چهارشنبه 17 فروردین 1384

كوهكن: ورود خبرنگار يك خبرگزاري به مجلس را صلاح نمي‌دانيم، ايسنا

كارپرداز فرهنگي مجلس گفت: «ورود خبرنگار يك خبرگزاري به مجلس را صلاح نمي‌دانيم و مسووليت آن را بر عهده مي‌گيرم.»


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن كوهكن به خبرنگاران گفت: «اعلام كرده‌ايم خبرنگار يك خبرگزاري حتي به عنوان مهمان هم نمي‌تواند وارد مجلس شود و ورود او را به صلاح نمي‌دانيم.»

وي با بيان اينكه از نظر ما مساله اين خانم خبرنگار حل شده است، گفت: «براي حفظ شوونات خبرنگاران بايد اين كار را مي‌كرديم. من در چند جلسه با ايشان صحبت كردم و هيچ مساله‌ شخصي در اين بين وجود ندارد.»

كارپرداز فرهنگي مجلس خاطرنشان كرد: «نفس اعتراض نه حق مطلق است نه باطل.»

وي افزود: «بنده به عنوان كارپرداز فرهنگي تصميم گرفته‌ام از دو خبرنگار اين خبرگزاري يكي را راه ندهم و بگويم فرد ديگري را جايگزين او كنند.»

وي از شكايت از حدادعادل و مذاكره دبيركل خانه كارگر با رييس مجلس در اين خصوص اظهار بي‌اطلاعي كرد.

كارپرداز فرهنگي مجلس تاكيد كرد: «مسووليت برخورد با اين خبرنگار را بر عهده مي‌گيرم و پاي آن هم ايستاده‌ام و ادله كامل و كافي هم براي اين اقدام دارم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال شجاع‌پوريان در نامه‌اي به حدادعادل وبا اشاره به اخراج خبرنگاري از مجلس نوشته است: مگرقرار است خبرنگاران درمحيط فعاليتشان از سوي دست‌اندركارآن انتخاب، گزينش و تأييد شوند؟

ولي‌الله شجاع‌پوريان، عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در خصوص اخراج خبرنگار يك خبرگزاري از مجلس خطاب به رييس مجلس شوراي اسلامي نامه‌اي ارسال داشت كه رونوشتي از آن در اختيار خبرنگار پارلماني ايسنا قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) شجاع پوريان در نامه خود با تبريك سال نو و تسليت ايام سوگواري مناسبت‌هاي ماه صفر آورده است: مجلس شوراي اسلامي صرف‌نظر از ديدگاه نمايندگان محترم آن، در جمهوري اسلامي و منظومه فكري بنيانگذار آن، از جايگاه بي‌بديلي برخوردار است و همواره كاركرد و تصميمات آن در معرض قضاوت مردم عزيز كشورمان و افكار عمومي است.


وي اظهار داشته است: بديهي است نهاد قانونگذاري بايد بيش و پيش از ساير دستگاهها كليه رفتارها و تصميمات خود را منطبق به قانون و به دور از اعمال رويه‌ها و برداشت‌هاي شخصي و سليقه‌اي نمايد. به يقين اجرا و اعمال دقيق قانون در مجلس، علاوه بر معرفي مجلس به عنوان يك نهاد قانونگرا، اهتمام و حساسيت آن را به اعمال و اجراي قانون در همه دستگاههاي كشور نشان خواهد داد. از اين روي فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي، اقدام اخير كارپرداز محترم فرهنگي مجلس را در اخراج يك خبرنگار پارلماني، حركتي غيرمنطبق بر قانون دانسته كه موجبات بي‌اعتمادي به مجلس و اسباب خدشه به جايگاه و منزلت آن را فراهم مي‌آورد.


اين عضو فراكسيون خط امام (ره) مجلس مي‌افزايد: اين اقدام نه‌تنها بر هيچكدام از مواد آيين‌نامه داخلي مجلس كه چگونگي اداره مجلس را تبيين مي‌نمايد و يا ساير قوانين موضوع كشور منطبق نيست، بلكه با اصول متعدد قانون اساسي نيز تعارض آشكار دارد. متأسفانه برخي اعضاي محترم هيأت رييسه مجلس استدلال كردند كه جلوگيري از ورود خبرنگار مذكور به درخواست تعدادي از نمايندگان بوده است، كه بايد پرسيد مگر قرار است خبرنگاران در محيط فعاليت خود از سوي دست‌اندركار آن انتخاب، گزينش و تأييد شوند؟ در آن صورت استقلال خبرنگار از دست خواهد رفت. علاوه بر آن تكليف اكثريتي كه چنين درخواستي را نداشته‌اند و با ادامه فعاليت او مشكلي ندارند چيست؟


شجاع پوريان ادامه داده است: به هر حال از خودتان به عنوان يك شخصيت فرهنگي كه به يقين دغدغه فرهنگ و حفظ حرمت و جايگاه خبرنگاران را داريد انتظار داريم عاجلا نسبت به تصحيح و جبران اين اقدام، تصميمي را اتخاذ و امكان حضور مجدد خبرنگار اخراجي را در مجلس فراهم آوريد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20178

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كوهكن: ورود خبرنگار يك خبرگزاري به مجلس را صلاح نمي‌دانيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016