شنبه 29 اسفند 1383

اطلاعیه مجامع اسلامی ایرانیان بمناسبت 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران

خجسته نوروز باستانی 1384 را تبریک می گوئیم، عیدتان مبارک باد!

در روز29 اسفند 1329 پس از يك قرن تحمل نفوذ بیگانگان و سلطه خارجی و حکومت هایی که بوسیله اراده ی بيگانگان واجانب بر ملت ایران تحمیل ميشدند، پس از مجلس شورای ملی، مجلس سنا گزارش پيشنهاد کميسيون نفت را به شرح ذيل تصويب کرد:
«به نام سعادت ملت ايران و به منظور تامين صلح جهاني، امضا کنندگان ذيل پيشنهاد مى نماييم که صنعت نفت ايران در تمام مناطق کشور بدون استثنا ملى اعلام شود، يعنى تمام عمليات اکتشاف، استخراج و بهره بردارى در دست دولت قرار گيرد.»
نهضت ملی ایران به رهبری دکتر مصدق با تصويب قانون ملی كردن صنعت نفت و پس از آن با در دست گرفتن حکومت و زمام امور کشور، با استراتژی و هدفی مهم، برنامه خود را براصل موازنه منفی كه بيانگر و ترجمان دواصل استقلال وآزادى است اعلام و در سراسر كشوراستقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را پیريزی نمود تا با مبارزه برعلیه «مخوفترين سازمانهای استعماری و جاسوسی» بساط استعمار کهن و دیرینه و «اعمال نفوذ سياسی و اقتصادی عظيمترين امپراطوريهای وقت جهان را از مملکت برچيند». این آغازی برای در دست گرفتن مدیریت صنعت نفت و نشان دادن توائائی متخصصین و مسئولین ایرانی دراداره امور آن و فعالیتهای آن در داخل کشور شد. روزنامه «هرالد ارگان رسمی حزب گارگر انگلستان» نیز همزمان با تحقیرو تهدید« ملی شدن» صنایع نفت را ناممکن خواند و در همان زمان نوشت: « دولت ایران از عهده بهره برداری ازاین تأسیسات بر نخواهد آمد و تصرف آن مثل این است که اتومبیلی خریده شود در حالی که خریدار از فن رانندگی کوچکترین اطلاعی نداشته باشد.» بازتاب سیاست موازنه منفی، سرآغاز نظریه ای بنام «كشورهاي غيرمتعهّد » شد که بيداري كشورهاي نفتخيز جهان سوم را كه تمامی آنها حقوق ملي خود را تحت قراردادهاي تحمیل شده دراختيار نفتخواران و میراث خواران آنها قرار داده بودند، را بدنبال داشت.
دكترمصدق برنامه حکومت خود را در دو ماده 1 - اجرای قانون ملی شدن صنعت نفت،2 - اصلاح قانون انتخابات مجلس شورا و شهرداريها، تنظيم و به مجلس تقدیم نمود. بدنبال این برنامه طرح اقتصاد بدون نفت توسط شهید بزرگ نهضت ملی ایران، دکتر حسین فاطمی، پیشنهاد دهنده «ملی شدن صنعت نفت ایران» ، سخنگو و وزیر امور خارجه حکومت ملی دکتر مصدق ،چنین اعلام شد:
« سیاست اقتصاد بدون نفت به این منظور طرح ریزی شده است، تا در صورت حل نشدن دعوای نفت، ایران بتواند یک دوره طولانی از صرف جویی اقتصادی و پایداری در برابر مشکلات را پشت سر بگذارد. در اجرای این هدف، کلیه ی هزینه های غیر ضروری حذف می شود، سیستم جدید مالیاتی بر حسب در آمد اصلاح می گردد و دستگاه دولت به نحوی اصلاح خواهد شد که با کمترین هزینه بیشترین بازده را داشته باشد».
بدین تر تیب، بودجه كشور و حیات ملی را از درآمدهاى نفتى آزاد ساخت، در ادامه برنامه اصلاحاتى خود سبب قطع وابستگى اقتصاد كشور به يك محصول يا كالاى خاص شد. با تز اقتصاد بدون نفت بنیه اقتصادی مملکت با تشویق صدور کالاهای صادراتی کشور ( غیر از نفت) گسترش جنبه‏هاى مختلف توليد را مطرح کرد و بطور شگفت انگیز و بى سابقه ای بين صادرات بدون نفت و واردات توازن بر قرار نمود و شاخصهای آرشیو وزارت اقتصاد نشان می دهد که در هیچ مقطعی از تاریخ ایران معاصر،اقتصاد و صادرات کشور، به رونق و اعتلای زمان حکومت دکترمصدق نبوده است و...

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ولی در این زمان ، امروز برنامه رژیم مافیائی ولایت مطلقه فقیه، همان نظریه آقای خمینی است :« اقتصاد مال خراست» . به یاری «دست غیب» بوسیله سر سپردگان و عمال استبدادی خود با پیش فروش و پیش خور کردن نفت بنام «پروژه نفت و گاز، ثروتهای ملی ايران رادر چارچوب قراردادهاى بيع متقابل به مناقصه وغارت كارتلهاى نفتى بيگانه در آورده و اتکای در آمدهای ارزی دولت به نفت ،توجيه اين پروژه‏ها و فراخواندن انواع كارتلهاى نفتى بيگانه براى حراج منابع كشور، عنوان گرديده است!» جامعه ملی را هر چه بیشتر با بسط و گسترش سیاست اقتصادی «بازار دلالی» در موقعیت زیر سلطه قرار داده و ایران را بازار مصرف کالاهای بنجل و مصرفی خارجی کرده است. به بیان دیگر، ایران را با از بین بردن زمینه تولید داخلی بابت بسیاری از کالاهای ضروری نیز وابسته به خارج نموده اند .در همان حال، فقدان منزلت ها یعنی رعایت نشدن حقوق انسان و عدم امنیت های قضائی و وجود سانسور ها، جریان ﺁزاد اطلاعات را نا ممکن کرده وباعث آن گردیده است که برغم این امتیاز دادنها به کشورهای قدرتمند، دراثر بحران سازی و بی ثباتی، سرمایه های خارجی میل بدرون کشور پیدا نکنند، بلکه استعدادهای انسانی و سرمایه ها نیزاز کشور فرار کنند. در نتیجه ی استبداد« سلسله روحانیت» که از«طرز فکر» و « اندیشه سیاسی » آنها ناشی می شود، بیکاری و فقر، فساد و فحشا بویژه بوسیله « نوکیسه گان و اطرافیان برخی از قبضه کنندگان قدرت و مقام» گسترش یافته است و در تعقیب این عمل و رفتار ویرانگر غیرانسانی ، زنان و جوانان ایرانی، ( بعضا" با معتاد کردن آنان) در معرض فروش و سوء استفاده های جنسی بمثابه « کالا» که توأم با ضرب و شتم و پرخاشگری است در کشورهای خارج قرار گرفته اند .

مردم ایران!
رژیم « سلسله روحانیت» مقبولیت و مشروعیت خود را از دست داده است. همانطور که ما بارها در اطلاعیه ها ، تحلیل ها و بیانیه ها ی خود نوشته ایم و تآکید نموده ا یم که راه حل و راهکار در مقابل این نظام اصلاح ناپذیر مافیائی،دردرون کشور و خارج از این نظام می باشد وبه همت وجدانهای فردی و جمعی بیدار، باهوشیاری و قبول مسئولیت شما مردم با استعانت از تجارب تاریخ مبارزات اجتماعی ایران و جهان با آماده کردن سازماندهی و جنبش همگانی مردم، می توان به عمر این رژیم خاتمه داد. این امرمهم به تلاش وکوشش هرچه بیشترواستقامت ومبارزه پیگیر شما بستگی دارد. بکوشیم با آغاز فرخنده نوروز باستانی 1384، نوروز دیگری را با استقرار مردمسالاری براساس اصول آزادی، استقلال، رشد در عدالت اجتماعی در ایران بوجود آوریم. این چنین باد .

مجامع اسلامی ایرانیان

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19518

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعیه مجامع اسلامی ایرانیان بمناسبت 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016