یکشنبه 28 فروردین 1384

آنجليکا بير انتقاداتي را در خصوص اعمال شکنجه مطرح کرد، آفتاب

محمود محمدي نايب رييس كميسيون امنيت ملي گفت: فرستاده ويژه پارلمان اروپا به اين معتقد است كه چهره ايران در خارج از كشور مخدوش مي‌شود.

نماينده آباده در جمع خبرنگاران پارلماني درباره ديدارش با «آنجليكا بر» رييس گروه روابط پارلمان اروپا با ايران تصريح كرد: وي به دنبال مذاكره با مسوولان ايراني در مورد حقوق بشر و نگاه مجلس هفتم به همكاريهاي بين‌المللي، مسايل هسته‌اي و انتخابات رياست جمهوري بود.
محمدي افزود: به دليل عدم وجود حكم مرگ براي بزهكاران، قاتلان و جنايتكاران اين مساله مورد بحث قرار گرفت و ما براي خانم «بر» تشريح كرديم كه رعايت احكام اسلامي ضروري است و رعايت حقوق آزادي‌هاي سياسي نشان و كرامت انساني در چارچوب قانون اساسي جمهوري اسلامي محترم و لازم‌الاجرا است.
وي اظهار داشت: چنانچه مواردي از نقض حقوق بشر به ما گزارش شودما هم به عنوان دولت و حاكميت با حساسيت خاص آن را دنبال مي‌كنيم و ما حاضريم اشكالاتي را كه در اين رابطه وجود دارد با گفت و گو برطرف كنيم.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي تصريح كرد: «بر» تاكيد كرد كه از حقوق بشر و نحوه اجراي آن بعضا به عنوان استاندارد دوگانه استفاده مي‌شود اما پارلمان اروپا مايل به درك واقعيت است.

نماينده آباده تاكيد كرد: خانم «بر» از ديدار خود با مقامات قضايي و وزارت امور خارجه ابراز رضايت كرده و درباره مسايل و احكام اسلامي به ويژه درباره احكام اعدام توضيحات خوبي ارايه گرديد و حتي نمونه‌هايي نظير كودك آزاري و قتل 25 كودك «بيجه» و اينكه طناب دار توسط مادر يكي از كودكان به گردن قاتل آويخته شد ارايه گرديد كه اين به دليل اينكه جامعه اسلامي بر اساس احكام اسلامي عمل مي‌كند و قانون بايد به خواست مردم پاسخ دهد تا بزهكاري، نا امني و تجاوز به حقوق به خصوص ويژه زنان و كودكان در جامعه خاتمه پيدا كند.

محمدي افزود: در اين ديدار درباره مسايل هسته‌اي ايران نيز مذاكره شد وي در خصوص استفاده صلح‌آميز ايران از انرژي هسته‌اي نظر مثبت داشت و معتقد بود كه بايد اطمينان‌ها و اعتماد‌هاي لازم را در چارچوب گفت و گو براي مشاركت و همكاري در مسايل امنيتي در نظر داشت.

وي اظهار داشت: در خصوص بحث شكنجه نيز گفت‌وگو‌هايي صورت گرفت و خانم «بر» در خصوص اعمال شكنجه نسبت به زندانيان انتقاداتي را مطرح كرد اما مورد شخصي براي ارايه و بررسي ارايه نكرد. فقط طرح اينگونه مباحث پارلمان اروپا را در موضعگيري قرار مي‌داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده آباده مي‌گفت: در ديدار با خانم «بر» همچنين موضوع سياست‌هاي آمريكا درباره تروريست‌هايي كه به خارج از كشور پناهنده مي‌شوند كه براي بد جلوه دادن چهره ايران فعاليت مي‌كنند نيز اشاره شد و اعلام شد كه هر موردي كه به‌طور مشخص به مجلس اعلام شود مورد بررسي دقيق قرار خواهد گرفت.
نايب رييس كميسيون امنيت تصريح كرد: در اين ديدار اشاره شد كه ما مايليم پارلمان اروپا نيز بر اساس واقعيت، اسناد و مدارك قطعنامه‌هاي خود را طبق حرفهاي مخالفين ملت‌ها صادر كنند.
محمدي تاكيد كرد: وي قرار است با رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز ديدار و گفت‌وگو نمايد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21177

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آنجليکا بير انتقاداتي را در خصوص اعمال شکنجه مطرح کرد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016