شنبه 20 فروردین 1384

حداد عادل در مراسم يادبود پاپ در تهران شرکت کرد، ايسنا

رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: براي اعلام مراتب همدردي در كنار هم‌وطنان مسيحي خود، در مراسم يادبود پاپ ژان پل دوم حاضر شده‌ام.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامعلي حداد عادل، رييس مجلس شوراي اسلامي كه در مراسم يادبود پاپ ژان پل دوم در كليساي حضرت يوسف شركت كرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: مسيحيان در يك تاريخ طولاني در ايران حضور داشته‌اند و همواره از محبت هم‌وطنان مسلمان خود برخوردار بوده‌اند. شركت من در مراسم يادبود پاپ ژان پل دوم از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به نشانه‌ي هم‌دردي ملت ايران با هم‌وطنان مسيحي آن‌هاست كه همواره به عنوان يك شهروند، زندگي خوبي در كنار مسلمانان ايراني داشته‌اند.


حداد عادل ادامه داد: در جهان امروز ما بيش از هرچيز به صلح و عدالت احتياج داريم و معتقديم مبناي واقعي صلح و عدالت، اعتقاد به خدا، اعتقاد به عالم غيب، اعتقاد به آخرت است و اين اموري است كه مشترك ميان اديان است و ما به اين مباني احترام مي‌گذاريم و تصور مي‌كنيم همبستگي ميان اديان به سود صلح، عدالت و آزادي در همه‌ي جهان است.


رييس مجلس شوراي اسلامي در ارزيابي از شخصيت پاپ گفت: ما به تلاش‌هاي پاپ ژان پل دوم، براي گسترش صلح و عدالت در جهان احترام مي‌گذاريم.

وي، با بيان اين كه احترام ايران به حقوق اقليت‌ها را از اقليت‌ها بپرسيد كه زندگي خوبي در كنار هم‌وطنان مسلمان خود دارند و ما مشكلي با آن‌ها نداريم، خاطرنشان كرد: ما پيوند بسيار خوبي با اين هم‌وطنانمان داريم، نمايندگان آن‌ها در مجلس شوراي اسلامي آزادي دارند و زندگي خوبي را از قرن‌ها پيش همواره در ايران داشته‌اند و ايراني‌ها هرگز در تاريخ خود نسبت به اقليت‌ها جفا نكرده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مراسم يادبود پاپ ژان پل دوم عصر امروز (جمعه) در محل كليساي حضرت يوسف در تهران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه از سوي كاتوليك‌هاي جامعه‌ي آشوري‌ها برگزار شد، غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي، محمد حسن ابوترابي نايب رييس دوم مجلس شوراي اسلامي، سفراي كشورهاي مختلف و نمايندگان ارامنه، آشوري‌ها و كليمي‌ها در مجلس شوراي اسلامي، كاتوليك‌هاي مقيم تهران، اسقف‌هاي كليساي لاتين يوسف همداني كهن و خاخام يهودي‌ها در تهران (مرجع شرعي كليميان در تهران) حضور داشتند و دفتر يادبودي را به منظور گرامي‌داشت ياد پاپ ژان پل دوم امضا كردند.


اين مراسم با انجام آيين مذهبي آغاز شد و اسقف‌ها و كشيش‌هاي حاضر در اين مراسم به انجام آيين‌هاي مذهبي خود پرداختند.


در مراسم يادبود پاپ ژان پل دوم در تهران، سبو سركيسيان، اسقف ارامنه‌ي گريگوري ايران و خوري دومارا اسقف كليساي شرق آشور نيز حضور داشتند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20295

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حداد عادل در مراسم يادبود پاپ در تهران شرکت کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016