دوشنبه 1 فروردین 1384

پيام فرانسوا اٌلاند، دبير اول حزب سوسياليست فرانسه به مردم ايران و جامعه ايرانيان مقيم فرانسه

مردم ايران در 21 مارس 2005 نوروز که فرا رسيدن بهار را نويد مي دهد، جشن مي گيرند. اين روز همچنين سرآغاز سالي نوست. من مي دانم که چنين جشني با قدمتي چند هزار ساله براي شما و مردم منطقه، رويدادي مهم و پربار در فرهنگ، تاريخ و هويت شماست. افزون بر اين، در اين ايام، نوروز معناي رنسانس و نمادي از اميد و آزادي است.
از اين رو خوشوقتم تا به نام حزب سوسياليست و از طرف خودم به شهروندان ايرانی الاصل فرانسوي، به جامعه ايرانيان مقيم فرانسه و همه مردم ايران صميمانه تبريک بگويم.
سال گذشته، من در موقعيتي به شما تبريک گفتم که ايران از سويي گذر از فاجعه ويرانگر زلزله بم و از سوي ديگر انتخابات مجلس قانون گذاري که بازگشت و بن بستي در فرآيند اصلاحات و دموکراتيراسيون درکشور شما به حساب آمد را تجربه مي کرد. سالي که سپري شد، متاسفانه هيچ پيشرفتي مشاهده نشد. برعکس، پايمال شدن حقوق بشر چند برابر شد. اما من مي دانم که عزم مردم ايران براي دموکراسي و پيشرقت و ورود کشورشان بدون دخالت خارجي به اردوگاه جوامع دموکراتيک عزمي استوار است.
من به همه کساني که در ايران به شکل مسالمت آميز براي ارتقاي کشورشان به سوي اين اهداف مبارزه مي کنند درود مي فرستم و سالي نو، سرشار از صلح، خوشوقتي و موفقيت برايتان آرزومندم.

François Hollande

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم به ذکر است اين پيام توسط حزب سوسياليست فرانسه براي بسياري از ايرانيان مقيم فرانسه ارسال شده است. براي مطالعه متن فرانسه پيام، اينجا را کليک نماييد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19555

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيام فرانسوا اٌلاند، دبير اول حزب سوسياليست فرانسه به مردم ايران و جامعه ايرانيان مقيم فرانسه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016