چهارشنبه 24 فروردین 1384

تعليق يك ماهه‌ي فعاليت انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي همدان، دانشجويان ايران

در حاليکه هر روز احکامي عليه جنبش دانشجوئي توسط وزارتخانه هاي زير نظر دولت اصلاح طلب و مشخصا جبهه مشارکت صادر مي شود؛ اصلاح طلبان حکومتي با چه روئي جنبش دانشجوئي را به حمايت از خود فرا مي خوانند ؟

به دليل نظر سنجي انجمن از عملکرد مسئولن دانشگاه که طي آن 96 درصد دانشجويان از عملكرد معاونت دانشجوئي نارضايتي شديد داشتند؛ معاونت دانشجوئي و فرهنگي دانشگاه از انجمن اسلامي به دليل توهين به مسوولان و نشر اكاذيب شکايت کرده ! و به موجب حكم هيات نظارت بر فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي همدان؛ فعاليت‌هاي انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه به مدت يك ماه به حالت تعليق در آمد.

با حكم هيات نظارت بر فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي همدان فعاليت‌هاي انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه به مدت يك ماه به حالت تعليق در آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در حكم صادر آمده است: با عنايت به نامه‌ي معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه داير بر توهين به مسوولان و نشر اكاذيب انجمن اسلامي دانشجويان به تعليق يك ماهه‌ي فعاليت‌هاي خود در دانشگاه علوم پزشكي همدان محكوم مي‌شود.

دكتر «محمدرضا عباديان» معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي همدان در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ي حكم صادره و تجمع امروز در اين دانشگاه اظهار داشت: تجمع امروز در دانشگاه غير قانوني و فاقد مجوز است. در برخورد با انجمن اسلامي هيأت نظارت با اعمال و رعايت حداكثر تخفيف برخورد كرده و در ضمن حكم صادره نيز قابل تجديدنظر است.

وي درباره‌ي علت صدور حكم تعليق فعاليت‌هاي انجمن گفت: سال گذشته از سوي انجمن اسلامي در دانشگاه يك نظرسنجي درباره‌ي عملكرد حوزه‌ي معاونت دانشجويي و فرهنگي انجام شد كه با توجه به اشكالات اساسي در تنظيم پرسشنامه و غير علمي و مغرضانه بودن نحوه‌ي طرح سؤالات، از اين دوستان خواستيم كه كار را به صورت علمي و نه شبهه آلود انجام دهند.

عباديان تصريح كرد: متأسفانه نتايج نظر سنجي به همان شيوه منتشر شد كه بر اساس آن 96 درصد دانشجويان از عملكرد ما نارضايتي شديد داشتند و به دنبال آن بيانيه‌اي توسط انجمن اسلامي حاوي هتك و توهين به مجموعه‌ي معاونت دانشجويي و فرهنگي منتشر شد كه ما با شكايت به رياست هيأت نظارت دانشگاه خواستار دفاع از حقوق كاركنان همكار خود در اين معاونت شديم.

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي همدان افزود: هيأت نظارت با تشكيل جلسه‌اي انجمن اسلامي را متخلف تشخيص داد و هم مستحق تخفيف ندانست. البته بعدا انجمن اسلامي بيانيه را تكذيب كرد ولي با توجه به تأييد و تكذيب‌هاي صورت پذيرفته هيات نظارت بنا را بر امضاي تمام اعضاي شوراي مركزي مبني بر تكذيب بيانيه براي لغو حكم دانست كه البته اين امر رخ نداد.

عباديان خاطر نشان كرد: علي‌رغم فرصت باقي مانده براي تجديد نظر در حكم تعليق فعاليت‌هاي انجمن و مدتي كه از حكم در ايام تعطيلات سپري شده بحث برخورد خيلي ديده نمي‌شود و صرفا براي اين بوده كه دوستان به خودشان بيايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه گفت: احساس ما اين است كه بعضي از دانشجويان مي‌خواهند به دست هيأت نظارت دانشگاه خودزني كنند، در طي فعاليت اين دوستان ما هرگونه مجوز كه آنها نياز داشته اند برايشان صادر كرده‌ايم و اصلا اين به نفع ماست كه آنها بيشتر فعاليت كنند، اما اينكه نهايتا مي‌آيند و مثل امروز تجمع بدون مجوز برگزار مي‌كنند عدول از اعتدال و انصاف است كه اين به نفع هيچ كس نيست. ما نمي‌خواهيم به گونه‌اي شود كه دانشجويان احساس كنند هركس مي تواند هر كاري غير قانوني را انجام دهد و ما هم چيزي نگوييم، هر چند خيلي جاها هم چشم پوشي كرده‌ايم ولي عدول از قانون به نفع هيچكس نيست

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20972

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تعليق يك ماهه‌ي فعاليت انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي همدان، دانشجويان ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016