوه در عرصه خدمت به مردم، آمده است: از آنان مصرانه مي‌‏خواهيم درجهت گسترش عدالت در جامعه، صرفه‌‏جويي در هزينه‌‏هاي بيت المال، جلوگيري از اسراف و ريخت و پاش‌‏هاي بي حساب در سازمان‌‏ها و مبارزه جدي با فساد و حمايت از اقشار آسيب پذير گام‌‏هاي بلندتري بردارند؛ ضمن اين كه در جهت حل مشكلات جوانان همانند اشتغال، مسكن،‌‏ ازدواج و نيز مبارزه با گراني و تورم عنايتي ويژه مبذول دارند.
همچنين در مورد مذاكرات هسته‌‏اي، اضافه مي‌‏كنند: همان‌‏گونه كه مقام معظم رهبري مدظله العالي و مسئولان نظام اعلام كرده‌‏اند؛ ايران اسلامي هرگز از حق طبيعي خود كه داشتن فناوري هسته‌‏اي صلح آميز است، نخواهد گذشت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19422

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه سيزدهمين اجلاس مجلس خبرگان: كانديداها و هواداران رياست جمهوري با شيوه اسلامي به تبليغ بپردازند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016