پنجشنبه 18 فروردین 1384

روزنامه‌‏نگاران و فعالان سياسي در حمايت از خبرنگار اخراج‌‏شده ايلنا از مجلس تجمع مي‌‏كنند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو انجمن دفاع از آزادي مطبوعات اعلام كرد: روزنامه‌‏نگاران و فعالان سياسي دوشنبه آينده در حمايت از "مسيح علي‌‏نژاد" خبرنگار اخراج‌‏شده ايلنا از مجلس شوراي اسلامي تجمع مي‌‏كنند.

"عيسي سحرخيز" در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به جلسه اخير اعضاي اين انجمن گفت: در اين جلسه دو مبحث اساسي مطرح شد؛ يكي مسائل مربوط به اخراج خانم علي‌‏نژاد از مجلس شوراي اسلامي و جايگاه آزادي بيان و قلم در چارچوب آزادي انتخابات با توجه به آستانه روز مطبوعات و قرار شد كه دوشنبه آينده، 27 فروردين ماه از ساعت 13 تا 16 به دعوت انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، تجمعي در محل انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران برگزار شود.
وي افزود: در آنجا بحثي با عنوان "آزادي بيان و مطبوعات؛ پيش‌‏زمينه آزادي انتخابات" برگزار مي‌‏شود و تريبون آزادي خواهيم داشت كه افراد آنجا بحث كنند و قرار است كه خانم علي‌‏نژاد هم بيانيه‌‏اي بخواند و حمايت جامعه مطبوعاتي كشور و روزنامه‌‏‏ نگاران از ايشان اعلام شود.
سحرخيز با بيان اينكه در اين جلسه در خصوص آزادي بيان و انجمن قلم، حقوق‌‏بشر، برخورد با روزنامه‌‏نگاران و فعالان مطبوعاتي و سرانجام، برخورد جريان تندرو مجلس شوراي اسلامي با يك خانم روزنامه‌‏نگار بحث شود، گفت: در حوزه جاري در خبرهاي روزنامه‌‏نگاري، دو مسأله، ايران را به سطح يك اخبار و مطبوعات جهان كشاند: يك، طرح مجدد پرونده خانم "زهرا كاظمي" و نحوه قتل وي و ديگري بحث برخورد پارلمان كشور با يك نماينده مطبوعاتي.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: من از طرف انجمن دفاع از آزادي مطبوعات از همه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بويژه چهره‌‏هاي شاخصي مانند آقايان كروبي، يزدي، معين، خانم بيات، ولايتي، رضايي، قاليباف، توكلي و احمدي‌‏نژاد دعوت مي‌‏كنم كه در جلسه روز شنبه و در تجمع روزنامه‌‏نگاران شركت و نظرات خود را با بيان كنند.
مديران مسؤول و دبيران و سردبيران روزنامه‌‏هاي توقيف‌‏شده، خانواده روزنامه‌‏نگاران زنداني و فعالان حقوق‌‏بشر نيز دعوت مي‌‏شود تا مواضع خود را درباره آنچه در سال‌‏هاي گذشته اتفاق افتاده حادثه تلاش براي سقوط روزنامه‌‏نگاران به ته دره،‌‏توقيف فله‌‏اي روزنامه‌‏ها و برخورد مجلس ايران با خانم علي‌‏نژاد، بصورت شفاف بيان كنند.
اميدواريم اين نشست، نشست اول باشد و در زمان برگزاري نمايشگاه مطبوعات هم بتوانيم نشست‌‏هاي ديگري داشته باشيم و نمايندگان مطبوعات بتوانند آزادانه اظهارات خود را بيان كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20243

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روزنامه‌‏نگاران و فعالان سياسي در حمايت از خبرنگار اخراج‌‏شده ايلنا از مجلس تجمع مي‌‏كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016