شنبه 13 فروردین 1384

اکراين:۲۰موشک اتمی با برد۳۲۰۰کيلومتری به ايران فروخته ايم، بازتاب

ويكتور يوشچنكو، رئيس جمهوري اوكراين در مصاحبه اي كه روز پنجشنبه انجام داد، اظهار داشت برخي از موشك هاي قادر به حمل كلاهك هاي هسته اي به طور غير قانوني به ايران و چين فروخته شده اند و اين فروش در زمان ر‍ژيم سابق اوكراين انجام شده است. ويكتور يوشچنكو به شبكه آمريكايي NBC گفت: من اين را با تلخي تمام تاييد مي كنم. آقاي يوشچنكو قرار است هفته آينده از واشنگتن ديدار كند. او گفت: موشك هاي X55 در قراردادي جعلي كه نشان مي داد مقصد اين موشك ها روسيه هستند به ايران صادر شد، اما نگفت كه اين امر چه زماني صورت پذيرفت.
شبكه NBC نسخه اي از اين قرارداد را به دست آورده است كه نشان مي دهد 20 موشك به روسيه صادر شده است. روسيه خود دخالت در چنين معامله اي را تكذيب كرده است. يك منبع اوكرايني آشنا با اين تحقيقات مي گويد: هيچ كلاهك هسته اي به همراه اين موشك ها فروخته نشد. برد اين موشك ها حدود سه هزار و 200 كيلومتر است. شبكه NBC آمريكا به نقل از برخي منابع اطلاعاتي آن كشور گفت كه چين و ايران هر كدام شش موشك را از اوكراين دريافت كردند. مقامات اوكراين روايات متضادي را از تعداد موشك هايي كه به ايران و چين فروخته اند ارائه دادند.
منابع اطلاعاتي آمريكا به شبكه NBC گفتند به رغم آن كه ايران كلاهك هسته اي ندارد، ولي موشك ها مي تواند برنامه ايران را براي رسيدن به سلاح هاي هسته اي به پيش ببرد. ايرانيان مي توانند با تغيير مهندسي اين موشك ها برد موشك شهاب سه خود را به دو برابر افزايش دهند. ويكتور يوشچنكو قرار است در كاخ سفيد روز دوشنبه با جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا ملاقات كند و همچنين قرار است در نشست مشترك كنگره آمريكا در روز چهارشنبه سخنراني كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ويكتور يوشچنكو به دنبال اعتراضاتي كه منجر به بركناري ويكتو يانوكوويچ در انتخابات رياست جمهوري ماه دسامبر شد، به قدرت رسيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20046

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اکراين:۲۰موشک اتمی با برد۳۲۰۰کيلومتری به ايران فروخته ايم، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016