دوشنبه 26 اردیبهشت 1384

خرازي: دوربعدي مذاكرات ايران و اروپا دوم خرداد برگزار مي‌شود، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۲۶‬
وزير امور خارجه ايران گفت: دور بعدي مذاكرات ايران و سه كشور اروپايي دوم خرداد(‪ ۲۳‬مي) برگزار مي‌شود و در اين دور از مذاكرات، حسن روحاني به نمايندگي از ايران با وزراي خارجه سه كشور اروپايي گفت و گو مي كند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، كمال خرازي كه روز دوشنبه بعد از سخنراني در مراسم افتتاحيه هفدهمين اجلاس گروه كاري تدوين كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر، به سوالات خبرنگاران پاسخ مي‌گفت، درمورد مكان انجام اين دور از مذاكرات ، گفت: محل مذاكره هنوز معلوم نيست.

خرازي در پاسخ به سوال ايرنا، مبني بر اينكه تا چه حد به نتيجه اين دور ازمذاكرات اميدوار هستيد و اگر به توافق نهايي در اين مذاكرات دست نيابيد چه اقدامي انجام خواهيد داد، گفت: بارها گفته شده كه ما بر حقوق خودمان پافشاري داريم.

وزير امور خارجه ايران اضافه كرد: چون خود اروپايي‌ها درخواست برگزاري اين مذاكره را مطرح كردند، ما با انجام آن موافقت كرديم و اميدواريم در اين مذاكره به فرمولي كه ضامن حقوق ما باشد دست يابيم.

خرازي درعين حال تاكيد كرد: اگر در اين دور از مذاكرات نيز به نتيجه مطلوب دست نيابيم و حقوق ما تامين نشود، تصميم خود را از قبل گرفته‌ايم.

وزيرامورخارجه درپاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به پايبندنبودن اروپايي‌ها به تعهداتشان، چرا غني‌سازي از سر گرفته نمي‌شود؟، گفت: حقوق ما بر جاي خود پابرجاست و اينكه امروز شروع كنيم يا هفته ديگر خيلي تفاوت نمي كند.

خرازي افزود: چون خود اروپايي‌ها پيشنهاد كردند يك دور ديگر مذاكره شود، پس بهتر است مذاكره انجام گيرد و تصميم گرفته شده كه اين دور آخر مذاكرات هم در سطح بالا انجام گيرد.

خبرنگار ديگري از خرازي پرسيد، اگر آخرين دور مذاكرات نيز به نتيجه نرسد، چه اقدامي انجام مي‌شود، خرازي در پاسخ گفت: اگر نشد ما حقوق خودمان را مي‌خواهيم و دنبال مي‌كنيم.

وزيرامورخارجه ايران همچنين برخي اظهارات مبني بر احتمال موفقيت آميز بودن اين دور از مذاكرات ، گفت : فعلا نمي‌توان نتيجه مذاكرات را پيش بيني كرد و گفت كه صد در صد به توافق خواهيم رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خرازي در عين حال تاكيد كرد: عقل ايجاب مي‌كند اروپايي‌ها با ما به يك توافق برسند چون مي‌دانند ما مصمم هستيم و روز گذشته نيز قانوني در مجلس درخصوص الزام دولت به غني‌سازي تصويب شد كه دولت موظف به اجراي آن است .

وزير امور خارجه خاطرنشان كرد: حرف ما كاملا منطقي، قانوني و در چارچوب تعهداتمان است، عقل ايجاب مي‌كند به يك فرمولي دست يابيم كه مرضي الطرفين باشد، هم حقوق ما تامين شود و هم نگراني آنها برطرف گردد.

خرازي همچنين درخصوص طرح مجلس در مورد الزام دولت به آغاز غني‌سازي، و همچنين افزايش فشارها از سوي اروپا و آژانس گفت: دولت مصمم و موظف است و اگر مجلس چنين چيزي را بخواهد و قانوني را تصويب كند، دولت چاره‌اي جز اجراي آن ندارد.

وزير امور خارجه ايران همچنين تاكيد كرد: كارما قانوني و در چارچوب تعهدات بين‌المللي ما و درجهت تقويت ان پي تي ‪ NPT‬است و اميدواريم آنها نيز همراهي كنند و به فرمولي كه تضمين‌آور و اعتمادساز باشد، برسيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22643

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خرازي: دوربعدي مذاكرات ايران و اروپا دوم خرداد برگزار مي‌شود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016