جمعه 26 فروردین 1384

سید محمد خاتمی رئیس جمهوری ایران دیشب در منزلش بازداشت شد! سیامک ثناالدین

به گفته یک منبع موثق بالاخره پس از سالها بحران آفرینی برای رئیس جمهوری ایران محافظه کاران حکومتی بالاخره کار را یکسره کردند و شب گذشته با هجوم به منزل سید محمد خاتمی ، او را بازداشت کردند .
پیرو اطلاع حاصله آقای خاتمی به اتهام مصافحه ، مکالمه و احتمالا مماچمه ( : ماچ کردن ) و همچنین ارائه اطلاعات سری شهر یزد به رئیس جمهور اسرائیل و به اتهام پاسخگویی به سوالات خبرنگار رادیو فردا (رادیوی محافل صهیونیستی ، امپریالیستی و کمونیستی و شوونیستی ) در مصاحبه مطبوعاتی در پاریس ، اهانت به رهبری از طریق حضور در مراسم به خاک سپاری پاپ علی رغم سکوت معنی دار مقام معظم رهبری ، اقدام علیه امنیت ملی از طریق ایستادن در کنار رئیس جمهور اسرائیل و تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به حکم دادستان تهران آقای سعید مرتضوی دیشب بازداشت شد . (توضیح دادستانی : دو اتهام آخر بنا به عادت در حکم بازداشت نامبرده گنجانده شده است !)
به گفته سخنگوی قوه قضائیه از آنجا که قوه قضائیه اصرار دارد در برخورد با شهروندان ایرانی و مسئولین مملکتی مساوات را رعایت کند لذا نحوه بازداشت آقای خاتمی نیز همانند دیگر متهمان و مجرمان مطبوعاتی و سیاسی دیگر با مراجعه شبانه ماموران به منزل ایشان و بردن کامپیوتر و آلبوم عکسهای خانوادگی همراه بوده است . وی گفت : اینکه می گویند نیمه شب به منزل ایشان هجوم برده شده است صحت ندارد چرا که ماموران دادستانی جهت اطمینان از اینکه آقای خاتمی شام و چای بعد از شام را صرف کرده اند در ساعت 12 شب به منزل ایشان مراجعه کرده اند و مسلح بودن ماموران نیز امری طبیعی و بدیهی است و همچنین شکستن درب منزل ایشان نیز صحت ندارد . درب منزل آقای خاتمی گیر کرده بود و ماموران برای رضای خدا و جهت کمک به اهل خانه بصورت کاملا فیزیکی آنرا شکستند .
بنا به شنیده ها ماموران در پاسخ به خانواده وی که او را کجا می برند اظهار داشته اند که او برای بدر کردن خستگی سفر به اتریش و فرانسه راهی یکی از سوئیتهای منحصر بفرد اوین خواهند کرد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد . البته یکی دیگر از ماموران در جواب اعتراض فرزند آقای خاتمی گفته است : برو بابا حال داری !! بابات یک تدارکچی که بیشتر نیست !
منبع موثق ما گفت سعید مرتضوی پس از امضای حکم بازداشت آقای خاتمی زیر لب گفت : آخیش ! راحت شدیم ! هی به آقا می گم باید از اول همین کار رو می کردیم . اگر بجای ریش تراش دزدی از کوی دانشگاه که اونهمه اذیت شدیم همین کار رو می کردیم الان چقدر اسلام و انقلاب جلوتر بودند از امریکا و اسرائیل ؟ چقدر بمب اتم زده بودیم به دهان استکبار ؟ چقدر انقلاب اسلامی رو صادر کرده بودیم ؟ هان ؟
بگفته این منبع موثق مرتضوی همچنین گفت : آقای خاتمی با ایستادن در کنار موشه کاتساو و دست دادن و احوال پرسی با رئیس جمهور اسرائیل آبروی 25 ساله جمهوری اسلامی و حیثیت 1400 ساله اسلام را زیر سوال برده است .
اینکه مردم فلسطین کم کم در حال صلح و همزیستی با اسرائیل هستند دلیل نمی شود که ما وظیفه و تکلیف اسلامی خود را در مبارزه و دشمنی دائمی خود با اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین انجام ندهیم .
بهمین دلیل در دادگاهی عادلانه بدون هیئت منصفه و با وکالت تسخیری و افتخاری آقای مصباح یزدی و یا احتمالا حسینیان و یا حسنی امام جمعه ارومیه محاکمه خواهد شد که البته آقای خاتمی از بین این سه نفر حق انتخاب خواهند داشت و حتی در صورت انتخاب آقای حسنی مترجم زبان آذری برای ایشان فراهم خواهد بود . به این ترتیب قوه قضائیه ثابت کرده است که همواره حق انتخاب را رعایت کرده و به آن احترام می گذارد .
مرتضوی همچنین افزوده است :آقای خاتمی همین که پیش رئیس جمهور اسرائیل ایستاده است بنوعی مشروعیت دادن به اسرائیل بوده است حالا اینکه رئیس جمهور اسرائیل می گوید با ایشان دست داده است و صحبت کرده است دیگر وضع را پیچیده تر می کند که حتی تکذیب آقای خاتمی بر این خیانت سرپوش نمی گذارد . البته از این بابت که رئیس جمهور یزدی اسرائیل با افشاگری ماهیت اصلی رئیس جمهور یزدی ایران را رو کرده است قابل تحسین و تشکر است . چرا که ما سالهاست این بابا رو می شناسیم !
همچنین آقای خاتمی با پاسخگویی به سوال خبرنگار رادیو فردا در مصاحبه مطبوعاتی در پاریس عملا این رادیوی ضد انقلاب و صهیونیستی را به رسمیت شناخته است . از آنجا که آرش سیگارچی تقریبا به همین اتهام بازداشت شده و به 14 سال زندان محکوم شده است لذا مسئولین بیطرف قضائی جمهوری اسلامی دو راه پیش رو نداشتند . یا اینکه آرش سیگارچی را تبرئه کنند به این دلیل که وقتی پاسخگویی یک رئیس جمهور به یک رادیو نمی تواند به آن رادیو مشروعیت بدهد پس موضوع آرش سیگارچی هم منتفی است که البته این موضوع در گروه خون قوه قضائیه نیست و شان قوه قضائیه افضل از این حرفهاست !

لذا برای احقاق حق آرش سیگارچی و اثبات اینکه در قوانین جمهوری اسلامی هیچ فرقی مابین شهروندان عادی و مسئولین وجود ندارد ، مجبور به بازداشت ریاست محترم و محبوب جمهوری شدند . حتی در نحوه بازداشت ایشان نیز هیچ تفاوت و تبعیضی با سایر شهروندان قائل نشده ایم .
بنا به اطلاع در همین زمینه آقای جنتی دبیر شورای نگهبان گفته است : اصلا وقتی که رهبر انقلاب برای درگذشت بی اهمیت پاپ که وابسته به محافل غیر اسلامی غرب در ایتالیا بوده است پیام تسلیت نمی فرستد معنی اش این بوده که آقای خاتمی مستقیما از پاریس به ایران برگردند که اینگونه نشده است . البته ما می دانستیم که آقای خاتمی روزی عدم التزام عملی اش به ولایت فقیه را نشان خواهد داد . به هر حال این تصمیم دادستانی عزیز و خدوم ، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی شان پیرامون انتخابات نیز بوده است چرا که حالا دیگر بین همه نامزدها اجبارا وحدت ایجاد شده است . نامزدها باید بدانند اگر راه ایشان را ادامه بدهند چه حاصلی برای آنان خواهد داشت . اینگونه نیست که مجموعه نظام نسبت به اینجور افراد بی تفاوت باشد. امیدواریم این اقدام دیر هنگام اما انقلابی مورد قبول و امضای آقا امام زمان نیز قرار گیرد و بدینگونه اشتباه شورای نگهبان در تایید صلاحیت آقای خاتمی در انتخاباتهای ریاست جمهوری قبلی جبران شود و اعضای با تقوا و با ایمان و متعهد شورای نگهبان از عذاب وجدان رهایی یابند . آدم گریه اش می گیرد وقتی خودش نمی تواند برای خدمت به اسلام خودش در زندان اوین به خدمت این آقا برسد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنین آقای حداد عادل در این راستا گفت : البته قوه مقننه به هیچ وجه در کارهای قوه قضائیه دخالت نمی کند و مجلس سعی می کند در این موضوع بی طرف باقی بماند تا دوستان کارشان را تمام و کمال انجام بدهند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که پاسخ دادن به سوال یک خبرنگار در پاریس چرا باید برای رئیس جمهور جرم تلقی شود گفت : پاسخ آقای خاتمی به خبرنگار رادیو فردا نشان داد که در تمام این سالها هرچه کشیده ایم از رویی است که آقای خاتمی به خبرنگار جماعت و مطبوعاتچی ها داده اند. اساسا این مشکلی اصلی است که مجموعه نظام با اصلاح طلبان و به اصطلاح دوم خردادیها دارند . آخرینش همین خبرنگاری که در مجلس فیش دزدی می کند بهترین مدرک این مدعاست .
از طرف دیگر از اوین خبر می رسد آقای سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران ضمن پذیرفتن اتهامات خود در اولین ساعات حضور در اوین ، به دست داشتن مستقیم در قتل زهرا کاظمی خبرنگار کانادایی -ایرانی ، آتش زدن مجلس ارک ، حادثه قطار نیشابور ، کشته شدن تماشاگران ورزشگاه آزادی ، برف گیلان و حتی زلزله زرند و بم اعتراف کرده است .

سيامك ثنا الدین - وبلاگ يك ذره حرف http://yekzareharf.blogspot.com

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21079

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سید محمد خاتمی رئیس جمهوری ایران دیشب در منزلش بازداشت شد! سیامک ثناالدین' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016