جمعه 19 فروردین 1384

خاتمی در گفت و گو با کوریره دلاسرا: رهبران کنونی آمریکا به تروریسم دامن می زنند، مهر

- خاورمیانه از وجود اسراییل احساس تهدید می کند
- ایران، عراق و افغانستان نیست

سید محمد خاتمی رییس جمهور ایران، آمریکا را به استفاده از خشونت و نظامی گری برای تحمیل خواسته هایش متهم کرد و از سیاست آمریکا مبنی بر حملات پیشگیرانه انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری "مهر" به نقل از خبرگزاری فرانسه، خاتمی که در مراسم تدفین پاپ ژان پل دوم حضور دارد، در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا گفت: متاسفانه رهبران کنونی آمریکا بیش از رهبران قبلی به استفاده از خشونت و نظامی گری می پردازند و درصدد هستند خواسته های خود را به این صورت به جهان تحمیل کنند.

وی گفت: آنها به اصولی پایبند هستند که خطرناک است و تروریسم را دامن می زنند. حملات پیشگیرانه فقط دست آویزی هستند که آمریکا با استفاده از آنها به مداخله نظامی در کشورها می پردازد.

سید محمد خاتمی خاطرنشان کرد: در عراق، تسلیحات کشتار جمعی بهانه قرار داده شد اما این سلاح ها هرگز در این کشور یافت نگردید.

رییس جمهور ایران هشدار داد: ما در واقع هرگز در پی درگیری با آمریکا نیستیم. ما سعی می کنیم هیچ بهانه ای به آنان ندهیم. اما خود را در سطوح سیاسی، نظامی و اقتصادی برای این موضوع آماده می کنیم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: ایران، عراق و افغانستان نیست. با توجه به آنچه در عراق اتفاق افتاد، من بسیار تعجب می کنم اگر آمریکا باردیگر عقل خود را از دست بدهد و خود را در چنین شرایط پیچیده ای قرار دهد.

سید محمد خاتمی درعین حال سیاست اروپا در برابر ایران را ستود و گفت: ما پیشنهاد اروپا برای گفت وگو را می پذیریم. پیشرفت گفت وگوها کند بوده اما ناامید کننده نبوده است.

رییس جمهور ایران ضمن آنکه اسراییل را به تهدید برای منطقه محکوم کرد، خاطرنشان کرد: برنامه هسته ای ایران هرگز با هدف توسعه تسلیحات نبوده است.

وی اظهار داشت: تمامی کشورهای منطقه، اسراییل را تهدیدی برای خود می پندارند زیرا فقط این رژیم است که در منطقه دارای تسلیحات هسته ای است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20283

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمی در گفت و گو با کوریره دلاسرا: رهبران کنونی آمریکا به تروریسم دامن می زنند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016