جمعه 30 اردیبهشت 1384

استراو: ضمانت هسته‌اي ايـران سرشار از منافع براي آن كشور است، ايرنا

لندن، ايرنا ‪۸۴/۰۲/30
خارجي. سياسي. هسته‌اي. انگليس.

وزير خارجه انگليس گفت كه تضمين ايران در مورد صلح آميز بودن برنامه هسته‌اي، منافع سرشاري براي آن كشور و مردمش در بر دارد.


"جك استراو" در سخناني در مركز مطالعات بين‌المللي‌و استراتژيك آمريكا از تجديد اعتماد بين‌المللي و ثبات منطقه به عنوان بخشي‌از اين منافع ياد كرد.

وزير خارجه انگليس شب گذشته به وقت لندن سخنراني خود را در اين مركز با عنوان "مشاركت براي گسترش آزادي" ارايه كرد و متن كامل آن روز پنجشنبه از سوي وزارت خارجه اين كشور منتشر شد.

استراو گفت: در دو سال گذشته من و همكاران آلماني و فرانسويم درگير گفت وگو با ايران براي گرفتن تضمين در مورد كاملا صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي آن كشور بوديم.

وي افزود: ايران و مردمش از چنين تضميني، از بازگرداندن اعتماد بين- المللي و از امنيت بيشتر در منطقه سود قابل توجهي خواهند برد.

استراو با اشاره به ديدار مشتركش به همراه همتايان فرانسوي و آلماني با مقامهاي ايراني در هفته آينده گفت: من در اين ديدار اهميت ادامه روند (گفت و گوها) را مورد تاكيد قرار خواهم داد، روندي كه مي‌دانم مورد حمايت ايالات متحده آمريكا و همه اعضاي جامعه بين‌المللي است.

وزير خارجه انگليس در دومين بخش از سخنانش در مورد "آزادي به معناي رهايي از ترس" به موضوع ايران اشاره كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در اين بخش بر ضرورت اصلاحات در سازمان ملل و مرور پيمان "ان.پي.تي" بر اساس نيازهاي روز تاكيد و از آنها به عنوان بخشي از لوازم مورد نياز براي گسترش آزادي در جهان ياد كرد.

وزير خارجه انگليس در سخنراني خود آزادي را در سه مفهوم حكومت دمكراتيك رهايي از ترس و رهايي از فقر مورد بررسي قرار داد و تاكيد كرد كه آزادي بر اساس اين سه مفهوم بايد بطور همزمان ترغيب شود.

استراو گسترش آزادي در هر سه زمينه در سراسر جهان را لازمه ساختن "جهان امن‌تر و بهتر" دانست و تاكيد كرد كه براي اين منظور اروپا و آمريكا بايد اتحاد خود را تجديد كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22901

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استراو: ضمانت هسته‌اي ايـران سرشار از منافع براي آن كشور است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016