شنبه 27 فروردین 1384

"انجليكابر" رييس هيات روابط پارلمان اروپايي با نايب رييس كميسيون امنيت ملي مجلس ديدار كرد، ايرنا

تهران، ايرنا ‪۸۴/۰۱/۲۷‬
داخلي . سياسي . پارلمان اروپايي

"انجليكابر" رييس هيات روابط پارلمان اروپايي با جمهوري اسلامي ايران روز شنبه با "محمود محمدي" نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت و گو كرد.


محمدي" گفت وگوهاي مستمر و تماسهاي نزديك ميان ملتها را در ارتقاي شناخت متقابل، رفع پاره‌اي اختلافات و اشنايي بيشتر با فرهنگهاي يكديگر به منظور ايجاد پيوندهاي نزديكتر دوستي ميان آنان و همزيستي مسالمت آميز حائز اهميت توصيف كرد.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصويب قوانين و نظارت بر سازوكارهاي دستگاههاي اجرايي را از مهمترين مسووليت‌هاي قوه مقننه در ايران برشمرد و با اشاره به اهميت نقش پارلمان در سياست داخلي وخارجي كشور، علاقه مندي مجلس را به گسترش و توسعه روابط پارلماني با پارلمان اروپايي مورد تاكيد قرار داد و آن را در تسهيل و تقويت مناسبات في‌مابين تضمين‌كننده خواند.

وي بسياري از سوء تفاهمهاي موجود در پارلمان اروپايي را ناشي از عدم شناخت كافي از فضاي داخلي ايران، عدم توجه به ارزشهاي ديني، هنجارها، تفاوت قوانين اسلامي با قوانين اروپايي و فرهنگ جامعه ايران ونيز تبليغات مسموم و منفي آمريكا و انعكاس غير حقيقي وقايع ايران ازسوي مخالفين روابط با اروپا بر شمرد و گسترش ارتباطات نزديك ميان ايران و پارلمان اروپايي و مشاهدات مستقيم را در دستيابي به درك صحيح و مبتني بر واقعيت‌هاي ايران و قضاوتي منصفانه حايز اهميت ارزيابي كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"محمدي" با اشاره به حساسيت و دقت مجلس شوراي اسلامي نسبت به تصميم گيري دولت در خصوص مسائل هسته‌اي خاطر نشان ساخت : تلاشهاي ايران در همكاري مستمر با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و اعتمادسازي جهاني مبني بر صلح آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان امادگي كامل جمهوري اسلامي ايران را براي استمرار اين همكاريها اعلام و اراده ايران را براي استفاده مسالمت آميز از فناوري هسته‌اي جدي توصيف كرد.

"انگليكابر" نيز در اين ديدار علاقه مندي پارلمان اروپايي را براي تداوم گفت و گو و همكاري با ايران در زمينه‌هاي مختلف تاكيد كرد.

به گزارش اداره اخبار و رسانه‌هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، رييس هيات روابط پارلمان اروپايي با ايران با اشاره به سياست متفاوت اروپا در مسايل مربوط به خاورميانه با تاكيد بر اهميت نقش گفت و گو و مذاكره براي حل مسائل، تمايل پارلمان اروپايي را براي تماسهاي هر چه نزديكتر پارلمان ايران و گفت و گوهاي سازنده مورد تاكيد قرار دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21134

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"انجليكابر" رييس هيات روابط پارلمان اروپايي با نايب رييس كميسيون امنيت ملي مجلس ديدار كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016