یکشنبه 25 اردیبهشت 1384

وزارت امور خارجه از آغاز دور جديد مذاكرات ايران و اتحاديه‌‏اروپا خبر داد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دور تازه‌‏اي از مذاكرات مربوط به سند همكاري‌‏هاي سياسي و موافقت‌‏نامه تجارت و همكاري بين هيأت‌‏هاي جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه‌‏اروپا روزهاي سه‌‏شنبه و چهارشنبه هفته جاري ( 27 و 28 ارديبهشت‌‏ماه ) در بروكسل برگزار مي‌‏شود.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا ) به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، دور ششم مذاكرات مربوط به سند همكاري‌‏هاي سياسي نيز همزمان با دور هفتم مذاكرات مربوط به موافقت‌‏نامه تجارت و همكاري في‌‏مابين ايران و اتحاديه‌‏اروپا، به‌‏طور جداگانه و توسط هيأت‌‏هاي مختلف از ايران و اتحاديه برگزار مي‌‏شود.
اين مذاكرات از آذر ماه 1381 آغاز شده و تاكنون چند دور به‌‏طور متناوب در تهران و بروكسل برگزار گرديده است كه آخرين دور از اين گفت‌‏وگوها اواخر اسفندماه سال 1383 در تهران برگزار شد.
رياست هيأت ايراني مذاكره‌‏كننده سند همكاري سياسي را "ابراهيم رحيم‌‏پور" مديركل غرب اروپاي وزارت امور خارجه بر عهده دارد و "پاول مرتز" سفير و نماينده وزارت خارجه لوكزامبورگ به‌‏عنوان رئيس دوره‌‏اي اتحاديه، رياست هيأت اروپايي را بر عهده خواهد داشت.
رياست هيأت اقتصادي كشورمان در اين مذاكرات بر عهده "كيا طباطبايي" مديركل همكاري‌‏هاي اقتصادي چندجانبه وزارت امور خارجه و رياست هيأت اتحاديه‌‏اروپا را "كريستين لفلر" مديركل اقتصادي كميسيون اروپا عهده‌‏دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در جريان مذاكرات سند همكاري سياسي جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه‌‏اروپا كه با حضور نمايندگاني از كشورهاي عضو اتحاديه برگزار مي‌‏شود طرفين چارچوب همكاري‌‏هاي سياسي في‌‏مابين در موضوعات دوجانبه، تحولات منطقه‌‏اي از جمله مسائل خاورميانه، عراق و موضوعات بين‌‏المللي شامل مبارزه با تروريسم بين‌‏المللي بر اساس قطعنامه‌‏هاي سازمان‌‏ملل‌‏متحد، خلع‌‏سلاح با هدف استقرار منطقه عاري از سلاح‌‏هاي كشتارجمعي در خاورميانه و همچنين مكانيزم رايزني‌‏هاي منظم مقامات دو طرف و برقراري روابط پارلماني ميان مجلس شوراي اسلامي و پارلمان اروپايي را به‌‏منظور انعقاد يك سند همكاري سياسي مورد بحث و تبادل‌‏نظر قرار خواهند داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22612

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزارت امور خارجه از آغاز دور جديد مذاكرات ايران و اتحاديه‌‏اروپا خبر داد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016