جمعه 12 فروردین 1384

رويترز: انگليس در پرونده هسته ای در کنار آمريکا و در برابر آلمان و فرانسه، بازتاب

خبرگزاري رويتر گزارش داد فرانسه، بريتانيا و آلمان در حالي بررسي اين نكته هستند كه عليرغم اصرارهاي قبليشان دست ايران را براي حفظ تكنولوژي هسته اي كه مي تواند نهايتا در توليد بمب به كار آيد باز بگذارند. بنا به اين گزارش اما اين امر احتمالا به برخورد مواضع ميان اروپا و آمريكا خواهد انجاميد، زيرا آمريكا تنها به اين شرط از مذاكرات اروپا و ايران حمايت كرده كه ايران كليه فعاليت هاي اتميش را كه مي تواند به توليد سوخت هسته اي منجر شود، متوقف كند.
رويتر به نقل از يك منبع ديپلماتيك مي گويد: در ميان سه كشور اروپايي هم در مورد اين كه آيا بايد بر روي برنامه هاي غني سازي در ايران مصالحه بشود يا نه اختلاف نظر وجود دارد. بنا بر اين گزارش فرانسه با ادامه اين گونه فعاليت ها در ايران مخالفتي ندارد. بريتانيا سخت با غني سازي اورانيوم در جمهوري اسلامي مخالف است و آلمان موضع خود را جايي ميان اين دو قرار داده است. شب گذشته آدام ارلي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ضمن تكذيب اين مساله گفت: آمريكا و سه كشور اروپايي همچنان در مورد توقف كامل فعاليت هاي غني سازي اورانيوم در ايران متفق القول هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمين امروز نشريه اينترنشنال هرالد تريبيون در اشاره به اين كه روز گذشته پرزيدنت خاتمي گروهي از روزنامه نگاران را به مجتمع اتمي نطنز دعوت كرده و تاسيسات غني سازي اورانيوم را به آنان نشان داده است مي نويسد: پرزيدنت خاتمي در طبقه زيرزمين مجمتع نطنز در سالن وسيع و خالي از هرگونه دستگاهي به خبرنگاران گفت: ايران قصد دارد در اين سالن تعداد 50 هزار دستگاه گريز از مركز تعبيه كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19996

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رويترز: انگليس در پرونده هسته ای در کنار آمريکا و در برابر آلمان و فرانسه، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016