دوشنبه 12 اردیبهشت 1384

خاتمي: از كندي مذاكرات هسته اي با سه كشور اروپايي گلايه منديم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

"گريگوري لورانس موربارتي", سفير جديد استراليا, امروز با حجت‌‏الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رييس جمهور ديدار و استوارنامه خود را تقديم وي كرد.

به گزارش خبرگزاري كار ايران, ايلنا, رييس جمهوري در اين ديدار با اشاره به اهميت استراليا در سياست خارجي كشورمان, از گسترش مناسبات دو جانبه در عرصه‌‏هاي تجاري, كشاورزي, صنعتي و به ويژه علمي استقبال كرد و گفت: آماده استفاده از همه ظرفيت‌‏ها براي تحكيم همكاري‌‏ها هستيم.
خاتمي به تجربه نوين كشورمان براي دستيابي به توسعه و پيشرفت و استقرار مردمسالاري ديني اشاره كرد و اظهار داشت: ما در عين حال جهت رسيدن به اهداف توسعه اقتصادي خود خواهان همكاري براساس احترام متقابل با همه كشورهاي دنيا هستيم.
رييس جمهور همچنين امنيت و ثبات ايران در منطقه بحراني خاورميانه را يادآور شد و گفت: تهران خواستار استقرار ثبات در كل منطقه است و برخورد مدبرانه را براي كاهش تنش‌‏ها و رفتن به سوي ثبات موثر مي‌‏داند.
خاتمي نقش ايران در حل مسائل افغانستان و عراق را خاطرنشان ساخت و گفت: دولت عراق مورد تاييد ماست و بايد تلاش كنيم روند دمكراتيكي كه در عراق آغاز شده با همكاري جامعه بين‌‏المللي به موفقيت منجر شود.
رييس جمهوري لزوم بازسازي عراق را يادآور شد و اظهار اميدواري كرد ثبات و حاكميت گسترده‌‏تر مردم عراق بر سرنوشتشان هر چه سريع‌‏تر محقق شود.
خاتمي با اشاره به تداوم مذاكرات ايران با كشورهاي اروپايي و آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي و از سوي ديگر علاقه‌‏مندي برخي‌‏ها براي شكست اين مذاكرات, گفت: ما در عين پافشاري بر اصول خود در استفاده صلح‌‏آميز از انرژي هسته‌‏اي در چارچوب مقررات آژانس راه تفاهم و مذاكره را باز گذاشته‌‏ايم.
رييس جمهور گفت: ما از كندي مذاكرات گلايه‌‏منديم و آن را به طرف اروپايي منتقل كرده‌‏ايم و معتقديم مي‌‏توان براساس منطق و انصاف بدون تحت فشار ديگران قرار گرفتن, به نتايج مطلوبي دست يافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"مورياتي" سفير جديد استراليا نيز در اين ديدار با اشاره به علاقه‌‏مندي كشورش براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران, گفت: مردم استراليا پايبندي رييس جمهوري ايران به توسعه و رواج دمكراسي ديني در جمهوري اسلامي ايران را تحسين مي‌‏كنند.
وي با اشاره به روابط ديرينه دو كشور, گفت: دولت استراليا همچنان به گفتمان با ايران متعهد است و روابط دو كشور براساس اصول برابري و احترام متقابل استوار است.
سفير جديد استراليا با بيان اينكه ظرفيت‌‏هاي بسياري براي ارتقاء سطح تجاري به ويژه در عرصه‌‏هاي كشاورزي, فناوري, نفت و گاز و معدن وجود دارد, گفت: استراليا معتقد است روند اصلاحات اقتصادي دولت ايران براي رشد و توسعه رفاه همگاني و نيز تضمين آينده روشن همه ايرانيان ضروري است.
مورياتي, با اشاره به نقش ايران در صلح و ثبات خاورميانه, تصريح كرد: ما قوياً از مذاكرات بين جمهوري اسلامي ايران و اعضاي ارشد اتحاديه اروپايي حمايت مي‌‏كنيم و اميدواريم هر چه سريع‌‏تر پيشرفت‌‏هايي در اين زمينه فراهم آيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21901

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمي: از كندي مذاكرات هسته اي با سه كشور اروپايي گلايه منديم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016