سه شنبه 16 فروردین 1384

خبرنگار ايلنا از مجلس اخراج شد، هنگامه منهاجي، آفتاب

در اولين جلسه مجلس شوراي اسلامي بعد از تعطيلات نوروزي خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار در مجلس هفتم اخراج شد. در پي افشاي فيش حقوقي نمايندگان در اواخر سال 83، امروز از ورود مسيح علي نژاد خبرنگار پارلماني ايلنا و روزنامه همبستگي به مجلس جلوگيري شد.پيش از اين نيز گفته شده بود 80 تن از نمايندگان مجلس هفتم طي امضاي طوماري خواستار اخراج اين خبرنگار از مجلس هفتم شده بودند

اين اعتراض به دليل افشاي فيش حقوقي نمايندگان و مبلغ عيدي و پاداش يك ميليون و صدهزار توماني آنان بوده است.

گفتني است، پس از انتشار فيش حقوقي نمايندگان توسط اين خبرنگار برخي از رسانه هاي محافظه كار و نمايندگان اتهام سرقت فيش حقوقي از كازيو عليه علي نژاد را مطرح كردند.

در اين بين محمدرضا تابش عضو فراكسيون اقليت مجلس ضمن اعتراض به اخراج خبرنگار پارلماني ايلنا از مجلس هفتم گفت: جمعي از نمايندگان مجلس مأمور پيگيري اين اتهام شدند كه پس از بررسي هاي لازم ثابت شد كه اين اتهام هيچ مبنايي ندارد.

نماينده اردكان با بيان اين نكته كه خبرنگار ايلنا فيش را از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس دريافت كرده است تأكيد كرد: بر اين اساس در شأن مجلس نيست كه خبرنگاري را به رغم اثبات شدن يك اتهام از خانه ملت اخراج كند.

خبرنگار ايلنا در پي ممانعت حراست از ورود وي به مجلس در قسمت ورودي ساختمان بهارستان به انتظار پاسخگويي مسئولان ذي ربط ايستاده است.

عابد فتاحي نماينده اروميه با مشاهده اين صحنه ضمن ابراز تأسف از اخراج اين خبرنگار گفت: مشاهده اين منظره كه مجلس هفتم در آغاز سال جديد مانع ورود يك خبرنگار شود تأسف برانگيز است و اين را برخوردي ناشايست و ناپسند مي دانيم.

وي اظهار داشت: مسئولان و كارپردازهاي هيأت رئيسه بايد در اين زمينه پاسخ دهند.

سيدعباسي نماينده محلات و دليجان نيز با مراجعه به حراست مجلس مخالفت خود را با اين نوع برخورد مجلس هفتم با خبرنگار اعلام كرد.

گفتني است در روز افتتاحيه مجلس هفتم نيز از ورود علي نژاد نويسنده كتاب «تحصن» مجلس ششم ممانعت به عمل آمد.

محسن كوهكن كارپرداز فرهنگي نيز كه براي تبريك «سال جديد» به جايگاه خبرنگاران آمده بود در مقابل اعتراض خبرنگاران به اخراج علي نژاد گفت: تا زماني كه من در مجلس حضور دارم تحت هيچ عنواني به ايشان اجازه ورود به مجلس را نمي دهم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده لنجان در پاسخ به اين كه هيأت رئيسه چه پاسخي براي اين اخراج دارد، تصريح كرد: هيأت رئيسه هيچ پاسخي براي اين كار ندارد و اين به خاطر حفظ حرمت افراد است.

كوهكن تأكيد كرد: چنانچه اين خبرنگار از مطلب روزنامه رسالت درخصوص دزدي فيش حقوقي از كازيو نمايندگان كه اين افراد مدعي هستند مي تواند شكايت كند و آنها در دادگاه حاضر به پاسخگويي در اين خصوص هستند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20131

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خبرنگار ايلنا از مجلس اخراج شد، هنگامه منهاجي، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016