دوشنبه 19 اردیبهشت 1384

وكيل عزيزي بني‌طرف: موكلم را از 26 سال پيش مي‌شناسم؛ 20 كتابش به زبان فارسي است و سال‌ها بر وحدت ملي و تماميت ارضي كشور تاكيد نموده، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


نيك‌بخت پس از پذيرش وكالت يوسف عزيزي بني‌طرف از بازداشت‌شدگان حوادث اهواز كه با شكايت مدعي‌العموم بازداشت شده، روز يكشنبه با وي ملاقات كرد.


صالح نيك‌بخت با اعلام اين مطلب به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: عزيزي مقيم تهران و نويسنده است كه از پنج ارديبهشت ماه سال جاري در رابطه با حوادث ماه گذشته اهواز در بازداشت به سر مي‌برد.


وي افزود: با توجه به رابطه‌ي دوستي و آشنايي قبلي و درخواست ايشان، من وكالت او را پذيرفته و با مراجعه به شعبه‌ي 2 بازپرسي دادسراي عمومي اهواز و اعلام وكالت نامبرده با اجازه‌ي بازپرس محترم و همكاري ماموران اداره‌ي اطلاعات اهواز با وي ملاقات كردم؛ البته گرچه در اين ملاقات راجع به جزييات پرونده از وي سوال نكردم ولي به نظر مي‌رسد كه نامبرده صرفا به اتهام معاونت در جريان حوادث اهواز بازداشت شده است.


نيك‌بخت كه رفتار بازپرسي پرونده و مقامات اداره‌ي اطلاعات با موكل و خودش را مناسب توصيف مي‌كرد، افزود: عزيزي را از حدود 26 سال پيش مي‌شناسم كه 20 كتابش به زبان فارسي است و اين كتاب‌هاي فارسي در بعضي از كشورهاي عربي هم ترجمه شده و سال‌ها بر وحدت ملي و تماميت ارضي كشور تاكيد نموده است و در اين راه مقالات زيادي نوشته است.


وي ادامه داد: در كتاب‌ها و مقالات او انتقاداتي از نحوه‌ي برخوردها با اقوام ايراني و در مواردي تبعيض انتقاد شده ولي همواره اصل را بر حفظ وحدت ملي و تماميت ارضي كشور گذاشته‌اند بنابراين اتهاماتي كه در مورد تحريك و تشويق به انجام حوادث اهواز كه به وي منتسب شده، اساسا وارد نيست.


وكيل مدافع اين متهم با بيان اينكه در بعضي محافل و نوشته‌ها، موكلم را مرتبط به خارجي‌هاي كرده‌اند اظهارداشت: مطمئنا وزارت اطلاعات ما توانمندتر از آن است كه به اين‌گونه ادعاها توجه كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نيك‌بخت درباره‌ي وضعيت آينده‌ي اين پرونده گفت: اميدوارم بازپرس محترم پرونده و هم‌چنين ماموران اداره‌ي اطلاعات كه در حال تحقيقات هستند، هر چه زودتر پرونده تحقيقات او را تكميل نموده و وي آزاد شود زيرا با شناختي كه از او دارم وي مرتكب هيچ جرمي نشده است و صرفا سوء تفاهمي به وجود آمده است.

وي افزود: برخورد مقام قضايي مسوول پرونده و اداره‌ي اطلاعات خوزستان با من و موكلم قانوني و محترمانه بود.

Copyright: gooya.com 2016