جمعه 19 فروردین 1384

رييس‌جمهور در ديدار با رومانو پرودي: سياست‌هاي اروپا از استقلال بيشتري درمورد مسائل خاورميانه برخوردار است، ايسنا

ملت‌هاي منطقه به آمريكا وسياست‌هايش اطمينان ندارند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران


رييس‌جمهور كشورمان عصر روز گذشته در محل اقامت خود در شهر رم با رومانو پرودي، رييس سابق كميسيون اروپايي و نخست‌وزير اسبق ايتاليا ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمد خاتمي در اين ديدار به جايگاه ايتاليا در روابط خارجي ايران و اهميت اين كشور در مجموعه اتحاديه اروپا، در سياست كشورمان اشاره كرد.

دو طرف در اين ديدار همچنين درباره بحران‌هاي منطقه‌اي از جمله عراق و مسائل هسته‌يي به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

خاتمي، در ادامه با تاكيد بر لزوم حضور بيشتر اتحاديه‌ي اروپا در مسائل خاورميانه افزود: ملت‌هاي منطقه به آمريكا و سياست‌هايش اطمينان ندارند. سياست‌هاي اروپا از استقلال بيشتري در مورد مسائل منطقه برخوردار است و اروپا مي‌تواند با حضور بيشتر در مسائلي مانند فلسطين، لبنان و ديگر مسائل خاورميانه از نفوذ خود براي حل بحران‌هاي منطقه استفاده كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رومانو پرودي، در اين ديدار با اشاره به اهميت و جايگاه ايران در سياست خارجي ايتاليا حمايت كامل خود را از ديدگاه سه كشور اروپايي در مقابل ساير ديدگاه‌ها، درباره مسائل هسته‌يي ايران مورد تاكيد قرار داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20265

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس‌جمهور در ديدار با رومانو پرودي: سياست‌هاي اروپا از استقلال بيشتري درمورد مسائل خاورميانه برخوردار است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016