جمعه 26 فروردین 1384

كمال خرازي از برخوردهاي رسانه‌اي با عضو تيم مذاكره‌كننده ايران انتقاد كرد، ايرنا

وزيرامور خارجه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سوال نماينده كرج در مجلس از برخوردهاي تند رسانه‌اي با "سيروس ناصري " عضو تيم مذاكره مسايل هسته‌اي انتقاد كرد و گفت: ما خودمان برخي را به كارهاي پردردسر مي‌گماريم و بعد از پشت به آنها خنجر مي‌زنيم.


كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس روز چهارشنبه گزارشي از پرسشهاي شش نماينده از وزير امور خارجه و پاسخ‌هاي او ارايه كرد و گفت: يكي از اين سووالات را فاطمه آجرلو نماينده كرج درباره سيروس ناصري مطرح كرد.

وي افزود: نماينده كرج از وزير امور خارجه درباره نوع ارتباط "سيروس ناصري" با قرارداد هاليبرتون و علت حضور او در تيم مذاكرات هسته‌اي سوال كرده بود.

نماينده شاهرود اضافه كرد: خرازي در پاسخ به اين سوال گفت: " ناصري مدتها بود كه براي انجام كار در بخش خصوصي در مرخصي بسر مي‌برد و ارتباط با وزارت امور خارجه نداشت.

جلالي گفت: وزير امور خارجه خاطرنشان كرد "پس از بوجود آمدن بحران هسته‌اي با توجه به اينكه آقاي ناصري يكي از برجسته‌ترين و برترين ديپلماتهاي ايراني با توانايي بالا در تكنيك مذاكره بود، براي حضور در تيم مذاكرات هسته‌اي دعوت شد.

به گفته خرازي" ناصري از آن زمان به شكل شبانه روزي در خدمت مذاكرات هسته‌اي است و زماني كه برخي رسانه‌ها با او برخوردهاي تندي انجام دادند، استعفا كرد، ولي وزارت امور خارجه مجددا به شكل جمعي و جدي از او خواهش كرد در تيم مذاكرات باقي بماند".

مخبر كميسيون امنيت ملي گفت: خرازي از مطلب بشدت گله‌مند بود و گفت كه برخي را خودمان به كارهاي پردردسر مي‌گماريم و بعد از پشت به آنها خنجر مي‌زنيم.

جلالي افزود: در توضيحاتي كه وزير خارجه درباره هاليبرتون ارائه كرد، گفت كه هيچ ممنوعيتي براي سرمايه‌گذاري شركت‌هاي آمريكايي در داخل ايران نداريم و حتي آنها را به اين كار تشويق مي‌كنيم.

نماينده شاهرود به نقل از وزير امور خارجه گفت:اين آمريكايي‌ها هستند كه براي شركت‌هاي خود محدوديت ايجاد كرده اند.

وي سووال عشرت شايق ، عفت شريعتي و فاطمه آجورلو نمايندگان تبريز، مشهد و كرج درباره " برخورد ضعيف وزارت امور خارجه با بيانيه پارلمان اروپايي و محكوميت ايران به خاطر مخالفت با همجنس بازي و روابط جنسي با محارم "را يكي ديگر از موضوعات كاري در جلسه چهارشنبه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي عنوان كرد.

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: وزارت امور خارجه در اين باره گزارشي از اقدامات خود ارايه كرد كه نمايندگان سوال‌كننده نيز از آن قانع شدند و از وزارت خارجه تشكر كردند.

جلالي همچنين به سوال"محمدكريميان" نماينده سردشت وپيرانشهر از خرازي درباره بمباران شيميايي سردشت در سال ‪ ۱۳۶۶‬اشاره كرد و گفت: در پاسخ به اين سوال، مقرر شد هياتي متشكل از كميسيون امنيت ملي، وزارت امور خارجه، وزارت كشور و بنياد امور ايثارگران براي بررسي موضوع به اين شهرستان سفر كنند و راهكارهاي كمك به اين مردم و تسريع در حل مشكلاتشان را بيابند.

وي خاطرنشان كرد: سوال ديگر را اكبر اعلمي نماينده تبريز درباره درباره ضعف ديپلماسي كشور در دفاع از حق حاكميت ملي در استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي و نيز تحريف نام خليج فارس توسط موسسه "نشنال جئوگرافيك" مطرح كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده شاهرود گفت: در پاسخ به اين سوالها وزير امور خارجه فعاليت دستگاه ديپلماسي را در دفاع از حق حاكميت ملت و استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي تشريح كرد، ولي نماينده تبريز قانع نشد.

جلالي اضافه كرد: در مورد اقدام موسسه نشنال جئوگرافيك نيز وزير امور خارجه گزارشي از فعاليتهاي انجام شده ارائه كرد و نماينده تبريز از اين توضيحات قانع شد و سوال خود را پس گرفت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21050

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كمال خرازي از برخوردهاي رسانه‌اي با عضو تيم مذاكره‌كننده ايران انتقاد كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016