پنجشنبه 1 اردیبهشت 1384

یک زندانی سیاسی کرد در آستانه مرگ! کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)

اسماعيل محمدي
اسماعيل محمدي

دیوان عالی رژیم، حکم مرگ اسماعیل محمدی، زندانی سیاسی کرد را که از دو سال پیش در زندان ارومیه بسر می برد، تائید کرد و به این وسیله این زندانی در آستانه مرگ قرار گرفت. سال گذشته، حکم مرگ اسماعیل محمدی را دادگاه ارومیه صادر کرد و برای تائید به دیوان عالی رژیم ارسال شده بود.

بنا به اطلاعیه ای که اخیرا "اتحاديه سوسياليستهای انقلابی ايران" به نقل از کريم محمدی برادر اسماعيل محمدی، منتشر کرد، شعبه سی و دو دیوان عالی رژیم، حکم مرگ اسماعیل محمدی را روز پنچشنبه اول اردیبهشت ١٣٨٤طی ابلاغیه ی شماره ١٠٢/٣٢ صادر کرده است.

اسماعیل محمدی به اتهام فعالیت برای کومه له دستگیر و به همین اتهام نیز به مرگ محکوم شده است. اسماعيل محمدی سی و هشت ساله اهل بوکان و دارای همسر و پنچ فرزند است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)حکم مرگ اسماعیل محمدی را قویا محکوم می کند و خواهان لغو فوری آن بدون هیچ قید و شرطی است. کانون برای نجات جان این زندانی سیاسی اقدامات مقتضی به عمل خواهد آورد و از همه سازمان های جهانی مدافع حقوق بشر و احزاب و سازمان های سیاسی مترقی می خواهد، رژیم را برای لغو حکم مرگ اسماعیل محمدی و سایر زندانی سیاسی که به حکم بیدادگاه های رژیم به مرگ محکوم شده اند را تحت فشار قرار دهند.

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
اول اردیبهشت ١٣٨٤برابر ٢١ آوریل ٢٠٠٥

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21393

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'یک زندانی سیاسی کرد در آستانه مرگ! کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016