پنجشنبه 15 اردیبهشت 1384

آمریکا خواهان آزادی گنجی، عليجاني، بني طرف و ساير زندانيان مطبوعاتي شد، آفتاب

سخنگوي وزارت امور خارجه ايالات متحده آمريكا در روز جهانی آزادی مطبوعات از ایران خواست اکبرگنجی، رضا علیجانی و یوسف عزیزی بنی طرف و سایر زندانیان مطبوعاتی دیگر را آزاد کند.
--------------------------------


آدام ارلی گفت ما روابط سختي با ايران داريم و حالا دولت آمريکا از ايران ميخواهد که اکبر گنجي را آزاد کند، رضا عليجاني را که براي مدت زيادي در زندان اوين بوده و از شرايط نامساعد سلامتي و فقدان امکانات پزشکي رنج ميبرد، آزاد کند و يوسف عزيزي بني طرف و تعداد بسيار ديگري از روزنامه نگاران را که در بند هستند،آزاد کند .

وی در ادامه افزود: موضوع حقوق بشر، موضوعي است که ما آن را با حرارت و مجدانه دنبال ميکنيم. اين موضوعي است که ما کوشش ديپلماتيک و انرژي خود را صرف آن ميکنيم و از نفوذ خود در سراسر جهان براي رسيدن به آن استفاده ميکنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آدام ارلی همچنین در مورد مذاکرات هسته ای ایران و اروپا گفت:آنچه ما انجام داده ایم کار با سه کشور اروپايي، و با آژانس بين المللي انرژي اتمي است و تلاش داريم مقامات ايران را تشويق به انجام گزينشي کنيم که به سود مردم ايران باشد. آنها به جاي هزينه کردن منابع کشور در ساخت بمب هسته اي، و اقدام به گونه اي که ساير مناطق جهان آن را اقدامي تهديد آميز و نامشروع قلمداد کنند، بهتر است تغيير جهت بدهند با جامعه بين المللي همکاري کنند و بخشي از اين جامعه بشوند.

ارلی در عین حال گفت آمریکا با سازمانهایی مانند شورای ملی مقاومت(منا فقين )،مشکلات جدی دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22082

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمریکا خواهان آزادی گنجی، عليجاني، بني طرف و ساير زندانيان مطبوعاتي شد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016