شنبه 27 فروردین 1384

هيئت نمايندگي ويژه پارلمان اروپا در تهران

خبرنامه گويا - بر اساس گزارش دريافتي آنجليکا بي ير رئيس آلماني هيئت نمايندگي پارلمان اروپا و دو نماينده ديگر پارلمان از تاريخ 15 تا 18 آوريل در تهران هستند.

قرار است اين هيئت با نمايندگاني از مجلس ايران و مقامات دولتي ديدار کنند. در برنامه آنها ديدار با نيروهاي خارج از حکومت نيز پيش بيني شده که از آن ميان مي توان به ديدار با شيرين عبادي و برخي از نويسندگان شناخته شده همچون سيمين بهبهاني و علي اشرف درويشيان اشاره کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

موضوع حقوق بشر يکي از مهمترين علايق اين گروه در سفر به ايران است.

آنجليکا بي ير، از رهبران حزب سبزهاي آلمان و عضو پارلمان اروپا است. دو همراه ديگر وي در سفر به ايران، رومانو ماريا لا روسا و کريستا پرتس که هر دو از نمايندگان پارلمان اروپا هستند، اعلام شده اند.

خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز خبر اين سفر را چنين انتشار داده است:

رييس گروه تازه تشكيل شده در پارلمان اروپا در امر روابط با ايران، به رياست خانم "آنجليكا بي‌ير"، به منظور گفت وگو با مقامهاي دولت ايران، اعضاي مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان سازمان‌هاي غير دولتي، به ايران سفر مي‌كند.

خانم بي‌ير كه عضو آلماني پارلمان اروپا از گروه سبزها است، با همراهي دو معاونش "رومانو ماريا لا- روسا" ازايتاليا و خانم "كريستا پرتس" از اتريش كه هر دو از نمايندگان پارلمان اروپا نيز هستند، از ايران ديدن خواهند كرد.

براساس بيانيه‌اي كه روز جمعه ازسوي دفتر خانم بي‌ير منتشر شد، اين اولين سفر رسمي اين هيات به جمهوري اسلامي ايران خواهد بود كه قرار است هفته جاري انجام شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21117

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هيئت نمايندگي ويژه پارلمان اروپا در تهران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016